JR Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Mites on, viittaako oire solenoidivikaan,jos yrittäessäni startata konetta käyntiin, jääkin starttimoottori pyörimään, eikä välttämättä pysädy kuin vasta akkujohdon irrotuksen jälkeen? Näin pääs mulle käymään. Ekalla kerralla jäi startti pyörimään omia aikojaan muutamaksi sekunniksi ja toisella kerralla ei auttanut muu kuin nyppästä akkujohto irti. Vika ei ole onneksi jatkuva, mutta silloinkin aika v***ittumainen. Muuten startti on pelannut kohtuulloisen moitteettomasti lukuunottamatta sitä, että kirskahtaa kohtuullisen äänekkäästi koneen lähtiessä käyntiin. Tutkailin Haynesin kaaviota. - Virtalukko - siinä vois olla tietty vikaa (mekaanisesti kyllä toimii ja palauttaa nätisti startin jälkeen) - "Gear Selector Switch" Näyttäis (luulisin) sijaitsevan shifterissä - ainakin siltä osin osa tuntuis toimivan, että ei starttaa ainakaan vaihde päällä. No sitten jääkin jäljelle solenoidi ... Onko kellään kokemusta tai valistunnutta arvausta aiheeseen? Ulkona olevat hanget ja pakkanen estävät startin lähemmän tutkiskelun tässä vaiheessa, mutta keväisempiä kelejä odotellessani ajattelin tästä kuitenkin aloitella.
Nupa Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Chilton ehdottaa (lontooksi) seuraavasti: - starter motor loose on flywheel housing - worn drive end bushing - damaged ring gear teeth - drive yoke return spring broken or missing
JR Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kiitti Nupa, vaikka toi Autotekniikan Lontoo ei mulla oikein taitukkaan. No, Oliskohan toi jotain sen suuntaista, että startti vois olla löysällä, joku holkki akselin päästä olis kulunut, startin hampaat kuluneet tai sit solenoidin palautusjousi olis hajonnu .... Uusi jousi tulee varmaan uuden solenoidin mukana - vai kuinka? Nää muut mahdollisuudet ilmeisesti viittaavat siihen, että koko startti pitäis vaihtaa ...
hannux Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Näistähän puslista kai sitä pitäis kattella. Ihmettelen aina kun puhutaan startin vaihtamisesta. Eikö niille saa mitään tehtyä, eikö saa uusia puslia ja muita osia. ?
JR Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Soitin just Us Partsiin ja kyselin mitä heebeleitä näihin startteihin olis saatavilla. Hiilten ja solenoidin lisäksi olis molempiin päihin saatavilla laakerit, mutta eipä sitten oikein muuta. Kuvailtuani mun startin oireita, oli myyjä sitä mieltä, että pitäis kokeilla laittaa shimmilevyjä väliin, että sais startin hampaat hieman kauemmas - kun oire viittais kuulemma siihen, että hampaat kanittais .... Mitäs olette mieltä?
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Olen joutunut jonkin verran rassailemaan gm:n startteja. Korjaa startti ja tarkasta samalla startinpäästä siitä jossa kiinityspultit.Onko murtumaa tai halkeamia pulttien reijissä tai välittömässä läheisyydessä jos on osta uus. Kannattaa pitää paikoillaan startin taka päässä oleva tukirauta. Se inssi joka keksi gm startti kiinityksen on saanut jo potkut. Sulla on toden näköisesti laakerivika tai kiinitys pettänyt(niitä halkeamia) Voihan sieltä muutakin löytyä,mutta tossa tyypilliset ongelmat mitä mulle on tullut vastaan. Niitä trimmilevyjä EI tartte jos on oikea startti ja turpiini/vauhtipyörä. Yleensä kannattaakin korjata just tuontakia vanha startti,niitä päitä on monia ,mutta kaiken voi tunkea paikoilleen ja jatkaa ongelmallista käynnistystä.
Nupa Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kiitti Nupa, vaikka toi Autotekniikan Lontoo ei mulla oikein taitukkaan. No, Oliskohan toi jotain sen suuntaista, että startti vois olla löysällä, joku holkki akselin päästä olis kulunut, startin hampaat kuluneet tai sit solenoidin palautusjousi olis hajonnu .... Uusi jousi tulee varmaan uuden solenoidin mukana - vai kuinka? Nää muut mahdollisuudet ilmeisesti viittaavat siihen, että koko startti pitäis vaihtaa ... Jotain tonnepäin varmaan. Ei mullakaan tuo autotekninen sanasto oo oikeen... en viittiny turhaan käännöskukkasia yrittää
Guest iroc Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2005 Tai sitten voipi olla ihan niinkin suuri vika, että joku viisas voidellu bendixin vaseliinilla joka pakkasella estää bendixin palautuksen. Jos tuo startti lämpimällä kelillä toimii, niin todennäköisesti ei muuta tarvitse tehdä kuin putsata bendixrattaan hahlot liiasta paskasta.
