Jack Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2005 Olisiko tuollainen kuinka hyvä imari rautakantiseen (sportsman 200) 350:een, johon tulisi n 10-10.5 puristussuhde,ja nokka olisi 240-250 asteen paikkeilla (.05 nostolla). Kaasarin tarkempaa mallia ei vielä ole tiedossa, mutta voimaa pitäisi koneesta saada. Vai voiko tuon imusarjan unohtaa heti kättelyssä? Onko jotain hyväksi todettuja vaihtoehtoja tiedossa? Kone tulisi n 1500 kg autoon, tiuhalla 4.11 perällä.
Guest black Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2005 en näe syytä miksi ei toimisi,ja sen pitäisi olla isolohkosarjan kohdalla jopa parempi kuin victor jr. ole erilainen nuori ja pulttaa se kiinni ja anna kaikkien muiden laittaa eetelrokkia kun emme paremmasta tiedä.
68corvette Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Toi on ihan hyvä imusarja ja googlettamalla löytyy ihan hyviä tuloksiakin. Jos sulla ei ole korkeuden kanssa ongelmaa niin laita mielummin Victor Jr, toimii ylhäältä paremmin kuin tollanen matalampi versio. Itse ostin omaani X-celeratorin, kun oli ~puolet halvempi kuin team-g ja heti saatavilla (team-g ei löytynyt jenkkilästä hyllystä) puristusta saat laittaa 11 tai ylikin. kuinka pitkälle sulla riittää alakerran kilkkeet? Eli onko tako akseli ja H-profiili veivit? Paljonko sulla on teho/ET tavoite? Tosta team-G:stä saa hieman muokkaamalla yhtä hyvän / paremman kuin vakio Jr, mutta Jr muokkaamalla pääsee taas hieman pitemmälle =) veikkaan tosin että hengitys loppuu kansista ennen kuin kummastakaan imusarjasta tulee "pullonkaula", tosin pieniä eroja voi olla suuntaan tai toiseen.
68corvette Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Katselin tuolta overdriven sivuilta että aut tulee ihan puhtaasti katukäyttöön? ..siinä tapauksessa toi Air Cappi olis kyllä ihan ehdoton. Oletko miettinyt nokkaa ihan loppuun saakka? 250 asteinen kadulle? sehän menee väkisinkin yli 300 mainosasteen ja autosta tulee kyllä kohtuullisen laiska alle 4000 kierroksen. Manuaali vaiko tomaatti? alle 3500 stallia ei ole järkeä laittaa..
Jack Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Niin tuota nokka-asiaa oon tuossa tuumaillut tosiaan, Edelbrockin rpm-nokka olisi yksi vaihtoehto, siinähän pyöritään 234 asteen paikkeilla (.05). Kaikkea tietysti kuulee maailmalla, että rpm olisi hiukan vanhaa mallia, ja uusia parempia vaihtoehtojakin olisi, tiedä häntä? Onko tuo "vanha" rpm imari kuinka paljon huonompi kuin uudempi air gap? Auto on automaatilla, ja kone on rempattu ja tasapainoitettu, valuakselilla ja vakioveiveillä, ARP:n pulteilla, eli ei mikään race alakerta, mutta varmaankin riittävä?
68corvette Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Ainahan hommat kehittyvät.. käytännössä toi RPM on ainakin testattu RPM imusarjan kanssa joten toimivuus on taattu. Joku toinen "parempi" nokka voi toimia kyseisen imusarjan kanssa huonomminkin jos imupulssit sekoittavat imukannen. vakio kangen ja veivien kanssa kannattaa suosiolla pysyä 230 tai alle nokissa, koska isommat nokat vievät maksimitehon jo yli 6000 kierroksen jolloin on vaarana että vakio alakerta sylkäisee romut tontille. (kestänee varmasti arpin pulteilla ~6500 kierrosta) Riippuen laatikosta veikkaisin että jos vaihdat 6500 kierroksella, niin kierrokset tippuvat karvan yli 4000 kierrokseen. Eli huipputehosta ei saa hirmu hyötyä jos kone "tippuu alueelta" vääntöhuipun ollessa 4500-5000 ja maksimitehot 6000-6500. Jos ajelet syksyllä ja keväällä niin todennäköisesti vanhan mallinen RPM toimii paremmin, ilmaeristeisellä Aircapilla saat varmasti muutaman hevosen lisää kun se on vähän korkeampikin, joskin kylmillä ilmoilla voi olla enemmän ongelmia.
camu402 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2005 Mulla on omassa autossa edelin rpm air gap imari+rpm nokka ja ei voi kun kehua. vetää tosi hyvin jo alle 2000rpm ja vetää hyvin koko kierros alueen läpi rajotin (5800) tosin mulla alkaa kannet ahistaa yläkierroksilla suht vaki rautamöykyt kun on.ennen mulla oli joku holleyn street dominator tms..ja herbertin hydrauli nokka ero oli ainakin pers tuntumalla huomattava(keväällä dynoon).en tiedä onko toi rpm vanhan aikainen mut se on hiottu ton imusarjan kans yksiin ja toimii varmasti...hyvin...en sit tiedä onko sb ja bb satsien välillä eroo, tuskin ainakaan paljoo.mulla nääs bb ja ruttuja reilu 11 ja tako-osilla kasattu alakerta..mut voin suositella lämpimästi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään