Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Aihe ei suoranaisesti liity F-bodyn mutta aattelin sen avata silti. Lahinna sen takia etta 'sama' firma apinoi myos LS1 camaroon ja firebirdiin pakosarjoja. Sain idea talta foorumilta ja aattelin etta rahallinen riski on niin pieni etta paatin kokeilla: http://www.performancetrucks.net/forums/showthread.php?t=450962 Kyseessa siis ebay:ssa myytavat super halvat T-304 'melkein ruostumattomasta' teraksesta tehdyt pakosarjat. Ilmeisemmin ovat kopioita OBX:n sarjoista. OBX suunnittelee tuotteensa jenkeissa, mutta valmistaa kiinassa. Todennakoisemmin kiinalaiset myy myos osan samasta tuotantoerasta ebay kaupoille josta sitten paatyvat meille kuluttajille. Kuvien perusteella nama ja OBX:n sarjat on samanlaisia. Ero on tarvikepussissa jossa on huonot putkiklemmarit. Kayn siis ostaa paremmat. Itse tilasin ne tohon 2000 Silveraadoon, kun se ei ole kovin kallis auto niin ei siihen kovin kalliita pakosarjojakaan laiteta. Halusin vaan nayttaa kyseisen kaman yleinen laatu, mika ei oikeastaan ole kuraa, mutta ei missaan nimessa verrattavissa ihan merkki sarjoihin. Tyon jalki on 4-10 valilla arvioutuna sellanen 7, eli kohtalainen. Magneettitestista sarjat meni lapi eli ei tarttunu magneetti lainkaan. Se ei toki todista sita mista ne on oikeesti tehty. Hinta kotiin toimitettuna (USA:ssa) oli $290 taalaa, en tiia mita suomeen vietyna maksaa, varmaan 400-500e hujakoilla. Rahti on aika kallis isolle paketille. Pinnoitusta ei ole, pelkastaa rosterin kiillotus, missa siinakin nakyy kiireelliset hutasut, mutta ei hairitsevasti. Tuntui silta etta suurin haitta kiillolle oli pakkaajien rahmakapalajaljet. Otin vaha huonot kuvat kun en jaksanu kannykkaa enempaa kaivaa taskusta Lyhesti sanottuna, noi on OK jos ei meinaa autoa kovin pitaan pitaa ja tarvii pakosarjat. Huipputehojan niista ei irtoo, sen nakee silmalla. Primaarien pitais olla 1-3/4" mutta en mitannu viela. Pidempi-ikaiseen, esittelyautoon tai muuhun sentyyliseen en noita laittaisi, kayttikseen kylla ehdottomasti. Paivittelen sita mukaan kun asentelen niin saa ideaa siita etta kuinka ne menee paikalleen. Luulis camaron vastaavat sarjat olevan saman moisia, laadultaan ja sopivuudeltaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 yleiskuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 valiputkien ja cat-backin valinen laippa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 y-putki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kollektori ulkoota. Aika lyhelta tuntuu... yhtyy aika lyhyella matkalla mutta mista mina mitaan tiian. Ei erikoisempaa 'kiihdytys' muotoilua tms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Laipat on ainakin paksut.. Silmamaaraisesti suoratkin Laippa on laser leikattu joten voi olla ettei taysin suora oo.. vesileikatut on kalliimpa mutta eivat kipristele lammon vuoksi niin hirmusesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Laippa lahelta... Putket osuu laipan kanssa yhteen yhta hyvin ku hedmanin sarjoissa Pacesettersseja en oo koskaan kattonu noin lahelta, veikea verrata. Kalliimmat sarjat huomattavasti paremmin tehty ja viimeistelty just tasta kohtaa. Ei taakaan kovin kaamea oo, mutta vinkua olis voinu nayttaa vaha enemman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kollektori sisalta. Kohtuu siisti.. Yllatyin etta paremmin tehty ku hedmanit. Piikki yllattaen puuttuu tosta keskelta, mutta sita ei oo kaikissa kalleimmissakaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Niin ja taa 'katti' on mallia erittain vapaasti virtaava. Tassa tapauksessa nayttaa olevan mini-aanenvaimennin. Ei oo kyl ihan parhaassa paikassa mutta olkoon. Toi putki mika nakyy tuolla paassa on vaan vinossa ku toi feikki katti roikkuu putkessa. Menee se linjaan ku laittaa klemmarilla kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2011 Unohtu sanoa etta primaarien mitoitus nayttaa aika epamaaraiselta. Mutta valiako silla ku vanha silveraado saa kiiltoa konehuoneeseen. Koitan muistaa paivitella ku on paikallaan. Sitten pitaa muistaa vuoden jalkeen kaivaa naa viestit esiin niin voi paivittaa ruostetilanteen. Muilla foorumeilla vaitetaan ettei ruostu, varjaytyy vaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HFB Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 miä kans kerran törmäsin joteki ebayssä f-bodyn sarjoihi mitkä näytti just tollasilta helvetin hienoilta kiiltäviltä ja hinta oli iha naurettava... