Jump to content

Moottori ei pyöri

KKOSKINEN

Recommended Posts

Kirjoitettu

Noin pääsi käymään. Pyörii siis jonkun matkaa, mutta ei kokonaan ympäri. Ilmeisesti pytyssä on ns. vieras esine. Ellei sitten laatikko kanita. En tiedä, onko se edes teoriassa mahdollista? Venttiilit näyttävät olevan päällisin puolin ok. Ilmeisesti esine on pytyssä joka on sytyllä siinä kohdassa kun kone jumittaa? Ei viitsisi, vaikka harrastuksesta onkin kysymys, ihan summassa alkaa irrottelemaan kansia.

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• KKOSKINEN

24

• Crisis

6

• camaro1

4

• Nupa

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

missä tilanteessa tuo ilmeni.

silloin kun itse ostin yhden pikappi komeron niin siinä oli kaverin mukaan kone myös jumissa niin että pyöri vain noin puoli kierrosta.

totuus oli vain jotain muuta kuin hän luuli,oli komeena tehnyt konepelliin ns. skuuppia ja reikä pelliin ja kuis ollakkaan seuraava sarekuuro mikä sattui kohdalle oli sen verran voimakas että kaikki vesi mikä kertyi ilmanputsarin päälle valui siitä kaasarin kautta sylintereihin.

kun otin tulpat pois ja pyöräytin konetta niin kyllä vesi lenti hienosti. toki vesi oli tehnyt jo tehtävänsä kun tartilla oli rynttäytelty ja yriyrtty konetta pyörimään niin yksi kiertokanki oli antautunut.

Kirjoitettu

Joo mä muistan ton, tais olla se punanen HO? Kyllä täs on just kasattu kone joka kävi noin 10 sekuntia ihan ok, sammutin kun yksi vesiletku falskas. Sitten ei enää pyörinyt startilla. Eli oma moka. Tuo plenumi oli pois paikaltaan varmaa 20 kertaa kun sovittelin raileja ja ehkä runnereihin on päässyt joku mutteri yms. putoamaan.

Kirjoitettu

Nyt on venttiilikoneisto purettu, turbiini irti, jakaja irti, öljytikku nostettu ylös. Ei pyöri. Jakoketju on "löysällä" eli siellä ei ole jäkiä kun kampura stoppaa. Kampikoneistoon en ole koskenutkaan. Perästefan vaihdoin. Venttiilit päällisin puolin ok, samoin tönärit. Venttiilit painuu alas pytyissä, joissa venttiilit on kiinniasennossa. Käyn vielä kaikki venat läpi huomenna, tänään hajosi työkalu. Ihme juttu, kun kone sentään kävikin jo ihan ok. Huomenna pudotan öljypohjan kokonaan pois, siis jos se yleensä on mahdollista? Ehkä se sieltä selviää.

Kirjoitettu

Syyllinen löyty. Seiskapytyssä pieni letkuklemmari. Isompia vaurioita ei löytynyt, paitsi tulppa. Laitoin imukanavaan brekleeniä ja se suotuu ihan tihkumalla ulos. Sen kai kuuluukin mennä pienistä raoista. Moottoriöljy taas pysyy seetin takana. Otan kyllä vielä venat pois, kunhan saan vinkan. Mitäs mieltä, jos seetit on kunnossa voiko imusta vielä käyttää. Ei se uuskaan kauheita maksais. Entäs kansipahvi. On ollut momentissa, mutta ei juuri käynyt montaa sekuntia.

Kirjoitettu

Syyllinen löyty. Seiskapytyssä pieni letkuklemmari. Isompia vaurioita ei löytynyt, paitsi tulppa. Laitoin imukanavaan brekleeniä ja se suotuu ihan tihkumalla ulos. Sen kai kuuluukin mennä pienistä raoista. Moottoriöljy taas pysyy seetin takana. Otan kyllä vielä venat pois, kunhan saan vinkan. Mitäs mieltä, jos seetit on kunnossa voiko imusta vielä käyttää. Ei se uuskaan kauheita maksais. Entäs kansipahvi. On ollut momentissa, mutta ei juuri käynyt montaa sekuntia.

