Jump to content

Poppi vehkeet.


Guest vausti

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minäkin valitsisin Pioneerin soittimen. Se kestää parhaiten sään vaihteluita ja soi puhtaasti. (Korjailen vapaa ajalla telkkareita ja muita hila-vitkuttimia, joten tämä perustuu näiden vehkeiden ongelmiin. )

 

Parasta on tietenkin ostaa omaan käyttöönsä sopiva soitin. Mikäli kuuntelee vain kesäisin parkissa (auto ei saa käydä ettei laturin tai sytyksen häiriöt vaivaa) jatkuvasti esim. DR Albaania volume-säätö "Are You nuts" -asennossa on sama minkä merkkisen soittimen valitsee. Mutta jos haluaa joskus kuunnella esim. Uriah Heepin July Morning:a, olisi hyvä valita vähän parempi soitin. Että myös ne biisin "seesteiset" kohdat kuuluisivat selkeästi...

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • TAKKU

    11

  • Crisis

    7

  • gmc63

    5

  • T0ni

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

"Automatic sound-ajoneuvon nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus" Eli kun antaa hanaa, niin reteot mölyää kovempaan :D Jos ajaa täysillä on volumetkin täysillä.

Kaikkee ne sakemannet keksii...

 

Tieda sita kenen tuo keksinto on, silla melkein kaikissa GM:n stereoissa (paitsi nyt ehka hintahaitarin alapaan mallit) on ollut SCV (Speed Compensated Volume) jo kohta kymmenkunta vuotta.

 

Esim. mun 96 Suburbanin Delco oli varustettu silla. ;)

 

Camaroihin se tuli vuonna 97 ja jos en ihan vaarin muista niin Pontiacceihin sita ei kasittaakseni jostain syysta ollut edes saatavilla... :-X

 

Ihan fiksu keksinto sinansa. Mun Camaron Monsoonissa moinen on ja tosi hyva kun ei tarvii aina olla saatamassa voluumia. Siina on lisaksi viela 4 eri asentoa sille etta miten paljon se sita voimakkuuta saataa. Ja hyvin nayttaa toimivan.

 

8)

Kirjoitettu

Riittäiskö se jos CD soittimesta saa tämmöset tehot irti: 4 x 26W jatkuvaa tehoa (RMS) Suurin teho 4 x 50W? Vai pitäiskö lisäksi hankkia vielä vahvistin? En halua autooni mitään semmoista hullua "amismeininkiä", niin että koko auto pomppii ja moottoritiellä ohiajavatkin tietää mitä kuuntelee... Siis ihan normaalia musankuuntelua varten ajattelin..

 

Kirjoitettu

Ei kai se wattien määrä ratkaise vaan äänen laatu.. siis jos ei halua pelkkää kumisevaa puuroa kuunnella. :o

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Ite laitoin bonoon pioneerin 6*9 takapilareihin ja konttiin tein levyn johon laitoin 2*v10" spl dynamics. Vahvariksi laitoin spl tc 704 2*200w. ::)

Soittimena minulla on ihan tavallinen sony 4*45w cd soitin..

Kyllä nuo soivat jo ihan tarpeeksi hyvin minulle.. 8)

Vielä pitäisi nostaa vahvari kontin pohjalta levyn päälle bassojen keskelle..

Kirjoitettu

Sitten sinulle tuli melkein samanlainen paketti joka on suunnitteilla ostamaani Pontsoon. Sony cd-soitin ja takakonttiin 2xCaliber10"subbaria ja vahvari keskellä Blaupunkt 450w. Kaiuttimet ovat vielä ostamatta ja niitä suunnittelen kovasti.

Kirjoitettu

Laitoin eteen 4" spl:t ja diskantit, b-tolppiin 8":t, taakse vararenkaan paikalle 12" subi ja päätteeksi spl:n 4080. Aika ankee perus-setti ja asennus mutta kun ei enää kiinnosta hieroa viimosen päälle. Kunhan vaan jotain kuuluu. Jostain vielä mp3-soitin.

