JukkaV Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 :Elikkä uusi kompura on jo hommattuna. Rupesin lukemaan ohjeita ja niissä sanottiin että orifice tube syytä vaihtaa. Onko näin? Ja mistäs moinen löytyy? Ja myös paisunta venttiili pitäisi puhdistaa tai vaihtaa,missä lie sekin? Sitten jenkki ohjeissa sanottiin että kompurasta ei saa valuttaa siinä olevaa öljyä pois. Taas us-partsin ohjeessa oli että suojaöljy pitää valuuttaa pois. Ja pitääköhän kennoa ja muita osia huuhdellaan? Kompuran painepuolella oli jonkin verran mustaa "pikeä". Jos joku tietäjä vois pikaisesti vastata visaisiin kysymyksiin niin olisin kiitollinen! Pääsisi viileämmällä autolla cruisaileen..
TPI-5.0 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Tuolta näkee minkälainen osa on orifice tube ja missä sijaitsee.Ei just TA.n kuva mutta suuntaa antava.Noista muista ei mulla tietoa. http://www.autoacsystems.com/fasttrack/otubes.html
JukkaV Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Löytyihän sen sijainti.. Vielä kun tietäisi et onko syytä vaihtaa,ja saako edes vaihdettua ilman putken uusintaa? Vanhasta kompurasta ei tullu yhtään öljyä. en tiedä onko normaalia? Kun ilmastoinnin laitto päälle niin piti hirveätä mekkalaa mut kun käsin pyörittelee niin ei kuulu mitään ääntä..
JukkaV Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2011 Löysin hyvän videon ilmastoinnin huoltoon liittyen.. http://www.e38.org/pparish/flushing.htm
NymiS Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2011 Jos uusit kompuran niin kompurassa lukee pitääkö laittaa lisää öljyä vai ei, öljy lisätään kompressoriin jos sitä pitää lisätä (määrä kerrottu kompressorin tarrassa) Liikaa öljyä ei kannata laittaa koska se taas heikentään kylmennystehoa. Orfice kannattaa vaihtaa joka kerta ja on sama asia kuin paisuntaventtiili. Orifice valve on se osa joka sumuttaa kylmäaineen sumuna höyrystimeen(sisäkenno). Myös kuivain pömpeli pitää vaihtaa jos järjestelmä otetaan auki (alumiininen pömpeli johon tulee putket ja painekytkin on siinä kiinni) sen sisällä on ryynit jotka imee kosteuden itseensä (älä avaa pakettia ennen kuin asennat sen paikalleen) Orifice maksaa jonku 5-10€ kuivain muistaakseni 70-80€. Käytä ilmastointi öljyä o-renkaiden voiteluun asennusvaiheessa ja katso että liitokset asettuvat suoraan kun kiristät ne. Jos vanha kompressori haiseen todella kitkerälle/palaneelle niin silloin järjestelmä pitää huuhdella huuhtelulaitteella, jotta palanut öljy saadaan pois järjestelmästä (sisältää happoa joka on haitaksi järjestelmälle). Siinä pähkinänkuoressa mitä kompuran vaihdossa pitäis tehä
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään