Jump to content

Ls1 tupla turbo


LOB

Recommended Posts

  • 10 years later...

Viitsi aloittaa uutta, niin lisätään tähän  ::)

 

Tuossa itse mietiskelen kokoajan remmin ja twin turbojen välillä, mutta tälläistä miettinyt. 6.0 LQ4 ja siihen tuplana borg warner s257 sx-e,  T4 twin port 0.83 AR pesällä. Tarkoitus olisi saada nopeasti heräävä, mutta kuitenkin voimaa tuottava kombo. Kompurakarttojen lukeminen itselle vierasta puuhaa, mutta jos oheisia kuvia oikein luen niin rähinä alkaisi n. 2200rpm ja päättyisi 5500rpm nurkilla.

  Jenkkilässä tuntuvat enempi käyttävän s366 sx-e mallia, mutt onko sitten liian iso, kun vakio sisuskalut rajoittaa periaatteessa 700-750hp , että pysyisi jollain tapaa luotettavana. Toki tässäkin jo elinikä lyhentyny vakiosta riittävästi  :W

received_259369414707088.thumb.png.cc6cc1bcc277e9b200767f07f4d6e59e.png

received_260274294818138.thumb.png.482ab1a20406456b2a6b7dfab49cc6f2.png

Link to comment
Share on other sites

tuohan ei anna suositusta vaan esittää tuossa mihinkä kohtaan kompurakarttaa nuo valitut datapisteet osuu milläkin ahtimella. Vaikka laittaisit että 10 litran moottori yhdellä ahtimella niin se tarjoaa tuota.

 

Itse laittaisin jotain missä kompressorisiipi 60mm pintaan ja pakosiipi 60-65mm. holset hx40 superit on hyvä vaihtoehto, itse jos tekisin vastaavaa moottoria niin suoraan pro52 ahtimilla ja yli tonnin. Noilla hx40 supereillakin on otettu suomessa 1000hp ja 1200nm avaamattomasta lq4 mosasta kun ahtimet oli vedetty aivan tappiinsa.

Link to comment
Share on other sites

Nojuu, noilla s257:lla kyllä tuohon tavoitteeseen pääsee ja herää varmasti todella todella alhaalla. Kuitenkin todennäköisesti menee pakopuolelta tukkoon kun mennään yläkierroksille. Minkälaista nokkaa ja kierrosaluetta on tulossa? Jos mahdollista niin kannattaa käydä jonkun vastaavan rakennelman kyydissä ettei osta liian pieniä kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä

Link to comment
Share on other sites

LS9:n  nokka 211/230 @.050 valve lift and .558/.552 lift with 1.7 rockers and a 122.5 centerline. Kansina LQ4:n 317, joille tarkoitus näyttää dremeliä ja ottaa 0,5mm siivu tavaraa pois. Pac 1218rpm finished valve springs. Vetoalue sais olla joku 2000-7000max. Tosin vakio kampura lienee tasapainotettu 6400-6600rpm.

Juu tuohan ois paras, kun pääsisi jonku kyytiin, niin tietäisi paremmin mikä ois sopiva ja mikä ei. Oma mieltymys enempi laaja voima alue, kuin niskat nurin teho pelkästään yläkierroksilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...