Kirjoitettu

Eikös näissä ole vakiona subbarit takapilareissa takakaiuttimien vieressä ja koe laudassa niitten säätö, mutta missäs on niitten bassojen vahvistin? itelläni toimii noi org. bassot ja hyvin kuuluu. Silti olen meinannu vaihtaa niiden tilalle uudet bassot. Mitkä olis hyvät ne taitaa olla reilu 5"

Kirjoitettu

Eikös näissä ole vakiona subbarit takapilareissa takakaiuttimien vieressä ja koe laudassa niitten säätö, mutta missäs on niitten bassojen vahvistin? itelläni toimii noi org. bassot ja hyvin kuuluu. Silti olen meinannu vaihtaa niiden tilalle uudet bassot. Mitkä olis hyvät ne taitaa olla reilu 5"

 

Ei ole vakiona mutta tehtaalta sai ns. moonsoon (kirjotus?) 6-tie paketin autoon. Ei muuta eroo vissiin patsi että 2 kpl subeja lisättiin ja kaikki kaiuttimet olivat erillisen vahvistimen päässä.

Kirjoitettu

Camaroon 89 , pitäis saada kunnollist kauttimet sekä eteen että taakse ja neuvoja tarvittaisiin .

 

Elikkä mihinkä nuo kannattaisi sioittaa , ainakin takana kun ei ole hattuhyllyä niin ainoa paikka on ilmeisesti siinä sivutolpan verhoilussa ?

 

Onko kokemusta minkä merkkiset olisi hyvät ja mahtuisi paikalleen ilman kovin suuria lisärakenteluita ?

Vahvariakin voisi ajatella samaan yhteyteen. :-\

 

Kirjoitettu

Taakse menee ainakin 6x9" ihan suoraan heittämällä jopa "pulttijaon" puolesta.

 

edessä tais olla jotain tyyliin 4X3" ;D. Sinne menee 5 1/4" nätisti ku vähä sovittelee, siis kojelaudan alle.

Kirjoitettu

kojelaudan päälle menn 4x6 kajarit

6x9 menee tosiaan näppärästi takatolppiin, onpa vielä kohtuuhyvät kotelotkin

Kirjoitettu

Etu kajareista pitää vain katsoa että mahtuvat sinne. (ämyrin upotus syvyys)

Lähinnä kuskinpuolella on ahdasta kun mittaristo on aika lähellä kojelaudan yläosaa

Kirjoitettu

Aivan!Itte tein pahvista kaulukset joilla sain kajareita ylemmäs (nyt saa nauraa). Patentit rulaa! Kunhan saan autoni takas maalarilta ja jostain sopivaa vaneria niin aion tehdä oikeat korokkeet kajareille

Kirjoitettu

nonnii! Eihän sinne kaljakoppa mahtus kumminkaan, jotenka jumputtimet kehiin.

Nauratti toi mun oma kommentti tos ylempänä..."kyl 26W riittää" ::)

Kirjoitettu

poijaat...mennäänpäs nyt asiaan....kumpaa te nyt kuuntelette mielummin, Nylon Beattia vai V8:n höpinää.... :o :o :o

Nyt ei saa suuttua ;D

Kirjoitettu

Poppivehkeissä pitää olla sen verran humppaa että sillä saa peitettyä kasin murinat jos kyllästyy niihin. Pitää peittää vaikka olis pelkät pakosarjat.

 

Stripille sit humppa täysillä ;D En aio keventää autoa sinne yhtään normaali kunnosta. Ihan vaan siks että haluun aika kortin minkä kanssa voi sanoo et tän menee ihan katukuosissa, siks esim ei sliksejä ku en meinaa kadullakaan semmosia käyttää ;)

Kirjoitettu

Totta kai Kikkaa tai MattiNykästä ;)Enemmin kuin jotain kasikoneen pörinää ::) ;) ;)

Kirjoitettu

Korjaanpa aikaisempaa lausuntoani: Kyl se 1kW alkaa riittämään. Hyvä siellä on tehoa olla reservissä hifeissäkin eikä pelkästään moottorissa.

Kirjoitettu

Jahas... ja laturin tilalle konehuoneeseen voimalaitos ? 1 kW=1000W eli jaettuna 12 V:lla tarvitaan 83 A jotta sähvöt ei loppuisi.... ja muut auton heebelit päälle... ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...