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkos Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 onkohan tämä samaa rosteria mistä kiinan turbosarjatkin ovat tehty. halkeavat ainakin komesti.. niinku näin http://www.s314kba.co.uk/images/DSCN1153.JPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 miä kans kerran törmäsin joteki ebayssä f-bodyn sarjoihi mitkä näytti just tollasilta helvetin hienoilta kiiltäviltä ja hinta oli iha naurettava... Ma en oo kasitelly kuvia mitenkaan. Tollaselta ne nayttaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 onkohan tämä samaa rosteria mistä kiinan turbosarjatkin ovat tehty. halkeavat ainakin komesti.. niinku näin http://www.s314kba.co.uk/images/DSCN1153.JPG Juu ei sovellu paskat materiaalit turbokoneissa ku ahdin nostaa pakolammot aika koviksi. Toisaalta on se myos kayttajan vika jos siela on yli 900c. Ei oo naissa vaparivehkeissa ainakaan foorumien mukaan ollu ongelmia materiaalin kanssa. Vaikkei oliskaan parasta. Vahemman ruostuu ku mustapelti Negatiivinen palaute on kyl yleensa sellasta etta siita kirjotetaan paljon enemman ku positiivista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Tas on sitten kollaasi mulle pakollisista asennustarvikkeista jotka monesti unohtuu. http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011380.jpg/medium Samalla tehdaan perushuoltoa. -Hihnat, laturi seka AC -tulpat (koska vanhat pitaa ottaa sarjojen vaihdon vuoksi irti kumminkin) -tulpanjohdot (vanhat johdot tuuppaa jaamaan kasiin ja hintaansa nahden halpa varmistus etta asennus onnistuu) -2 lamposukkaa (ainakin silveraadossa pakolliset ku sarjat muuten koskee tulpanjohtoja 2 primaarin kohdalla. F-body kitista en oo varma) -2 kunnon 'band-clamppia', kitin mukana tulevat pakoputkiklemmarit voi heittaa huitinhelvettiin -pakoputkitohnaa liukuliitoksiin -kuparitohnaa etta voi uusiokayttaa tehtaan MLS pakosarjantiivisteet -O2 antureille kunnon avain. Aattelin koittaa uusiokayttaa lambdoja, mutta todennakoisemmin ne pitaa vaihtaa, aika nayttaa. ja tietenkin uus telkkari etta voi foorumille kirjotella putkiston asennuksesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Tallaset pakoputkiklemmarit on 'must' niin ei tarvi pelleilla vuotojen kanssa http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011383.jpg/medium Suosittelen lampimasti kaikkiin asennuksiin. Toinen plussa on se ettei nama mene niin helposti poikki jos osuu maahan ja lahtee helpommin auki kun perinteiset klemmarit (joita tuli 2 kpl kyllakin sarjojen mukana, mutta ei viitti alkaa laittaa sellasia sinne ku vuotaa kumminkin). Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Tallaset pakoputkiklemmarit on 'must' niin ei tarvi pelleilla vuotojen kanssa http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado%20project/02052011383.jpg/medium Suosittelen lampimasti kaikkiin asennuksiin. Toinen plussa on se ettei nama mene niin helposti poikki jos osuu maahan ja lahtee helpommin auki kun perinteiset klemmarit (joita tuli 2 kpl kyllakin sarjojen mukana, mutta ei viitti alkaa laittaa sellasia sinne ku vuotaa kumminkin). Mistäs noita sais Suomesta? Ja aina parempi jos löytyis Oulusta Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 ei tunnu suomesta löytyvän ku nois vauhtikaupoista tilaamalla. walkkerin mekaclamppeja tullu käytettyy ja hyväks todettuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
