Jump to content

"Ebay pakosarjat"


Crisis

Recommended Posts

Aihe ei suoranaisesti liity F-bodyn mutta aattelin sen avata silti. Lahinna sen takia etta 'sama' firma apinoi myos LS1 camaroon ja firebirdiin pakosarjoja.

 

Sain idea talta foorumilta ja aattelin etta rahallinen riski on niin pieni etta paatin kokeilla:

http://www.performancetrucks.net/forums/showthread.php?t=450962

 

Kyseessa siis ebay:ssa myytavat super halvat T-304 'melkein ruostumattomasta' teraksesta tehdyt pakosarjat.

Ilmeisemmin ovat kopioita OBX:n sarjoista. OBX suunnittelee tuotteensa jenkeissa, mutta valmistaa kiinassa. Todennakoisemmin kiinalaiset myy myos osan samasta tuotantoerasta ebay kaupoille josta sitten paatyvat meille kuluttajille. Kuvien perusteella nama ja OBX:n sarjat on samanlaisia. Ero on tarvikepussissa jossa on huonot putkiklemmarit. Kayn siis ostaa paremmat.

 

Itse tilasin ne tohon 2000 Silveraadoon, kun se ei ole kovin kallis auto niin ei siihen kovin kalliita pakosarjojakaan laiteta.

Halusin vaan nayttaa kyseisen kaman yleinen laatu, mika ei oikeastaan ole kuraa, mutta ei missaan nimessa verrattavissa ihan merkki sarjoihin. Tyon jalki on 4-10 valilla arvioutuna sellanen 7, eli kohtalainen. Magneettitestista sarjat meni lapi eli ei tarttunu magneetti lainkaan. Se ei toki todista sita mista ne on oikeesti tehty.

 

Hinta kotiin toimitettuna (USA:ssa) oli $290 taalaa, en tiia mita suomeen vietyna maksaa, varmaan 400-500e hujakoilla. Rahti on aika kallis isolle paketille.

 

Pinnoitusta ei ole, pelkastaa rosterin kiillotus, missa siinakin nakyy kiireelliset hutasut, mutta ei hairitsevasti. Tuntui silta etta suurin haitta kiillolle oli pakkaajien rahmakapalajaljet.

 

Otin vaha huonot kuvat kun en jaksanu kannykkaa enempaa kaivaa taskusta  ;D

 

Lyhesti sanottuna, noi on OK jos ei meinaa autoa kovin pitaan pitaa ja tarvii pakosarjat. Huipputehojan niista ei irtoo, sen nakee silmalla. Primaarien pitais olla 1-3/4" mutta en mitannu viela.

Pidempi-ikaiseen, esittelyautoon tai muuhun sentyyliseen en noita laittaisi, kayttikseen kylla ehdottomasti.

 

Paivittelen sita mukaan kun asentelen niin saa ideaa siita etta kuinka ne menee paikalleen. Luulis camaron vastaavat sarjat olevan saman moisia, laadultaan ja sopivuudeltaan.

Link to comment
Share on other sites

Laipat on ainakin paksut.. Silmamaaraisesti suoratkin  m/  :W  ::)

Laippa on laser leikattu joten voi olla ettei taysin suora oo.. vesileikatut on kalliimpa mutta eivat kipristele lammon vuoksi niin hirmusesti.

02022011350.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Laippa lahelta... Putket osuu laipan kanssa yhteen yhta hyvin ku hedmanin sarjoissa  \m/ Pacesettersseja en oo koskaan kattonu noin lahelta, veikea verrata. Kalliimmat sarjat huomattavasti paremmin tehty ja viimeistelty just tasta kohtaa.

Ei taakaan kovin kaamea oo, mutta vinkua olis voinu nayttaa vaha enemman.

02022011351.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Niin ja taa 'katti' on mallia erittain vapaasti virtaava. Tassa tapauksessa nayttaa olevan mini-aanenvaimennin. Ei oo kyl ihan parhaassa paikassa mutta olkoon.  ;D

Toi putki mika nakyy tuolla paassa on vaan vinossa ku toi feikki katti roikkuu putkessa. Menee se linjaan ku laittaa klemmarilla kiinni.

