Guest pena Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Voi olla käsitelty aihe,mutta onko oikea järjestys ja aineet?Ensin,puhallettu ovet,lokasuojat nokka,jne.sitten kitti puhtaaseen pelliin.Päälle epoksi pohjamaali,sitten hiomaväri,loppukittaus,vielä hiomaväri ja pinta.On jäätävä homma tommosen perunapussin suoristus.Aattelin,että vois olla viisasta vetää joku kiiltävä pinta itse ennen maalaamoon kiikutusta,niin näkis virheet kun maalari vetää vain pinnan mun tekemiin pohjiin.
BB Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 jos tahdot löytää virheet,ni käytä körö kiiltavan mustana ni takulla löytyy vibat.
Jani Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 tuota tuota, ei ihan oikein tai ainakaan mulle ei noin ole opetettu eli alku ihan ok, eli se puhallus. sitten jos haluat kestävän lopputuloksen, niin vedä 1:1 pohjaväri ennen kittausta. Sen kitin jälkeen pohjaväri, sitten hiomaväri. Kittaukset sitten niin huolella että tosiaan voit vetää sen hiomavärin, ja sen kannattaa tehdä maxina. hiomavärin päälle vedät mustaa ohuen harson kontrolli väriksi. Sitten ei muuta kun hiot sen hiomavärin kuivana(muistaakseni 400)kaikki muutkin kitit hiot kuivana. hiomavärin jälkeen sitten ei muuta kuin pintaväriä vaan vetämään. ja ennen hiomavärin ruiskutusta pitää pohjien jo olla hyvät Tuolla maxilla pystyy tosin hiukan niitä pohjia vielä oikomaan jos jotain niissä on.
Jarno Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Jani kirjottaa asiaa. niihin puhallettuihin paikkoihin vaikka ppg dp 40-epoksipohjamaali. ja kittausten ja hiontojen jälkeen ennen hiontaväriä vedä toi dp koko höskän yli. se estää (tai ainakin pitäs estää) hiontajälkien nousu näkyviin muutaman kuukauden päästä.. hiontaväriä kannattaa vetää niihin kittipaikkoihin vähän reilummin ja hio ne ensin käsiklossilla 180 paperilla (saa korjattua virheitä),mutta ei missään nimessä PUHKI asti! sit koneella 320/400. Näin mulle on koulussa sanottu ja vanhemmat maalarit neuvonu. Missään kohtaa on turha yrittää päästä helpommalla/nopeemmin/oikoa,kaikki näkyy valmiis pinnas!
Jani Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Ja eikös se niin ole että kun hiomatekniikka on kohdallaan, ja tietää miten kittaa niin hommat menee yhdellä kittauksella
Guest pena Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2005 mulla on jotain teollisuuden epoksia 6litran kippo,sellasta mitä ne tuolla puhaltamossa käyttää pohjamaalina,vedän sen pohjalle.Mietin vaan että kun tollanen puhallettu pinta on ruosteeton ja hieman karhea,niin toi kitti ottaisi hyvin kiinni.Kaikki irtoavat osat puhallettu myös sisäpuolelta ja sinne aattelin vetää ton saman epoksin ja defleetin pinnaksi(on senverran halvempaa).
JanneJ Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2005 Olen itte maalata tuhrannut kolme omaa ja yhden kaverin auton, osan opeista sain kirjoista, osan kokeneelta auto/motiivimaalarilta. Ja jokaisesta tapauksesta opin lisää, seuraavia periaatteita käytän itse toistaiseksi... -jos on hitsaussaumoja, suoraan (puhalletun) sauman päälle lasikuitukitti, ja sen verran paljon ettei vain missään vaiheessa mene puhki hioessa -vain kaksikomponenttimaaleja(epoksi) -kitti pitää sekoittaa huolella (ei muuten kovetu..., ohut rautatikku lappeeltaan on antanu parhaan lopputuloksen) -PPG pohjamaali on ollut ehdottomasti parasta (käytetään myös lentokoneiden maalauksessa) -pohjamaali on hengittävää, eli ei kestä yhtään säätä eikä kulutusta -hyvä pintamaali ei tartu luotettavasti ilman pohjamaalia -pintamaalia ainakin kaksi kerrosta, jos päästää pinnan kuivamaan, on kiilto rikottava karhunkielellä ennen seuraavaa kerrosta -spraypurkkimaaleista ei tule kuin vihaiseksi (paitsi oikeat sekoitetut epoksimaalit), niillä ei saa tarpeeksi paksua kerrosta en ole mikään ammattilainen, mutta näillä eväillä tuli kohtuullista jälkeä, eikä ruosteetkaan kuki vaikka on melkein kymmenen vuotta hitsauksista ja maalauksista. Ekan jenkkiautonmoottorini maalasin 21v sitten Miranolilla, eikä sekään huono ollut...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään