Jump to content

67 birdi


ikiliikkuja

Recommended Posts

Camaro vaihtoi alkuvuodesta kotia ja kun tallissa oli vapaa tila niin pitihän se täyttää. 2006 Suomeen rekisteröity yksilö. Tekniikka v 75 400 mylly ja Th 400 laatikko. Aikanaan melko perusteellisesti läpikäyty yksilö ja säilytetty hyvin eli kunto varmaan lähellä kunnostushetkeä. Ruuvattavaa toki riittää. Ajolleen aika epämääräinen mutta josko pyöränkulmilla saisi jonkinlaista parannusta kun alusta osat näyttävät uusituilta... Perä ulisee todella häiritsevästi joten vaatii perehtymistä. Ja putkisto liian hiljainen??

ADF738CB-2772-4381-A00C-FF980322C78B.jpeg.721daa6412b82032e679d56b40949d7d.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Camaro vaihtoi alkuvuodesta kotia ja kun tallissa oli vapaa tila niin pitihän se täyttää. 2006 Suomeen rekisteröity yksilö. Tekniikka v 75 400 mylly ja Th 400 laatikko. Aikanaan melko perusteellisesti läpikäyty yksilö ja säilytetty hyvin eli kunto varmaan lähellä kunnostushetkeä. Ruuvattavaa toki riittää. Ajolleen aika epämääräinen mutta josko pyöränkulmilla saisi jonkinlaista parannusta kun alusta osat näyttävät uusituilta... Perä ulisee todella häiritsevästi joten vaatii perehtymistä. Ja putkisto liian hiljainen??

Itsellä tehtiin viime vuonna 69 birdiin nelipyöräsuuntaus ja ajo muuttui huomattavasti parempaan  m/
Link to comment
Share on other sites

Sama yksilö.

 

Pyöränkulmiin eteen lisättiin pystykallistusta ja ohjaustuntuma parani selkeästi. Pitää vielä tutkia onko joku nivel kuiva kun renkaat ilmassakin vähän nahkea käännellä

Link to comment
Share on other sites

Itsellä -67 Camarossa nämä etupään säädöt :

CAMBER : NEG 0.5 deg

CASTER : POS 3.5 (voisi olla enemmänkin)

AURAUS : 0.15deg / rengas

 

Onko Birdissä etuvakaajaa? Jos ei, hommaa.

Orkkispuslat etupäässä vai uretaanit?

Tehostettu simpukka vai manuaali?

 

Jos nahkea ohjaus renkaat ilmassa, nivelien lisäksi voi olla vaikka nämä :

- Simpukan säätöruuvi säädetty perseelleen

- Rattiakselin laakerointi paskana, lähinnä konehuoneen puoleinen

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Casteria nyt sen verran kun kohtuullisilla camber arvoilla saa. Haritukselta siirrytty auraukselle m/. Nyt palauttaakin ihan ok, tais paikat vetristyä kun saanut maileja taas alle. Ainut ihmetys on että keskialueella pitää kääntää rattia paljon tuntuisesti kun tulee mutkaan. Sitten taipuu kyllä lisää kohtuullisella ratin käännöllä. Tässä ratti kääntyy vain reilun pari kierrosta tapista tappiin eli ei kuitenkaan mikään hidas simpukka. Tehostettu on. Edessä ohkainen vakaaja (korin puslan reiät vähän löysät). Nyt jo ihan mukava cruisailupeli. Jouset enemmän mukavuusviritteiset ja iskarit samoin. Aika korkeallakin tuo kulkee.. Ehkä tulee tehtyä jossain vaiheessa pientä alustajumppaa?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...