02022011361.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Unohtu sanoa etta primaarien mitoitus nayttaa aika epamaaraiselta. Mutta valiako silla ku vanha silveraado saa kiiltoa konehuoneeseen.

 

Koitan muistaa paivitella ku on paikallaan. Sitten pitaa muistaa vuoden jalkeen kaivaa naa viestit esiin niin voi paivittaa ruostetilanteen. Muilla foorumeilla vaitetaan ettei ruostu, varjaytyy vaan.

Link to comment
Share on other sites

miä kans kerran törmäsin joteki ebayssä f-bodyn sarjoihi mitkä näytti just tollasilta helvetin hienoilta kiiltäviltä ja hinta oli iha naurettava...

 

Ma en oo kasitelly kuvia mitenkaan.

Tollaselta ne nayttaa.

Link to comment
Share on other sites

onkohan tämä samaa rosteria mistä kiinan turbosarjatkin ovat tehty. halkeavat ainakin komesti..

 

niinku näin http://www.s314kba.co.uk/images/DSCN1153.JPG

 

Juu ei sovellu paskat materiaalit turbokoneissa ku ahdin nostaa pakolammot aika koviksi. Toisaalta on se myos kayttajan vika jos siela on yli 900c.

 

Ei oo naissa vaparivehkeissa ainakaan foorumien mukaan ollu ongelmia materiaalin kanssa. Vaikkei oliskaan parasta. Vahemman ruostuu ku mustapelti :D Negatiivinen palaute on kyl yleensa sellasta etta siita kirjotetaan paljon enemman ku positiivista.

Link to comment
Share on other sites

Tas on sitten kollaasi mulle pakollisista asennustarvikkeista jotka monesti unohtuu.

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011380.jpg/medium

 

Samalla tehdaan perushuoltoa.

-Hihnat, laturi seka AC

-tulpat (koska vanhat pitaa ottaa sarjojen vaihdon vuoksi irti kumminkin)

-tulpanjohdot (vanhat johdot tuuppaa jaamaan kasiin ja hintaansa nahden halpa varmistus etta asennus onnistuu)

-2 lamposukkaa (ainakin silveraadossa pakolliset ku sarjat muuten koskee tulpanjohtoja 2 primaarin kohdalla. F-body kitista en oo varma)

-2 kunnon 'band-clamppia', kitin mukana tulevat pakoputkiklemmarit voi heittaa huitinhelvettiin

-pakoputkitohnaa liukuliitoksiin

-kuparitohnaa etta voi uusiokayttaa tehtaan MLS pakosarjantiivisteet

-O2 antureille kunnon avain. Aattelin koittaa uusiokayttaa lambdoja, mutta todennakoisemmin ne pitaa vaihtaa, aika nayttaa.

 

 

ja tietenkin uus telkkari etta voi foorumille kirjotella putkiston asennuksesta  \m/

Link to comment
Share on other sites

Tallaset pakoputkiklemmarit on 'must' niin ei tarvi pelleilla vuotojen kanssa  \m/

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011383.jpg/medium

 

Suosittelen lampimasti kaikkiin asennuksiin. Toinen plussa on se ettei nama mene niin helposti poikki jos osuu maahan ja lahtee helpommin auki kun perinteiset klemmarit (joita tuli 2 kpl kyllakin sarjojen mukana, mutta ei viitti alkaa laittaa sellasia sinne ku vuotaa kumminkin).

Link to comment
Share on other sites

Tallaset pakoputkiklemmarit on 'must' niin ei tarvi pelleilla vuotojen kanssa  \m/

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011383.jpg/medium

 

Suosittelen lampimasti kaikkiin asennuksiin. Toinen plussa on se ettei nama mene niin helposti poikki jos osuu maahan ja lahtee helpommin auki kun perinteiset klemmarit (joita tuli 2 kpl kyllakin sarjojen mukana, mutta ei viitti alkaa laittaa sellasia sinne ku vuotaa kumminkin).

