Jump to content

Firebird 95 Ilmastointi ja siihen pari kysymystä


Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkä:

 

Tänään kävin täytättämässä ilmastoinnin, noh hyvin puhaltaa vilpoista ja kompura lähti hienosti pyörimään.

 

MUTTA:

 

-Ilmastointi päällä flekti pyörii koko ajan? onko normaalia? ja tässä V6 mallissahan on vain yksi Flekti , kun taas Lt1;Sessä on Kaksi..

-Toinen:  Faijan Camarossa ilmastointi päällä , kompura pysähtyy aina välillä hetkeksi ja taasen lähtee päälle ,tässä mun omassa ilmastointi päällä kompura pyörii koko ajan flektin kanssa ? Kylmää kyllä tulee kivasti.

 

Jos joku näihin osaisi vastata niin KIITOS  :)

Kirjoitettu

flektin kuuluu pyöriä ku ilmastointi on päällä jäähdyttää nokalla olevaa ilmastoinnin kennoa lt1 pyörii vaan toinen ja v6 sit se ainoo ilmeisesti mut ilman pitää joka tapauksessa liikkua että se kasaan puristettu kylmäaine jäähtyy siel nokal olevas kennossa.

 

kyl kompura välillä pysähtelee kun painetunnistin käskee luulis sullakin pysähtyvän jos sisäpuhalline ei oo ihan täysillä, jos on ni kylmän kysyntä on niin kova ettei jäejestelmä ehdi tuottaa sitä tarpeeks ja siks kompura pyörii kokoajan.

Kirjoitettu

kyl kompura välillä pysähtelee kun painetunnistin käskee luulis sullakin pysähtyvän jos sisäpuhalline ei oo ihan täysillä, jos on ni kylmän kysyntä on niin kova ettei jäejestelmä ehdi tuottaa sitä tarpeeks ja siks kompura pyörii kokoajan.

 

mulla on kyllä kaikis autois pyörinyt kokoajan,kun on kylmät maximilla  ::)

Kirjoitettu

mulla on kyllä kaikis autois pyörinyt kokoajan,kun on kylmät maximilla  ::)

homma perustuu ihan sihen kuinka paljo sitä kylmää otetaan ja täysiä jos otetaan ni näil keleil ainaki pyörii kokoajan mut ku paat puhallinta pienemmälle sit ku meinaat jäätyy sinne autoos ni rupee katkoo kompuran pyörimistä

 

Kirjoitettu

sit ku meinaat jäätyy sinne autoos ni rupee katkoo kompuran pyörimistä

 

 

ajelen näillä keleillä tarkoituksella aina näpit kohmeessa  8)

Kirjoitettu

Noniiin nyt tuli ensimmäiset ongelmat, toimihan se sen 3päivää hyvin ...Eli tänään laitoin ilmastoinnin päälle , kompura lähtee hienosti mukaan niinkuin flektikin , MUTTA kun kääntää sisältä säätimen kohtaa A\C niin alkaa sellainen ihmeellinen suhina kuulua , samanlainen kun kääntelee säädintä muille niin kuuluu sellainen Suhaus, nyt tämä ääni kuuluu ac päällä koko ajan ja kylmää ei vain tule..kompura kyllä pyörii mukana...Mikähän perhana tuon nyt tuli??

Kirjoitettu

Noniiin nyt tuli ensimmäiset ongelmat, toimihan se sen 3päivää hyvin ...Eli tänään laitoin ilmastoinnin päälle , kompura lähtee hienosti mukaan niinkuin flektikin , MUTTA kun kääntää sisältä säätimen kohtaa A\C niin alkaa sellainen ihmeellinen suhina kuulua , samanlainen kun kääntelee säädintä muille niin kuuluu sellainen Suhaus, nyt tämä ääni kuuluu ac päällä koko ajan ja kylmää ei vain tule..kompura kyllä pyörii mukana...Mikähän perhana tuon nyt tuli??

letku irti valintäkytkimestä, servo rikki, letku vuotaa ...

Kirjoitettu

letku irti valintäkytkimestä, servo rikki, letku vuotaa ...

 

 

Mitenkäs kun koittelin niin tuota suhinaa kuuluu ,myös muillakin Ilmastointiin liittyvillä valinnoilla ,eli tuon säätimen letkun voi varmaan sulkea pois..? mitenkäs kun koeponnistuksessa näytti ,että ei vuotaisi mistään..mitenkäs tuon servon voisi testata?

Kirjoitettu

koko lämppärin puhallus suuntien ohjaus on toteutettu alipaineella ja kun käännät valintakyntkintä ni suhisee joskus enempi joskus vähempi mut lakkaa hetkenpäästä ku puhallus suunta on muuttunut. ei oo kytköksissä kylmä aine piiriin vaan moottorin tuottamaan alipaineeseen

Kirjoitettu

Kuten Mikke tuossa kertoili, niin suhinaa sinne ja tänne kuuluukin olla, mutta lopettavat sitten aikanaan kun ohjas on kunnossa. Monesti, kun konehuoneessa remppaa, niin saattaa se ilmastoinnin kannalta kriittinen alipainehässäkkä unohtua laittaa kiinni oikein. Siinä on myöskin joskus vikaa ja jäsen Nupalla oli ainakin joskus osia siihen.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Jos noi servot on samoja kuin 3gen niin mulla vois olla ylimääräisiä. Toki ovat autossa kiinni, mutta joutaavat kyllä. Turhaa painoa mun autossa

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...