Jump to content

Chevrolet Camaro -75 454 + T-56


pecu_83

Recommended Posts

8.3.2021 klo 23.00, mikke kirjoitti:

no sehän nyt koettelee motorsportti harrastajaa kaikin keinoin. noi paripyörät on kyl rouheet

 

No ei se nyt niin koettele. Pikku lipsahdus omasta yliyrittämisestä ja auto on luultavasti ihan kunnossa lukuunottamatta pieniä kosmeettisia haittoja. Täytyy venakopat varmaan ottaa auki ja kurkata mikä siellä on tilanne, kun olin kuulevinani koneesta vähän ylimääräisiä ääniä välillä. Eipä tuolla ole edellisen rempan jäljiltä tehtykään pitkään aikaan muuta kuin annettu kenkää melko huolettomasti 😁

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sain keulan parsittua sen verran kasaan että Camaro pääsi vielä uudelleen jäillekin. Siitäkin varmaan pari videon pätkää laitan jossain vaiheessa kun ehdin. Auto pelasi muuten hyvin mutta se hihnan linjaus on nyt tehtävä. 

 

Sillä välin jos haluatte niin käykää äänestämässä Camaroa Deboss Garage Internetional Car Showssa:

 

https://debossgarage.com/ics2021/entry/1616019790-1975-chevrolet-camaro-454

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jääradan jälkeen vaihdoin isomman ja ehjemmän syylärin tilalle. 

 

IMG_20210603_222819.thumb.jpg.df46bfad10039347bf87ecf9fb175bdd.jpg

 

Väkertelin uuden splitterin. 

 

IMG_20210605_111425.thumb.jpg.d2d81a5d04ced87431932ccf8e535200.jpg

 

Ja laskin takasiiven alas. 

 

IMG_20210605_135616.thumb.jpg.748d87c56f46878817d7e21fbc44a7ec.jpg

 

Kerhon ratapäivillä oli ihan jees meininki, mutta pilasin renkaani heti tokalla nopealla stintillä kun meni vasen etunen tarun jarrussa lukkoon. 

 

Ensiksi vein meidän isää pari kierrosta melko maltillista vauhtia ja sitten kävin yksin rykäsemässä yhden nopean. 

 

Siellä meni sitten yksi Vette seinille ja sitä siivottiin niin kauan, että tuli vähän yli-yritettyä tehdä nopea kierros kun sen jälkeen pääsin ekana radalle, että varmasti ehdin ajaa edes sen toisen nopean ennenkuin taas pian käy jotain. 

 

Sitten ajelinkin loppupäivän siviilirenkailla ja kyyditsin omia likkoja ja muita. Kivaa oli ja auto toimi. 

 

 

Päivän ensimmäinen nopea kierros jäi myös päivän nopeimmaksi. 

 

Muokattu: , käyttäjä: pecu_83
  • Tykkää 2
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Jahas. Vuonna 2023 Camaroa käytettiin kutakuinkin tämän verran:

 

 

 

Ei ollut siis ajossa lainkaan kun ei oikein ollut varaa ajella ja oli muita harrastuksia. Kerran siirsin säilytyspaikassa pilttuusta toiseen ja startti hajosi. Vaihdoin käyttämättömän startin ja jätin auton taas uinumaan. 

 

Tänä talvena tuosta toisesta hupikoheltimesta hajosi vaihdelaatikko jääradalla pari viikkoa sitten heti kolmannella kierroksella piikkirenkailla. 

 

Nyt oli tarkoitus sitten Camaro elvyttää jääradalle ettei jäisi jääratailut niin vähiin kun kausikin on niin lyhyt. Tänään menin säilytyspaikan tallille tarkoituksena laittaa käyntiin ja katsoa pitääkö laitella jotain kuntoon ennen ratailuja. Oli akku vähän huonona niin ei jaksanut kunnolla pyörittää ja kone potkaisi vähän takaisinpäin kun on kiinteä ennakko niin taas hajosi startti. Sillä edellisellä pääsi 7 vuotta, tällä uudella 7 käynnistystä 🤦‍♂️

 

20240205_172941.thumb.jpg.ddc5c604ae44fffeaa28e6bea097ba48.jpg

 

20240205_175349.thumb.jpg.14fbe2771b794215987c49939fded7f9.jpg

  • Hämmentynyt 2
  • Surullinen 2
Link to comment
Share on other sites

Ei mulla ole ikinä ollut. En arvannut että noinkin voisi käydä. Noita Kiina ohut paska valu startteja on kuulemma räjähdellyt muillakin. Nyt ostin sinne samanlaisen tehostartin mikä siellä menestyksekkäästi aiemmin palveli. Jossain vaiheessa tekisi mieli siirtyä ruiskuun ja sitä kautta helpompaan käynnistymiseen mutta sitä ennen ajattelin laittaa sytytysvirran erikseen katkaisijan taakse ja laittaa sytytysvirran päälle vasta kun moottori jo pyörii. 

Muokattu: , käyttäjä: pecu_83
Link to comment
Share on other sites

31.1.2016 klo 13.16, pecu_83 kirjoitti:

Kiitos! Ihan hyvin on kyllä mekkalaa :D

 

 

 

Ei ollu mitään tekniikkaa kun ostin auton. Pelkät akselit ja rutattu mätä kori. 5 sivua taaksepäin oli juttua noitten pakosarjojen teosta. Ne on Hedman Heddersin shortyt mihin ite piirsin ja poltatin paksummat laipat oikean mallisilla reijillä ja neliöputkesta tein sovitepalat neliöreijistä pyöreisiin primääreihin.

 

Koneeseen tein kiinteän jakajan, kun isot pojat kerto että noiden vakio HEI-jakajien ennakko vaeltaa isoilla kierroksilla vaikka kuinka säätäs jousta ja limppua. Nyt siihen laitettiin 34 astetta ennakkoo niin pitäs ainakin päästä testaan ja sääteleen turvallisesti.

 

Tänään olis tarkoitus liimata tuulilasi paikalleen.

 

8.2.2024 klo 16.40, Tommi kirjoitti:

Miksi ihmeessä tässä on kiinteä ennakko?

 

 

Noin mulle joskus aikanaan ohjeistettiin. Hyvin Se on tähän asti toiminut ja hyvin se taas tuolla startilla toimii. Tuossa ei ole edes paikkaa takakiinnikkeelle. Haaveissa on kyllä joskus ruiskuttaa tuo niin sitten hän tuokaan ei olisi ongelma. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...