Mistäs noita sais Suomesta? Ja aina parempi jos löytyis Oulusta
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Unohtu sanoa etta primaarien mitoitus nayttaa aika epamaaraiselta. Mutta valiako silla ku vanha silveraado saa kiiltoa konehuoneeseen.

 

Koitan muistaa paivitella ku on paikallaan. Sitten pitaa muistaa vuoden jalkeen kaivaa naa viestit esiin niin voi paivittaa ruostetilanteen. Muilla foorumeilla vaitetaan ettei ruostu, varjaytyy vaan.

Nyt on reilu vuosi menny :W

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nyt on reilu vuosi menny :W

 

Hyvin toimii... Saadin koneen HpTunersilla ja laajakaistalla, en kayny dynossa. Kaikkine saatoineen ja sarjoineen pickuppi piristy ihan kivasti. Vakio ilmanotto paikallaan ja loppu vaimennin on taysin vakio, eli ahdistaa, mutta hiljanen.

 

En tiia onko kuvia :D Kansista oli taaimmaiset pultit poikki valusarjojen jaljilta, loppuviimein kun kansia en halunnu repia pois paasin maksaa konepajalle noin 500 siita etta katkenneet pultit saatiin kansista irti (koitin itte hitsaa mutteria mutta hitsi murtu joka kerta, ku katkennu pakosarjanpultti oli niin syvalla kannessa).

 

Hauska jumppa, vaihtoon meni enemmain aikaa ja rahaa ku sarjoihin koskaan, nyt vaha harmittaa ku ei tullu ostettua kalliimpia sarjoja.

 

Uudet Lambdat tulee talla viikolla, orkkikset 12 vuotta vanhat eivat oikeen syklita enaa, en tiia liittyyko sarjojen asennukseen, tuskin, toimivat vuodenpaivat ihan hyvin.

 

Tulpanjohdot on aika lahella sarjoja, eli sarjojen suunnittelija ei selkeestikaan tulpanjohtoja miettiny, onneks ne on 16 taalaa 8kpl niin on varajohdot mukana ja lamposuojat suojaa jotain. 7 pytyn johto nyt kerran vaihdettu.

 

Link to comment
Share on other sites

Apparin puolelta osu runkoaisaan niin sain vetaa y-putken 'ylikireelle' etta pysy primaarit irti rungosta.

Muuten (katkenneiden pakosarjanpulttien lisaksi) asennus oli suht helpo. Ne on kestany ihan hyvin eivatka vuodea. Vuosin aikani kuluks kayda osttaa joskus kuvan niin voi todentaa etta ne on ruostumatonta. Varia niissa on jo pinnassa, mutta enemman sellasta sinertavaa.

 

Kuvat on noin vuos sitten.

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011426.jpg/medium

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011427.jpg/medium

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011430.jpg/medium

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011428.jpg/medium

 

y-putken liitos:

http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011431.jpg/medium

 

Noi rosteripannat ei tullu kitissa mukana. Taisivat olla pari kymppia kappale, mutta ihan loisto liitokset ku ei ruttaa putkea. Jouduin pari kertaa purkaa sarjat niiden kannen pakosarjanpulttien takia, ku en jaksanu vakio kamoja (hajos irrotuksessa  :W) laittaa takasin et paas ajaa pajalle ja antaa niiden ottaa pultit pois, tyyppivika Silveradossa ja Tahoessa noilta vuosilta, tai oikeastaan LM7 moottoreissa.

Link to comment
Share on other sites

Mulla katkes pakoputken kiinnityspulteista 3kpl ku piti vakio Y-putki vaihtaa Transamiin :(

Nyt jännittää että pakosarjan pultitkin katkeilee kansiin (kuullu muualtakin), kun niitä rupeen vaihtaan :'(

 

Komiat on halpis blingblingit  \m/

 

Ps. Mulla siis ei kuitenkaan oo vielä peltisarjoja tulossa autoon...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...