Jump to content

Lämppäri ei puhalla enää lämmintä??


zumbar

Recommended Posts

Sanokaas mitä ihmettä on tapahtunut, vaihdoin syylarinesteet ja sen jälkeen lämppäristä ei tuu ku "kylmää"?

Lämpötila säätimestä kun veivaa, niin kuuluu ääni että jotain läppää liikutellaan ja kylmä asennolla puskee kovemmin ilmaa kuin lämpösellä, eli ihan normaalilta vaikuttaa. Syylari on täynnä nestettä ja paisuntasäiliössä viivan mukaan. Kone käy oikeilla lämmöillä eli pikkasen alle 220F matka ajossa.

Yritin käyttää konetta oikein kuumaksi ja rempata lämppärin säätimiä, ei apua. Lämppärin kennokin on vaihdettu 2v sitten kun kusi mehut ohjaamoon.

Link to comment
Share on other sites

Sinne kennoon on jäänyt ilmalukko.

Löysäät lämmityslaitteen kennon ylempää letkuklemmaria sen verran että letku pääsee liikkumaan,

pistät auton käyntiin ja raotat letkua sen verran, että sieltä rupeaa tulemaan nestettä. Sammutat auton, kiristät letkun, ja nautit lämmityksestä, joka onkin tarpeen näillä keleillä :D

PS. Kaikki edellämainitut toimenpiteet teet syylärinkorkki irrotettuna, ellet sitten halua lämmintä suihkua silmilles.

Link to comment
Share on other sites

Olikohan oikee letku?

Otin sen ylemmän koneen puolelta tulipellistä irti.

Vodaa valahti heti vähän ja kun pistin koneen käyntiin tuli nestettä juoksemalla, piuha kiinni ja virrat pois koneesta.

Syylariin lisäsin vielä kamaa jota oli päässyt juoksemaan ulos.

Ei kuitenkaan auttanut, kylmää vaan tulee :-X

Pitäiskö siinä jotenkin tehdä painetta siihen ulostulon suulle?

Letkua oli aika vaikee raottaa, joko lähti kokonaan irti tai sittten ei mitään..

Link to comment
Share on other sites

No niin nyt onkin asiat taas tosi mahtavasti .

Apparin lattialle on valunu glykoolia nyt kun pyörittelin konetta. :-*

Oliskohan kenno taas paskana, ei maksanu ku 600€ korjauttaa viimeks.

 

No jopas on tyyristä. Part Cornerista kenno alle satasella, ja kyllähän tuon vaihtaa itsekin. Ei se niin vaikeaa ole.

Link to comment
Share on other sites

Voisko käydä niin, että tuota ilmakuplaa poistaessa olis menny kenno rikki? Meinaan, että tulis paineisku kun laittaa letkua takaisin kiinni. Mulla nimittäin kävi niin että ilmauksen jälkeen rupes lämppärin kenno vuotamaan. Mulla oli syylärin korkki kiinni kun ilmasin.

Link to comment
Share on other sites

Voisko käydä niin, että tuota ilmakuplaa poistaessa olis menny kenno rikki? Meinaan, että tulis paineisku kun laittaa letkua takaisin kiinni. Mulla oli syylärin korkki kiinni kun ilmasin.

Kyllä se mahdollista on että noin käy.

Siksi kannattaa ilmausta yrittää ensin korkki auki, ja letkua raottamalla. On nimittäin huomattavasti turvallisempaa, niin autolle, kuin ilmausta suorittavalle individualistille.

Link to comment
Share on other sites

Joo pitäjänmäen autokullassa laskuttivat sillon joskus joku 10h töitä ja 100€ tarvikkeita eli 600€ tosta hommasta.

Kuulostaa kyllä sellaselta hommalta, että en itse viittis lähtee rikkoo paikkoja, kun taidot ja työkalut on rajalliset eikä paikkaa missä laittaa.

Oon nyt ajellu joku 150km, ei oo vuotanu, mutta ei tuu myöskään lämmintä.

Link to comment
Share on other sites

Joo pitäjänmäen autokullassa laskuttivat sillon joskus joku 10h töitä ja 100€ tarvikkeita eli 600€ tosta hommasta.

Kuulostaa kyllä sellaselta hommalta, että en itse viittis lähtee rikkoo paikkoja, kun taidot ja työkalut on rajalliset eikä paikkaa missä laittaa.

Oon nyt ajellu joku 150km, ei oo vuotanu, mutta ei tuu myöskään lämmintä.

 

Käy hakemassa työn rahallinen osuus pois, jos ei kerran toimi.....

Link to comment
Share on other sites

Joo pitäjänmäen autokullassa laskuttivat sillon joskus joku 10h töitä ja 100€ tarvikkeita eli 600€ tosta hommasta.

No onpas ollut hidas työtahti.

Kenno lähtee irti alta puolen tunnin, jopa kädettömältä eliöltä.

Ne on varmaan laskuttanu työtunteina nekin tunnit, mitkä se kenno on ollut likoomassa jossain rasvanpoistoaltaassa ;D

Link to comment
Share on other sites

Kokeilin jonkun neuvon mukaan ajaa romun mäkeen keula ylös ja paisuntasäiliön korkki auki, jotta ilmatasku tyhjenis.

Jonkin verran tuli kuplia ja lisäsin nestettä, mutta lämmintäilmaa ei tule edelleenkään. Tosin ei ole vuotanutkaan enää glykoolia lattialle, johtuisikohan siitä, että siellä ei ole vettä tai sitten oli vaan jotain ylipaineita, kun pikkasen tirautti nesteitä lattialle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse olen vajaat kymmenkunta kertaa ilmannu systeemin ilman mitään ongelmia ja tasaisella alustalla eikä mitään tuommosia hankaluuksia ole ollu.

Sitä vedenkiertoa sisälle ohjataan alipaineella. Konehuoneessa on hana/venttiili jota ohjataan alipaineella. Veikkaisin vian löytyvän sieltä tai sitten säätöyksiköstä ohjaamosta. Kannattaaa tarkistaa siitä vipusysteemistä kaikki letkut vaikka näyttäävätkin äkkiä katottuna sähköjohdoilta, ovat kumminkin alipaineletkuja.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...