gtatpi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2011 Jokos ne kiinan sarjat on tehtävässään? Mikä ollut vaikutus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Unohtu sanoa etta primaarien mitoitus nayttaa aika epamaaraiselta. Mutta valiako silla ku vanha silveraado saa kiiltoa konehuoneeseen. Koitan muistaa paivitella ku on paikallaan. Sitten pitaa muistaa vuoden jalkeen kaivaa naa viestit esiin niin voi paivittaa ruostetilanteen. Muilla foorumeilla vaitetaan ettei ruostu, varjaytyy vaan. Nyt on reilu vuosi menny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Nyt on reilu vuosi menny Hyvin toimii... Saadin koneen HpTunersilla ja laajakaistalla, en kayny dynossa. Kaikkine saatoineen ja sarjoineen pickuppi piristy ihan kivasti. Vakio ilmanotto paikallaan ja loppu vaimennin on taysin vakio, eli ahdistaa, mutta hiljanen. En tiia onko kuvia Kansista oli taaimmaiset pultit poikki valusarjojen jaljilta, loppuviimein kun kansia en halunnu repia pois paasin maksaa konepajalle noin 500 siita etta katkenneet pultit saatiin kansista irti (koitin itte hitsaa mutteria mutta hitsi murtu joka kerta, ku katkennu pakosarjanpultti oli niin syvalla kannessa). Hauska jumppa, vaihtoon meni enemmain aikaa ja rahaa ku sarjoihin koskaan, nyt vaha harmittaa ku ei tullu ostettua kalliimpia sarjoja. Uudet Lambdat tulee talla viikolla, orkkikset 12 vuotta vanhat eivat oikeen syklita enaa, en tiia liittyyko sarjojen asennukseen, tuskin, toimivat vuodenpaivat ihan hyvin. Tulpanjohdot on aika lahella sarjoja, eli sarjojen suunnittelija ei selkeestikaan tulpanjohtoja miettiny, onneks ne on 16 taalaa 8kpl niin on varajohdot mukana ja lamposuojat suojaa jotain. 7 pytyn johto nyt kerran vaihdettu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Apparin puolelta osu runkoaisaan niin sain vetaa y-putken 'ylikireelle' etta pysy primaarit irti rungosta. Muuten (katkenneiden pakosarjanpulttien lisaksi) asennus oli suht helpo. Ne on kestany ihan hyvin eivatka vuodea. Vuosin aikani kuluks kayda osttaa joskus kuvan niin voi todentaa etta ne on ruostumatonta. Varia niissa on jo pinnassa, mutta enemman sellasta sinertavaa. Kuvat on noin vuos sitten. http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011426.jpg/medium http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011427.jpg/medium http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011430.jpg/medium http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011428.jpg/medium y-putken liitos: http://crisis.kuvat.fi/kuvat/Silverado+project/02132011431.jpg/medium Noi rosteripannat ei tullu kitissa mukana. Taisivat olla pari kymppia kappale, mutta ihan loisto liitokset ku ei ruttaa putkea. Jouduin pari kertaa purkaa sarjat niiden kannen pakosarjanpulttien takia, ku en jaksanu vakio kamoja (hajos irrotuksessa ) laittaa takasin et paas ajaa pajalle ja antaa niiden ottaa pultit pois, tyyppivika Silveradossa ja Tahoessa noilta vuosilta, tai oikeastaan LM7 moottoreissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Mulla katkes pakoputken kiinnityspulteista 3kpl ku piti vakio Y-putki vaihtaa Transamiin Nyt jännittää että pakosarjan pultitkin katkeilee kansiin (kuullu muualtakin), kun niitä rupeen vaihtaan :'( Komiat on halpis blingblingit Ps. Mulla siis ei kuitenkaan oo vielä peltisarjoja tulossa autoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoidberg Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2013 http://www.thirdgen.org/techboard/exhaust/607715-ebay-longtubes.html tilasin tuon perusteella itsellenikin noi obx:n pakosarjat. Kesällä sitten näkee et sopiiko paikalleen Posti + muine kuluineen hinnaksi jäi vähän alle 600€, mikä on mun mielestä suht kohtuullinen Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2013 Kuinkapaksut laipat noissa on, ja minkäkokoiset primäärit&kollektori? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään