Jump to content

Mitkä paineet

Guest burn it

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kohta ois aika kaivaa Camaro naftaliinista.

Mitä paineita olette harrasteveljet ja sisaret käytelleet

245"julleissa ? Siis suomeksi ,en muista paljonko pitäs olla. :-[

Kirjoitettu

Mä taisin pitää 245/50-kumeissa jotain 2.3 hujakoilla... ei oikee muista tommosiakaan juttuja, tulis se kevät nyt äkkiä.

Kirjoitettu

miten teillä on renkaat yleensä kuluneet . tasasesti vai keskeltä :(

Kirjoitettu

miten teillä on renkaat yleensä kuluneet . tasasesti vai keskeltä :(

Tasasesti (toim.huom. normaaliajossa ;D)

Kirjoitettu

ite oon pitäny 2,2-2,5 jos tosta menen yli tulee sellanen paukuttaja,renkaan jousto häviää kokonaan.

radat ja muut poikkeus tilanteet on erikseen.

renkaat on 245/50-16

Kirjoitettu

Mul on sama juttu 2.9 niin paukuttaa mahtavasti ja 2.4 niin on ku eri auto ::)

Kirjoitettu

leviä ja matala rengashan vaatii suhteellisesti enemmän paineita kuin normaali rengas.

muistan kuinka itsellä oli ongelma silloin kun oman gta:n ostin(-94) eikä ollut noin matalia ja leveitä renkaita ollut ennemmin ne kun alkoi tärista kun ajoi muutaman kymmenen kilometriä motarilla vähän lujenpaa ja niitä tasapainoiteltiin ja vaikka mitä ja vikaa ei tuntunut löytyvän soittelin siitä erinäisiin paikkoihin ja vika tuntui olevan tierossa että runko joustaa kun lämpenee mutta ei sen kummempaa kunnes tampereella tm auto ja rengashallin erustaja kysyi heti kuinka paljon pirät ilmaa niissä kumeissa siellähän pidettiin se 2,5 bar mikä tuntui mun mielestä paljolta mutta hän kehui että se on aivan liian vähän noin leveään ja matalaan kumiin ja sanoi että laitas sinne 6 bar niin ei enää täristä no ei enää ole täristänyt kun on ilmaa renkaissa kunnolla mutta alusta niin kuin kivireki nykyään pirän siellä 3 bar pinnassa ja jos alkaa tuntuun siltä että pitäis vielä päästellä höyryjä ulos niin käyrään sitten lisäämässä paineita ja paanalle

Kirjoitettu

Itsellä myös samansuuntaisia kokemuksia. Rengaskoko 245-50/15, paineita saa olla 3 barin pintaan niin tuntuu siedettävältä.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Jessus,mitä paineita. mä pidän edes 2.1 ja takana 1.9.on ainakin kulunu suoraan eikä keskeltä.On noita rengas satseja jonkinverran kulutettu.

• 1 month later...
Kirjoitettu

jos rengas kuluu keskeltä ni luultavasti painetta on liikaa tai vanne liian kapea renkaalle.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla 275/40/17 Kumho excta 712 ja paineita oli ennen 2,5 ja pito huono.

Eturenkaat myös ravisti kovemmissa nopeuksissa jonkin verran. Nostin sitten paineet 3 kiloon ja jo parani pito ja samalla loppu myös ravistelu.

Kirjoitettu

Mulla on 265 ja 255/40 renkaat ja rengasmies käski panna painetta niinpaljon kuin perse kestää. Nämä ei kulu keskeltä vähän kovemmillakaan paineilla,runko on sen verran jäykkä. 60-sarjalaiset on jo ihan eri tarina.

Kirjoitettu

Kattelin uteliaisuuttani lämpötilanvaikutusta rengaspaineeseen.Noin +10c tallista lähdettäessä oli rengaspaineet 2,2 bar ja n.15 km. ajonjälkeen 2,45 bar(rengas kädenlämpöinen).

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Ny on varmaa tietoo!! Tossahan on camaron oven pieles tarra paineista:

TIRE SIZE SPEED RTG COLD TIRE PRESSURE

Frt P 245/50 ZR 16 Z 30psi/210KPa/2,1bar

Rr P 245/50 ZR 16 Z 30psi/210KPa/2,1bar

SPA T125/70 D15 M 60psi/420KPa/4,2bar

IF TIRES ARE HOT,ADD 4psi/28KPa/0,3bar

TIRE INFLATION PRESSURE INFORMATION FOR HIGH SPEED

USAGE:

COLD TIRE INFLATION PRESSURE

FRT: 35psi/240KPa/2,4bar RR: 35psi/240KPa/2,4bar

Eli toi high speed meinaa jatkuvaa 160km/h ylitystä.

Ja renkaat ovat kylmät jos ei niillä ole ajettu 2km enempää tai ne on seissy vähintään 3h.

Huoltamoitten mittareihin ja rengas miesten höpinöihin ei kannata luottaa. TM testas juuri painemittareita,myös bilteman digimittari sai hyvät arvosanat.

Kirjoitettu

Niin ja sitä painetta ei nosteta kovassa ajossa kulumisen vuoksi vaan ajettavuuden.

Kirjoitettu

naapurin setän kans(vianorin paikallis pomo) juttelin noista rengas paineista, niin se sano että nyky renkaat on vähän eri renkaita ku 15 vuotta sitte. ja se sano että 2.8-3bar ei oo yhtään liikaa nyky renkaille päin vastoin se piti tommosia 2bar paineita aivan liian pieninä.

tosin jenkki renkaista se ei ollu ihan varma,meinas että niitä on ainaski joskus tehty vähän eri tavalla kun muita.

katottiin sen volvon suosituksia niin siinä oli 2.6-2.8baria 225/45/17 renkaat 8)

Kirjoitettu

3baria on toiminut 245/60/16" michelin pilot sportissa ihan kivasti.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...