Jump to content

Lastuista

Guest DiNo

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näin kevään korvalla mulle iski Ahaa! -elämys saada jokunen extrahevonen pellin alle. Elikkäs, kysymys kuuluu, et onko kellään kokemusta TBI koneen lastuttamisesta?? Ja miten kävi?? Jäikö paskan maku suuhun vai tuliko ihan hyviäki kokemuksia?? Ja mitä muuta pitäs tehä??

Kirjoitettu

Lastutettu on, kokemukset ihan hyvät. En tosin osaa sanoa paljonko vaikuttaa, vai vaikuttaako mihinkään tuo lastu, kun tuli vaihdettua peltisarjat. kolmen tuuman avoputkisto,avarampi ilmansuodatin, ym samaan syssyyn. Kulutus ei ainakaan noussu, pysyy edelleen alle kympin, kulkupuolikaan ei hirveästi vakiota häpeä. :D

Kirjoitettu

Kulutus ei ainakaan noussu, pysyy edelleen alle kympin, kulkupuolikaan ei hirveästi vakiota häpeä. :D

Eli viritys oli onnistunut kun ei tehot laskenu ja kulutus noussu...

Kirjoitettu

Eli viritys oli onnistunut kun ei tehot laskenu ja kulutus noussu...

En tiedä sitten johtuuko lastusta vai mistä, mutta laatikko tuntuu vaihtavan nykyisellään tosi terävästi kovempaa ajettaessa, kun se aikaisemmin tuntui aika laiskalta lootalta, ajoi miten tahansa. Mutta itse olen ollut tosi tyytyväinen, tosin oishan sen kakskyttuhatta mummoo voinu vaikka juoda kurkusta alas, mutta itse katsoin saavan paremman katteen rahalle, pistämällä sen autoon kiinni.

Kirjoitettu

Mulla on kyllä skeptinen suhtautuminen noihin "hyllytavarana"saataviin sipsuihin.Eri asia on räätälöidyt lastut,niistä varmaan jotain hyötyä,tuskin geeämmä muuten niitä olis laittanut lehdistölle koeajoon menneisiin autoihin.

Kirjoitettu

TH-700:n vaihtoihin ei pitäis lastun vaikuttaa millään tavalla.

Kirjoitettu

mun käsitys valmiista lastuista on et ne on (säädetty) tietylle kokoonpanolle,jos kokoonpano poikkeaa suunnitellusta ni ei toimi kunnolla,joten jos päätyy lastuttamaan ni uskoisin et kannattaa seurata speksejä joille lastu on tarkoitettu.

näin lastusta saa parhaan hyödyn käytännössä.

esim. nokka,termari ja putkisto ovat monesti ne muuttujat.

• 1 month later...
Kirjoitettu

No joo,nyt oon muutaman kerran ajellu ton lastun vaihdon jälkeen ja en oikein muuta eroa huomannu kun sen että lehta rupeaa pyörimään 160F asteessa.Hypertechin sivulla neuvottiin vaihtamaan joko 180 tai 160 termostaatti.Itte vaihdoin 180 ja lehta siis pyörii koneen ollessa lämpimänä koko ajan,onkohan tos nyt mitään järkee...bensankulutuksessa en huomannu mitään eroa,ei ainakaan kasvanu.Jos joku ton lastun haluaa,niin voin siitä luopua 70e eli saman mitä ite maksoin.

• 3 months later...
Kirjoitettu

mä voisin luopua virilastust ja vaihtaa sen vakioo jos jollain sattuu olemaan

Kirjoitettu

mä voisin luopua virilastust ja vaihtaa sen vakioo jos jollain sattuu olemaan

Pitäis vaan tietää mille nokalle jne toi lastu on tehty, jos on tehty mittatilauksena, niinkuin muistelisin. iroc varmaan voi valaista asiaa lisää.

Miksi sä vakion haluat sinne, eikös siinä kulutuskin laskenut vakiosta, kun iroc sitä viritteli?

Kirjoitettu

Pitäis vaan tietää mille nokalle jne toi lastu on tehty, jos on tehty mittatilauksena, niinkuin muistelisin. iroc varmaan voi valaista asiaa lisää.

Miksi sä vakion haluat sinne, eikös siinä kulutuskin laskenut vakiosta, kun iroc sitä viritteli?

No nyt on käynyt sillä tavalla että Camaro on ottanut nokkiinsa omistajanvaihdoksesta. Ja kärsijänä näyttää oleva camaro88, jonka lompakkoa keventää lähemmäs pilviä hipova polttoaineenkulutus. Mistä tämä lisääntynyt kulutus sitten johtuu, onkin sitten täysi mysteeri?

Viimeisin pidempi reissu tuli heitettyä joskus keväällä, ja silloin pääsi vielä sadalla loirolla sen tuhannen kilometriä. Nyttemmin camaro88 on kertonut sen vievän noin kolme kertaa enemmän ???

Mutta kyseinen lastu mikä majailee ecm:n sisuksissa, on juuri tuolle kokoonpanolle tarkoitettu. Eli peltisarjat,kolmentuuman putkisto,vapaavirtaus ilmanputsari, vakio nokka, vakio kannet, kylmempi termari, ja bensanpaineet 0.8kg. Enkä muista sitten kuollaksenikaan, että minkäs valmistajan tuote, tuo lastu on, ainoa minkä muistan on kyseisen kapistuksen myyntipakkauksessa, luki kissan kokoisin kirjaimin NOT FOR ROAD/ OFF ROAD ONLY ;D

Tuli kylläkin mieleen,että olisiko se sensori mikä herjaa pakkasia tällähetkellä, sittenkin ollut olemassa ja ehjä aikaisemmin. Jos ECM saa tiedon pakkasista, eikös se jätä rikastuksen päälle?

Joku viisaampi kertokoon, missä on TBI koneessa tuo imuilman lämpösensori.

Kirjoitettu

Ja se sensorihan sijaitsee ilmanputsarin kopassa...tai siis miksi sitä paistinpannun näköistä osaa kutsutaankaan.

Kirjoitettu

Jos jollain on ylimääräinen tbi 305-lastu niin ilmoitelkaa.Vakio tai ei.

Vaihdossa saa tpi 305-virilastun

Kirjoitettu

mulla löyty boxista joku super chip lastu,kokeilen kaverin alkuperäistä lastua ja en ainakaa eroa huomannu

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...