Msk383 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Mulla oli joskus samanlainen vika ja silloin syynä oli mikä-mikä-osan (en muista nimeä) väljistyminen startin sisällä johon ehjän osan kaivoin toisesta startista. Toi kiljuminen vaikuttaa tosiaan shimmauksen tarpeesta tai mahdollisesti siltä, että vauhtipyörästä olisi hammas poikennut tai se olisi hieman kiero. 99% shimmaus auttaa.
JR Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Okei - lähden liikkeelle shimmauksesta - ja korvallahan sen kuulee, jos apu löytyi. Jos toi ei sitt auta, täytyy ottaa startti irti ja ihmetellä lisää. Kiitos taas kaikillle avuista.
Hartigan Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Mulla oli edellisen auton,fullsize GM 305 sb:llä kans sama ongelma startin kans,ts.startti jäi välillä pyörii päälle vaikka avaimesta hellitti eikä startti lopettanu ennenku akkukaapelit irrotti. Mulle sillo autonkorjaajatuttu kerto viaks solenoidin jumittumisen,ite ratkasin asian ostamalla uuden startin=yli 300tkm ajettu kapine,ei mitään järkeä tekohengittää vanhaa starttia. Miks et samantien revi sitä starttia irti ja vaihda uuteen/korjaa? Ei o kovin paha operaatio,ainaka jos on orgispakosarjat(omasta Firebirdistäni revin irti n.vuos sitte kaupan parkkipaikalla -5C pakkases ku hyyty täysin...ei menny ku joku reilu puol tuntia)Joutuu "pyöräyttää" että tulee lohkon ja pakosarjan välistä,muuten ei paha operaatio ja varmistuu ainaki ettei jää tielle ton startin hajoomisen takia. Ite laskin korjaussarjan ja uuden startin hintaa ja totesin ettei o mitään järkee korjata Ponun vanhaa yli 250tkm ajettua starttia ja ostin uuden.Jos päädyt samaan ratkasuun ni ota malli mukaan ku ostat startin,solenoidien koossa eroo,isompi ei mahu paikalleen ellet irrota pakoputkea(tai ainaki siltä tuntu sillo kaupan pihal näpit jäässä,sain sit hinattua Ponun talliin jossa vaihoin pienemmän solenoidin starttiin,sit meni heittämällä paikalleen.) Tai hommaa samantien pikku tehostartti,ite oisin tehny näin mutta ei ollu sillo hyllyssä ja auto oli saatava heti liikenteeseen.Mulla startti meni kohilleen ilman shimmejä,ei pidä ääntä.
JR Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Mulla peltisatsit saattaa siis aiheuttaa ongelmaa mahdollisissa purkutöissä. No, koetan kuitenkin shimmata (6€) ensin. Mun startin kun pitäis olla kuitenkin suhteellisen tuore (vaihtoivat sen koneenvaihdon yhteydessä)... No joo, pääsen näkeen kunhan päästään näistä lumista ensin.
Guest iroc Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2005 Kyllä se vakiostartti sopii tulemaan pois vaikka ois peltisatsitkin, ainakin mun ja redcatin autoista on sopinu. Kumpaisessa autossa on Edelin satsit, joten en mene kyllä vannomaan, sopiiko jonkun muiden satsien kanssa. Suurin ongelma on tosiaan tuo startin takaslaitto, joutuu nostamaan niinsanotusti perse edellä, ja pyöräyttää se kohdilleen pakosarjan ja lohkon välissä, ja jossain vaiheessa viel pyöräyttä akselinsa ympäri ja puol kierrosta takas. Kuitenkin voimistella saa oiken tosissaan, ja se startti tuntuu painavan kuussataakiloa, kun olet sitä puoli tuntia pyöritelly ahtaassa tilassa.
JanneJ Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2005 ensimmäinen veikkaus: startti on vain irti toinen veikkaus: solenoidi on irti kolmas veikkaus:vetorattaan kuori on halki neljäs veikkaus: vetoratas liikkuu akselillaan nihkeästi rasvanpuutteen tai lian vuoksi viides veikkaus: vauhtipyörän puoleinen pääty on murtunut kuudes veikkaus:solenoidin palautusjousi on poikki seitsemäs veikkaus: virtalukosta jää starttivirta päälle paras korjaus: osta uusi vaihteella varustettu alumiinistartti, on kevyt, pieni ja tehokas toiseksi paraskorjaus: osta muuten vain uusi vaihtostartti (ensimmäiseen ja toiseen veikkaukseen riittää toki kiinnitys)
F350 Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2005 Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2005 Joskus myös solenoidi hitsaantuu jumiin, yleensä tapahtuu tosin vanhoilla starteilla. Eli solenoidin sisällä oleva kuparipala hitsautuu kiinni niihin pultteihin, mihin akkukaapeli tulee kiinni. Korjaantuu solenoidin vaihdolla, tai jos aikaa ja viitseliäisyyttä on, niin solenoidin voi purkaa ja sen kuparipalan kääntää toisinpäin, jolloin siihen tulee uusi pinta pultinpäitä vasten.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään