BlackZ Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Eli nyt kun jouduin ottamaan ton Camaron ennen aikojaan ajoon ku talviauto vaihtui siihen projektiin, niin oon huomannu taas kylmänä käynnistäessä että öljynpaineet ei nouse vaikka kone käy. Huomasin jo viime keväänä kovilla pakkasilla ton. Kesäisin nousee aina heti öljynpaineet maksimiin kun auto starttaa. Itse epäilisin että tässä olis kuitenki kyse vain öljynpaineanturin takertelemisesta tai sitten öljynpainemittarin takertelemisesta. Koska kun laitan virrat päälle ja starttaan niin öljynpainemittari ei värähdä suuntaan eikä toiseen siitä, missä se on ollut ennen starttaustakin (vähän yli nollassa yleensä). Sitten jos öljynpaineet ei nouse, ja sammuttaa auton ja hetken päästä starttaa uudelleen paineet saattavatkin nousta normaaliin malliin. Toinen vaihtoehto on lähteä vain ajelemaan ja hetken päästä öljynpainemittari alkaa kohota normaaliin lukemiin. Kesällä tätä ei tapahdu koskaan vaan toimii aina normaalisti. Ajattelinpa vain kysyä teidän mielipidettä tähän asiaan, onko syytä olla huolissaan? Vai onko kyse vain kovan pakkasen aiheuttamasta kangertelusta mittarissa, anturissa tai sähköissä?
Guest iroc Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Ecussa on joku suojasysteemi tuon liian alhaisen öljynpaineen vuoksi. En muista tarkalleen millä arvoilla se toimi, mutta muistelisin sen olevan jotakuinkin niin, että jos öljynpaineet ei nouse kymmenessä sekunnissa yli kilon, niin ecu katkoo sytkyn. Joten en olisi sinuna kovin huolestunut moisesta, koska mitä ilmeisemmin öljynpaineet kyllä nousee ja anturi toimii, joten eiköhän se ole tuo mittari joka takeltelee.
Guest pile Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 eikös alhainen öljynpaine aiheuta sen että pensansyöttö lakkaa
Guest iroc Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 eikös alhainen öljynpaine aiheuta sen että pensansyöttö lakkaa Saattoi olla myös noin, mutta yhtäkaikki, kone sammuu kuitenkin liian alhaisesta öljynpaineesta.
japa350 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Joo voishan sitä mittaria testata siten, että nyppäsee anturilta johdon irti ja laittaa virrat päälle, niin mittarin pitäisi mennä tappiin täysille paineille. Anturilta vois samalla mitata vastuksen, eli ohmimittari anturin liittimen ja maadoituksen väliin. Auto sammuksissa pitäisi olla 0 ohmia ja täysillä paineilla 90 ohmia.
BlackZ Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Itsekin olen sitä mieltä että mittari takertelee kun se ei värähdä mihinkään suuntaan silloin kun se näin tekee, ei virrat päälle laittaessa eikä koneen käydessä. Eli ei syytä huoleen? Koska jos paineita ei olis niin ei autokaan kävisi...
Timo Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Jäykät öljyt, mittarissa ja anturissa ei ole vikaa.
BlackZ Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Jäykät öljyt, mittarissa ja anturissa ei ole vikaa. Ei kyllä jäykät ole, koneessa on Mobilin täyssynteettiset Syn-S öljyt ja se on melkein kuin vettä. Ja nyt kun olen asiaan kiinnittänyt huomiota, niin silloin kun se tuon tekee, niin mittari ei silloin mene nollaan ku laittaa virrat päälle. Normaalistihan kun sytytysvirta laitetaan päälle, laskee öljynpainemittarin neula nollaan, ainakin mulla! Ja tosiaan silloin kun temppuilee niin neula ei värähdäkään kun sytytysvirran kytkee, vaan jäpittää noin ensimmäisen neljänneksen kohdalla ilman mitään elonmerkkejä. Joten minä ainakin annan ääneni mittarin sekoilulle!
elkei Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Mulla ainakin viallinen ö-p anturi teki sellaista vikaa, että paine nousi alussa kun käynnisti, mutta laski pikkuhiljaa ajon aikana. Lopulta se ei enää noussut käynnistäessäkään.
Guest iroc Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Mulla ainakin viallinen ö-p anturi teki sellaista vikaa, että paine nousi alussa kun käynnisti, mutta laski pikkuhiljaa ajon aikana. Lopulta se ei enää noussut käynnistäessäkään. Sama vika aikoinaan, ja etsittiin muuten vikaa pitkään. Camaro lähti käyntiin, ja sammu aina muutaman sekunnin kuluttua. Mulla se anturi sanoi kyllä itsensä irti, kerralla.
hannux Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Onkos kukaan selvittänyt millainen reikä ja kierre öp-anturilla on SBC-moottorissa? Tein 16barin mittarista ja metrin letkusta instrumentin jonka ruuvasin öp-reikään. Sitten akkuporakoneeseen sopiva akselinpätkä ja pyöritin jakajan reiästä. Näin varmistuin että öp nousee 3bariin jo ennen käynnistystä. Sitten alkuvaiheen testit mittari kytkettynä; näin poissuljetaan epävarma anturi. Kone oli tosin kilpailevaa merkkiä. Tällainen mittarisysteemi on kyllä hintansa väärtti; ei ne mahdottomia maksa hydroliikkeissäkään. Onko muiilla kokemusta?
hannux Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Päteekö tämä? http://www.kolumbus.fi/pasi.huumarsalo/kierretaulukko/kierretaulukko.html
z 28 jari Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Ei toi taulukon tuumanen npt withworth mitta oikein tuntus täsmäävän( RK 1/4 19 11,2 )kun mittasin anturin kerteen päältä oli mitta 10mm.
pate Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 se vois olla putki kierre eli merkintä G tai R.... EN NYT LÖYTÄNY TAULUKKOA tähän hätään mutta jos joku muu löytäs.
pantera Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 NPT=National pipe thread= putkikierre=kartiokierre
BB Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 siinä reiässä mikä on jakajan juuressa kierre on 1/8 R
Nupa Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 siinä reiässä mikä on jakajan juuressa kierre on 1/8 R Eli hydrauliikkakierre; ulkohalk. 9,7280 kylkihalk. 9,1470 sisähalk. 8,5660 nousu 0,907 kierteitä tuumalla 28
Timo Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Ei kyllä jäykät ole, koneessa on Mobilin täyssynteettiset Syn-S öljyt ja se on melkein kuin vettä. Ja nyt kun olen asiaan kiinnittänyt huomiota, niin silloin kun se tuon tekee, niin mittari ei silloin mene nollaan ku laittaa virrat päälle. Normaalistihan kun sytytysvirta laitetaan päälle, laskee öljynpainemittarin neula nollaan, ainakin mulla! Ja tosiaan silloin kun temppuilee niin neula ei värähdäkään kun sytytysvirran kytkee, vaan jäpittää noin ensimmäisen neljänneksen kohdalla ilman mitään elonmerkkejä. Joten minä ainakin annan ääneni mittarin sekoilulle! Jos mittarin perseestä mutteri on löystynyt, niin silloinkin pätkii etenkin kylmänä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään