88IROC Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Minäkin valitsisin Pioneerin soittimen. Se kestää parhaiten sään vaihteluita ja soi puhtaasti. (Korjailen vapaa ajalla telkkareita ja muita hila-vitkuttimia, joten tämä perustuu näiden vehkeiden ongelmiin. ) Parasta on tietenkin ostaa omaan käyttöönsä sopiva soitin. Mikäli kuuntelee vain kesäisin parkissa (auto ei saa käydä ettei laturin tai sytyksen häiriöt vaivaa) jatkuvasti esim. DR Albaania volume-säätö "Are You nuts" -asennossa on sama minkä merkkisen soittimen valitsee. Mutta jos haluaa joskus kuunnella esim. Uriah Heepin July Morning:a, olisi hyvä valita vähän parempi soitin. Että myös ne biisin "seesteiset" kohdat kuuluisivat selkeästi...
TexFinn Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 "Automatic sound-ajoneuvon nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus" Eli kun antaa hanaa, niin reteot mölyää kovempaan Jos ajaa täysillä on volumetkin täysillä. Kaikkee ne sakemannet keksii... Tieda sita kenen tuo keksinto on, silla melkein kaikissa GM:n stereoissa (paitsi nyt ehka hintahaitarin alapaan mallit) on ollut SCV (Speed Compensated Volume) jo kohta kymmenkunta vuotta. Esim. mun 96 Suburbanin Delco oli varustettu silla. Camaroihin se tuli vuonna 97 ja jos en ihan vaarin muista niin Pontiacceihin sita ei kasittaakseni jostain syysta ollut edes saatavilla... Ihan fiksu keksinto sinansa. Mun Camaron Monsoonissa moinen on ja tosi hyva kun ei tarvii aina olla saatamassa voluumia. Siina on lisaksi viela 4 eri asentoa sille etta miten paljon se sita voimakkuuta saataa. Ja hyvin nayttaa toimivan.
TAKKU Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Eikös volyymissä tarvii vaan yhden säädön joka on täysiä
Guest vausti Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Riittäiskö se jos CD soittimesta saa tämmöset tehot irti: 4 x 26W jatkuvaa tehoa (RMS) Suurin teho 4 x 50W? Vai pitäiskö lisäksi hankkia vielä vahvistin? En halua autooni mitään semmoista hullua "amismeininkiä", niin että koko auto pomppii ja moottoritiellä ohiajavatkin tietää mitä kuuntelee... Siis ihan normaalia musankuuntelua varten ajattelin..
Guest Redcat Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Ei kai se wattien määrä ratkaise vaan äänen laatu.. siis jos ei halua pelkkää kumisevaa puuroa kuunnella.
Guest ^Neo^ Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2004 Ite laitoin bonoon pioneerin 6*9 takapilareihin ja konttiin tein levyn johon laitoin 2*v10" spl dynamics. Vahvariksi laitoin spl tc 704 2*200w. Soittimena minulla on ihan tavallinen sony 4*45w cd soitin.. Kyllä nuo soivat jo ihan tarpeeksi hyvin minulle.. Vielä pitäisi nostaa vahvari kontin pohjalta levyn päälle bassojen keskelle..
Punishment Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Sitten sinulle tuli melkein samanlainen paketti joka on suunnitteilla ostamaani Pontsoon. Sony cd-soitin ja takakonttiin 2xCaliber10"subbaria ja vahvari keskellä Blaupunkt 450w. Kaiuttimet ovat vielä ostamatta ja niitä suunnittelen kovasti.
Samppa383 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Onkos joku koittanu kehitellä camaroon subbari koteloa 2:lle 15" subille. Olis meinaa elementit, mut kotelo puuttuu.. Vinkkejä kaivataan. Tolla sivulla näkyy olevan joitain esimerkkejä. http://www.subthump.com/ainstalls.htm
Msk383 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Laitoin eteen 4" spl:t ja diskantit, b-tolppiin 8":t, taakse vararenkaan paikalle 12" subi ja päätteeksi spl:n 4080. Aika ankee perus-setti ja asennus mutta kun ei enää kiinnosta hieroa viimosen päälle. Kunhan vaan jotain kuuluu. Jostain vielä mp3-soitin.
pietan33 Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2004 Eikös näissä ole vakiona subbarit takapilareissa takakaiuttimien vieressä ja koe laudassa niitten säätö, mutta missäs on niitten bassojen vahvistin? itelläni toimii noi org. bassot ja hyvin kuuluu. Silti olen meinannu vaihtaa niiden tilalle uudet bassot. Mitkä olis hyvät ne taitaa olla reilu 5"
Crisis Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2004 Eikös näissä ole vakiona subbarit takapilareissa takakaiuttimien vieressä ja koe laudassa niitten säätö, mutta missäs on niitten bassojen vahvistin? itelläni toimii noi org. bassot ja hyvin kuuluu. Silti olen meinannu vaihtaa niiden tilalle uudet bassot. Mitkä olis hyvät ne taitaa olla reilu 5" Ei ole vakiona mutta tehtaalta sai ns. moonsoon (kirjotus?) 6-tie paketin autoon. Ei muuta eroo vissiin patsi että 2 kpl subeja lisättiin ja kaikki kaiuttimet olivat erillisen vahvistimen päässä.
Iroc-z89 Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2004 Camaroon 89 , pitäis saada kunnollist kauttimet sekä eteen että taakse ja neuvoja tarvittaisiin . Elikkä mihinkä nuo kannattaisi sioittaa , ainakin takana kun ei ole hattuhyllyä niin ainoa paikka on ilmeisesti siinä sivutolpan verhoilussa ? Onko kokemusta minkä merkkiset olisi hyvät ja mahtuisi paikalleen ilman kovin suuria lisärakenteluita ? Vahvariakin voisi ajatella samaan yhteyteen.
Crisis Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Taakse menee ainakin 6x9" ihan suoraan heittämällä jopa "pulttijaon" puolesta. edessä tais olla jotain tyyliin 4X3" . Sinne menee 5 1/4" nätisti ku vähä sovittelee, siis kojelaudan alle.
Guest Jukka Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 kojelaudan päälle menn 4x6 kajarit 6x9 menee tosiaan näppärästi takatolppiin, onpa vielä kohtuuhyvät kotelotkin
Salkki Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Etu kajareista pitää vain katsoa että mahtuvat sinne. (ämyrin upotus syvyys) Lähinnä kuskinpuolella on ahdasta kun mittaristo on aika lähellä kojelaudan yläosaa
Guest Jukka Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2004 Aivan!Itte tein pahvista kaulukset joilla sain kajareita ylemmäs (nyt saa nauraa). Patentit rulaa! Kunhan saan autoni takas maalarilta ja jostain sopivaa vaneria niin aion tehdä oikeat korokkeet kajareille
Guest ^Neo^ Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Tuossa on omista bassoista kuva..
TAKKU Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 nonnii! Eihän sinne kaljakoppa mahtus kumminkaan, jotenka jumputtimet kehiin. Nauratti toi mun oma kommentti tos ylempänä..."kyl 26W riittää"
Soppa Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 "26W should be enough for anybody!"
Guest camu88 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 poijaat...mennäänpäs nyt asiaan....kumpaa te nyt kuuntelette mielummin, Nylon Beattia vai V8:n höpinää.... :o Nyt ei saa suuttua
Crisis Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2004 Poppivehkeissä pitää olla sen verran humppaa että sillä saa peitettyä kasin murinat jos kyllästyy niihin. Pitää peittää vaikka olis pelkät pakosarjat. Stripille sit humppa täysillä En aio keventää autoa sinne yhtään normaali kunnosta. Ihan vaan siks että haluun aika kortin minkä kanssa voi sanoo et tän menee ihan katukuosissa, siks esim ei sliksejä ku en meinaa kadullakaan semmosia käyttää
gmc63 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Totta kai Kikkaa tai MattiNykästä ;)Enemmin kuin jotain kasikoneen pörinää ;)
TAKKU Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Korjaanpa aikaisempaa lausuntoani: Kyl se 1kW alkaa riittämään. Hyvä siellä on tehoa olla reservissä hifeissäkin eikä pelkästään moottorissa.
Senior Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2004 Jahas... ja laturin tilalle konehuoneeseen voimalaitos ? 1 kW=1000W eli jaettuna 12 V:lla tarvitaan 83 A jotta sähvöt ei loppuisi.... ja muut auton heebelit päälle...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään