Jump to content

5.3 litraseen +96hv nokan vaihdolla


Z-mo

Recommended Posts

Mitä tapahtuu, kun lyödään avolavan 6.0 litraseen L92 kannet ja Compin XR281HR? No ei paljon muuta ku 550hv.

 

Vanha artikkeli, mutta tieto ei vanhene, saattaa olla hyvinkin ajankohtaista yhdelle jos toiselle:

http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_0705_chevrolet_ls2_l92_cylinder_heads/index.html

 

Käytännössä kaverit hakee tonnilla junkyardilta vanhan 6.0 koneen, lyö siihen tuhat taalaa maksavat L92 kannet ja Compin nokan.

Juu, jostain luin kun vaihtoivat tohon mosaan mannat/veivit/nokan/kannet ja puhalsivat konetta tupla whiplella 12psi, takapyoratehot tais olla 750hv luokkaa :o tollanen pikkasen viritetty tekis teraa sun avoon, pikkasen kun saisit pitoo lahtisit valoista keulien ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    49

  • TexFinn

    17

  • GTATL

    10

  • Crisis

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pito vie hauskuuden.  ;D

Joku tollanen 750hv nakeilla, 245-fillareilla... olis varmaan samanlainen fiilis ku jääradalla vetelis.  \m/

 

Jonku pitäis ladata kontti täyteen noita myllyjä ja laittaa tulemaan Suomeen...

Link to comment
Share on other sites

Pito vie hauskuuden.  ;D

Joku tollanen 750hv nakeilla, 245-fillareilla... olis varmaan samanlainen fiilis ku jääradalla vetelis.  \m/

 

Jonku pitäis ladata kontti täyteen noita myllyjä ja laittaa tulemaan Suomeen...

500hv nakeille on jo tarpeeksi sytyttamaan luistoneston valon lahes joka kiihdytyksella ;)

Ei ole kauan kun miamissa oli myynnissa 6L trukkikone noilla paremmilla kansilla 2100$  :W

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Uusimmassa Hot Rodissa oli tuommoseen hajottamolta ostettuun 5,3 trukkikoneeseen lyöty kaksi turboa ja oli otettu ulos yli 1200 hp:tä ilman suurempia muutoksia. Paineet oli 26 psi:tä.

Link to comment
Share on other sites

Uusimmassa Hot Rodissa oli tuommoseen hajottamolta ostettuun 5,3 trukkikoneeseen lyöty kaksi turboa ja oli otettu ulos yli 1200 hp:tä ilman suurempia muutoksia. Paineet oli 26 psi:tä.

Mita nyt asiantunteva kasaus, huimasti portatut kannet+isommat imuvenat,  fast.n imari, 102mm kaasulappa mutta kuitenkin hienot lukemat ja vaikka stoorissa vetivat penkissa enemman kun 60 kertaa pysyi nipussa :o veikkaisin kuitenkin etta stripilla saattais avautua aikas nopiasti :W sit kun katot jutun tarkasti niin konehan oli 4.8l ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmmm... Pitaiskohan mukin lyoda turpo tohon mun viispistekolmosen jatkoks ja painaa menemaan vaan...?  \m/ :W

 

Kannatetaan! Ja sen jälkeen kaivat sen trukista irti ja lähetät tänne, niin lyödään se avoon.  8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tuttu aihe jatkuu:

 

Romikselta complete 150 000 mailia rullattu 5.3 litranen ($449), kylkeen 76mm kiinanturbo eBaystä ($425), ähräämistä ja väkertämistä = 550hp.  ;D

 

http://www.hotrod.com/techarticles/engine/hrdp_1104_594hp_53l_gen_iii_small_block_for_3252/viewall.html

 

Tuttu teema  ;D

 

Vakio 4.8 litranen

+LS6 nokka

+LS2 imusarjalla

+ MPT70 turbo

= 509hp renkailta.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

3g Firebird ja vakio 6.0 + kotitekonen turbo kit = 623hp renkailta, sairas laite  \m/

(Eikäku onhan siinä LS1 imusarja, koska trukin imari ei mahu 3genin konehuoneeseen. Mutta LS1 imusarjahan on väitetysti tukkosempi mitä trukki imusarja, joten moottoria on oikeesti anti-viritetty!)

 

Dynossa:

 

Stripillä 9.97s/220km/h:

Link to comment
Share on other sites

3g Firebird ja vakio 6.0 + kotitekonen turbo kit = 623hp renkailta, sairas laite  \m/

(Eikäku onhan siinä LS1 imusarja, koska trukin imari ei mahu 3genin konehuoneeseen. Mutta LS1 imusarjahan on väitetysti tukkosempi mitä trukki imusarja, joten moottoria on oikeesti anti-viritetty!)

 

Dynossa:

 

Stripillä 9.97s/220km/h:

 

\m/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mitä tapahtuu, kun lyödään avolavan 6.0 litraseen L92 kannet ja Compin XR281HR? No ei paljon muuta ku 550hv.

 

Vanha artikkeli, mutta tieto ei vanhene, saattaa olla hyvinkin ajankohtaista yhdelle jos toiselle:

http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_0705_chevrolet_ls2_l92_cylinder_heads/index.html

 

Käytännössä kaverit hakee tonnilla junkyardilta vanhan 6.0 koneen, lyö siihen tuhat taalaa maksavat L92 kannet ja Compin nokan.

 

LS3 kannet $359.95/kpl. Olis sittenki pitäny hommata 6.0 litranen.  ;D

On nimittäin niiiiiiin halvat palapelin osaset +500 hevoseen, ettei mitään järkeä.

 

http://www.summitracing.com/parts/NAL-12629063/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...