Jump to content

Ralli


-vellu

Recommended Posts

Minua on aina kiinnostanut ralli ja olen käynyt Jyskälässä katsomaasa MM-Rallia yli 10 kertaa.

Nyt kun Kimi on tuolla mukana, niin Ralli on alkanut taas uudestaan kiinnostamaan. Loikka toiseen lajiin on niin \m/

 

- Eilen nähtiin, miten media kiinnostui asiasta m/

- Tänään nähtiin, miten lujaa voi mennä \m/  ... ja mieten ulos voi mennä... m-

 

Kiinnostaa kuitenkin ihan uudella tavalla 8)

Link to comment
Share on other sites

Ois sikasiistiä joskus koittaa  \m/

 

Ja lisätään vielä ny se, että mä vihaan formuloita, mielummin katon rallia, jos pitää valita. Ja se on oikeestaan aika kiinnostavaa, ku sitä välillä on joutunu telkasta vähän "pakon sanelemana" kattomaan"  ::) On alkanu kiinnostaa  m/

Link to comment
Share on other sites

Olin 90-luvun alupuolella junior ralliauton kyydissä (Celic GT-Four) eräässä sponsoritilaisuudessa ja kokemus oli kyllä unohtumaton. Vois oikeastaan sanoa, että oli melkein pas...t housussa ekasta mutkasta lähtien ;D Oli aivan käsittämätön se renkaiden pito vaikealla hiekkatiellä. Pätkä oli tosin kuskille tuttu, mutta kyllä tuntui huimalta meno. Jos joskus on mahdolisuus päästä kunnon autoon ja kunnon kuskin kyytiin, niin m/

Link to comment
Share on other sites

jyväskyläs käyny kerran, ihan siistii paikanpääl katottuna melkeen mielnkiintosempaa on kattoo kotimaisia luokkia niis on yritystä ja leveetä linjaa viel enempi samoin spirttiä on tullu käytyy kattomas niis ja sattuu ja tapahtuu. telkkarist en taho viitti katella fiilis puuttuu. peltoauton joskus kaadoin mut senjälkeen on mieluummin pysytty pystys 8). jäärata pitäs tehä leikkimist varten mut jäi näköjään tänäkin talvena tekemättä :-\

Link to comment
Share on other sites

Olin 90-luvun alupuolella junior ralliauton kyydissä (Celic GT-Four) eräässä sponsoritilaisuudessa ja kokemus oli kyllä unohtumaton. Vois oikeastaan sanoa, että oli melkein pas...t housussa ekasta mutkasta lähtien ;D Oli aivan käsittämätön se renkaiden pito vaikealla hiekkatiellä. Pätkä oli tosin kuskille tuttu, mutta kyllä tuntui huimalta meno. Jos joskus on mahdolisuus päästä kunnon autoon ja kunnon kuskin kyytiin, niin m/

 

Hmm,Saukkolaan ei oo pitkä matka,mut toi lenkki mitä siellä ajetaan on vaan pirun lyhyt.

 

EDIT: Kuka tuota celicaa sillo ajo?

Link to comment
Share on other sites

Se ei oo lähelläkään rallia,mut ainaki saa pörrätä  m/

Rallia ajetaan kelloa vastaan ja jokkista ajetaan mies miestä vastaan (tai nainen naista vastaan ja nykyään kai siellä on lastentarhaluokkakin).     ::)
Link to comment
Share on other sites

Minua on aina kiinnostanut ralli ja olen käynyt Jyskälässä katsomaasa MM-Rallia yli 10 kertaa.

Nyt kun Kimi on tuolla mukana, niin Ralli on alkanut taas uudestaan kiinnostamaan. Loikka toiseen lajiin on niin \m/

 

- Eilen nähtiin, miten media kiinnostui asiasta m/

- Tänään nähtiin, miten lujaa voi mennä \m/  ... ja mieten ulos voi mennä... m-

 

Kiinnostaa kuitenkin ihan uudella tavalla 8)

 

Jees, ralli on kiinnostanut aina. Tais olla vuos 91 kun ekan kerran olin Jyskälää kattomassa, siitä etiä päin joka vuos on tullut oltua rallia katsomassa. Viime vuodet ovat olleet enemmän parinkolmen kaverin voittokamppailua, oi niitä aikoja kun oli viisikuusi sälliä ajamassa voitosta.  \m/ Näillä nurkilla ralli on iso juttu ja onhan meitin "kulmakunnan" pojat ajaneet kahdeksan maailmanmestaruutta (9. MM ootellaan ens vuonna).

Kimi veti viime kesänä todella hienosti; useammalla pätkällä taakse jäi mm. Flodin ja Alen  *clap* Hieno juttu kun vaihtoi lajia ja näkyvyyttä tulee rallimaailmaan lisää. Eikä herra Räikkönen huonosti Rovaniemelläkään vedä: alle sekunti kilometrille Sordolle joka on ajnut ~60 MM-rallia

Link to comment
Share on other sites

Neste (Oil) Rallyssa ollut liikenteenohjaajana ja yleishäslärinä pari kertaa. Ihan jees touhua m/

 

Myöpä  ( Nupa, minä ja vellu ) ajeltiin eräällä kesämiittimatkalla halki J-kylän rallikippojen seassa. Saimme aploodeja  m/

 

Link to comment
Share on other sites

Rallia ja sprinttiä tulee seurattua niin tv:stä kuin paikanpäällä aina kun on kisoja täälläpäin suomea. Linkki viime kesän jalasjärven sprintistä jossa naapurin kaveri romuttaa korinvaihtokuntoon aidon M3 bemarin, kaveri itse selvisi murtuneella jalalla ja palovammoilla.

 

Link to comment
Share on other sites

Aika monta vuotta tuli 80-luvulla pyorittyja kavereiden juniorirallitiimien mukana. Itse en koskaan virallisesti ajanut, mutta epavirallisesi paljonkin...  :W

 

Siistein homma oli kun yhden kaverin faija osti uuden K5 Blazerin ja silla sitten vedettiin Eskorttia ralleihin huoltoautona.  \m/

Link to comment
Share on other sites

Rallia ja sprinttiä tulee seurattua niin tv:stä kuin paikanpäällä aina kun on kisoja täälläpäin suomea. Linkki viime kesän jalasjärven sprintistä jossa naapurin kaveri romuttaa korinvaihtokuntoon aidon M3 bemarin, kaveri itse selvisi murtuneella jalalla ja palovammoilla.

 

Noissa on nähtävää m/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...