Kansipaffin kyl laittasin uuden ja samalla myös "ehkä"? sen valven kun on näpis, yhteen M-B:hen tein kerran kansirempan ja viimeses kiristyksessä meni bolt poikki vaik oli annettu venymä mitat jengoille "olin kyl jokunen samanmoinen tehtyä aikasemminki eikä katkennu" mut siin yhdes oli jotai "teko vikaa". Paikallinen M-B huoltokaan ei koskaan kuulemma ole uusinut niitä jos rajoissa ja tältä "Liikkeeltä" kävin tilaan kuitenki pultit/ tiivisteen, Meinasivat vaan et sulle riittäs yks bolt ei muuta. He ei ainakkaan laittas uutta pahvii kun ei ole "käyny". Laitoin kuitenki viel uuden koska sen takii piti rempataki.
Kirjoitettu

Laittasin uuden pahvin, vanha on muotoutunu eikä se toistakertaa sitä tee, jos venan seeti on ehjä ja värillä tai tahnalla katottuna siisti niin takas vaan, olen kyllä sitä mieltä että mikään ei saa vuotaa läpi jos on kunnolla hiottu.

Kirjoitettu

jos tiiviste ei ollut liimaantunut vielä(tarttunut) ja on muutenkin virheetön ja mikäli kone ei kuumentunut niin vanhan voi periaatteessa käyttää.kiristetäessä vaan kilo lisää momenttiin siitä mitä se oli ekalla kertaa.

Kirjoitettu

jos tiiviste ei ollut liimaantunut vielä(tarttunut) ja on muutenkin virheetön ja mikäli kone ei kuumentunut niin vanhan voi periaatteessa käyttää.kiristetäessä vaan kilo lisää momenttiin siitä mitä se oli ekalla kertaa.

Oon aikanaan purkanu 2kertaa ja kasannu samoilla kanspahveilla,ajettii sen jälkee ~5000km ennenku vaihtu "auto" ford galaxie,ja pelas  m/
  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Nyt on kansi taas tikissä (kiitos Karhunkorven suuntaan). Uuden venttiilin joutui laittamaan. Vauriot tais jäädä näin vähäisiksi. Ensiviikolla olis aikaa kasailla moottori taas. Uusilla tiivisteillä.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Kysymys? Voiko täys- ja osasynteettejä sekoittaa. Pitäisi ajaa 50 km puhdistusajo, eikä kumpaakaan sorttia ole ihan tarpeeksi. Emmä pihi ole, vaan säästäväinen. Parin päivän sisällä pitäis taas koittaa, josko toimii.

Kirjoitettu

Kysymys? Voiko täys- ja osasynteettejä sekoittaa. Pitäisi ajaa 50 km puhdistusajo, eikä kumpaakaan sorttia ole ihan tarpeeksi. Emmä pihi ole, vaan säästäväinen. Parin päivän sisällä pitäis taas koittaa, josko toimii.

Eikös niitä "semi" synteettisiä olekin, itse kyl siihen tarkotukseen ne sinne laittasin. Jossakin lähtees moottorin "M-renkaiden sisäänajo" mineraali öljyillä, mut tämän päivän hyvät koneistamot saa nii hyvän jäljen et voi laittaa ihan suoraa synteettisen öljyn. Itse jos hoonailis/rengastas nii sit vaan joku halpa oili sisäänajon ajaksi, mahtaa tuoki homma tehdä/ teettää kunnon koneella "käsi hooni" kuitenki vähä tekohengitys peli ::). Ei sen puolee etteikö ois tullu käytettyä ainaki "yhesti :-X".
Kirjoitettu

Nyt kone käy ja olen jo ajellut tallia ympäri. Säätöä jonkinlaista kyllä vaatii. Kylmänä käy paremmin kuin lämmettyään. Paikallaan kun antaa kierroksia ja höllää niin pakarissa ampuu sillai rätisemällä. Aika kireet äänet tuli peltisarjoilla ja isommilla puristuksilla. Aluksi ei käynnistynyt ollenkaan kuumana, mutta pienensin pensapaineita ja se tuntui auttavan. Sainhan minä sessinkin syttymään, kun ajoin kuumaksi. Mites on, kun nyt on akku irti, pystyykö vielä lukemaan vikakoodit? Vaikka käykin ontuen pysyy kuitenkin käynnissä vaihde ja ilmastointi päällä. Tyhjäkäyntihän ei voikkaan olla entisenlaisensa? Ennakkoa näytti olevan 7-8 astetta. Saas nähdä mitä päästöt samoo, pahaa pelkään...

Kirjoitettu

Koodi 23 tuli (inlet air sensor). Jouduin jatkamaan piuhoja  kun ei töpseli ylettänyt muuten sensoriin. Voisko johtua tästä?  Mites kun on 7 kk vanhaa bensaa Sekin voinee vaikuttaa käyntiin?

Kirjoitettu

Miten olis fiksuinta ohjata pensapumppua ohi releen. Pitäis tyhjätä tankki.

Kirjoitettu

Miten olis fiksuinta ohjata pensapumppua ohi releen. Pitäis tyhjätä tankki.

öö? yhdistät siitä releen liittimestä navat navat toisiinsa ?

Kirjoitettu

Koodi 23 tuli (inlet air sensor). Jouduin jatkamaan piuhoja  kun ei töpseli ylettänyt muuten sensoriin. Voisko johtua tästä?  Mites kun on 7 kk vanhaa bensaa Sekin voinee vaikuttaa käyntiin?

vanha bensa vaikuttaa käyntiin, herkästi syttyvät ainesosat on haihtuneet pois.
Kirjoitettu

Nyt kone käy ja olen jo ajellut tallia ympäri. Säätöä jonkinlaista kyllä vaatii. Kylmänä käy paremmin kuin lämmettyään. Paikallaan kun antaa kierroksia ja höllää niin pakarissa ampuu sillai rätisemällä. Aika kireet äänet tuli peltisarjoilla ja isommilla puristuksilla. Aluksi ei käynnistynyt ollenkaan kuumana, mutta pienensin pensapaineita ja se tuntui auttavan. Sainhan minä sessinkin syttymään, kun ajoin kuumaksi. Mites on, kun nyt on akku irti, pystyykö vielä lukemaan vikakoodit? Vaikka käykin ontuen pysyy kuitenkin käynnissä vaihde ja ilmastointi päällä. Tyhjäkäyntihän ei voikkaan olla entisenlaisensa? Ennakkoa näytti olevan 7-8 astetta. Saas nähdä mitä päästöt samoo, pahaa pelkään...

Kai oot kattonut lampulla että kun ennakot on siinä 7-8* välillä niin että kun sen ohituspiuhan laitat takasin kiinni että ennakot pomppaa 20* tienoille?

Ootko muuten dampperia tai venakoppaa vaihtanut. Ihan vaan että vamasti on ajotusmerkit kohdillaan? (siis ykköspytynkins suhteessa eikä pelkät merkit :D )

Vahna bensa vaikuttaa paljon. Mä laitoin vaan tankin täyteen tuoretta kamaa ku en jätä talveksi koskaan enemäpää kuin 10-15l (ja sit aina jännittää pääseekö mittarille saakka keväällä :D ) Se autto paljon.

Luulen kuitenkin että sulla voi olla myös vakio boksii ihan ihmeissään. Säädettävään laatikkoon varmaan menee ku imupuoli sulla ainakin virtaa riittävästi. Tosin saa ton varmasti lastuttamalla orkkis boksinkin toimimaan.

Kirjoitettu

Tarkistan vielä tuon sytyksen uudestaan, kunhan saan koneen taas käymään. Olen lirutellut pensaa pois tankista paluuputkesta. Hidasta, mutta aikaa on. Katselin kyllä sitä relettäkin, ilmeisesti napa 30 on pumpun syöttö? Laitoin vanhat bensat Valkoiseen. Ainakin se pelaa hyvin noin 50/50 suhteella. Kiitos vastaajille ja palataan lastuihin hiukan myöhemmin.

Kirjoitettu

Joo, ei säädä. Ennakko pyörii 8-12 oli piuha kiinni tai auki. Outoa, kun olen muistavinani, että ekakerralla kun laitoin lampun kiinni olis ajoitusmerkki huidellut jossasin näkymättömissä. Eli olisi säätänyt. MIssä vika. Knock sensorin liitinosa ainakin tuntui olevan jotenkin löysä eli liikkui edes takas?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...