Jump to content

Bensapumppuko tulossa tiensä päähän?!

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkohan tuossa mun irokissa alkanu bensapumpun "lähtölaskenta"..? :'( Talven jälkeen ku otin auton käyttöön niin siitä asti on kuulostanut vähän oudolta. Ennen se on minusta surissut koneen käydessä aina tasaisesti, nyt se välillä kuulostaisi "kangertelevan", eli surina mikä kuuluu pumpusta välillä "soutaa edestakaisin". Prkl.

Varsinkin kiihdytysten ja jarrutusten jälkeen ku pysähtyy ja kuuntelee pumppua niin ei kuulosta tasaiselta. Kuitenkin hetken päästä taas surisee normaalisti. Ja tänään koulusta lähtiessä, ei pumppu surissut ollenkaan ku käänsin sytytysvirran päälle. Normaalisti aina ääntää ku kääntää sytytysvirran päälle. Lähti kuitenki käyntiin heti ja eikä temppuillut sen kummemmin.

Mitenkäs tuo pumppu oireilee ennen loppua? Vai oireileeko mitenkään ja miltä vialta tuo kuulostaisi..? Vai olenkohan vain tullut vainoharhaiseksi... :-X

Kirjoitettu

itellä pumppu meni kerralla,ei vaan käynnistyny enää.

mittarissa tais olla n.95000ml

Kirjoitettu

Mulla kans pumppu (ääni) alkoi vaeltamaan toissatalven jälkeen ja epäilykset heräsivät. Toisaalta mun pumppu pitäis olla vain muutaman tuhannen kilometrin ikäinen, mutta kuitenkin - hieman vaeltaa.

Tänä suvena olis takoitus tehdä takakonttiin reikä / kansi että vois pumpun tavittaessa helpostikkin vaihtaa. Samassa yhteydessä pitää yrittää pälyillä bensamittarin toimimattomuuden perään - se kun näyttää koko ajan tyhjää tankkia.

Kirjoitettu

Mulla mittari näyttää tyhjänä puolta tankkia :D

hieman kinkkinen vika.. varmaan reikä pitää tehdä ittekkin kohtapuoliin ku mittariskin on jo kohta 160 000km 8)

Kirjoitettu

joskus kannatta tankata, ni ei näytä tyhjää.... :P

Hitto joo, ei ihme jos pumppu huutaa tyhjässä tankissa kurjuuttaan ja mittari näyttää tyhjää - eikun tankki täyteen ;D

Kirjoitettu

Hannux: Just ton takia ajattelin takakonttiin luukun laittaa - aikasmoinen homma alakautta vaihtaminen ...

Satutkos muuten Hannux tietämään (heh , kuka vaan saa kertoa jos tietää) missä sijaitsee fuel pump switch - sehän on jonkinmoinen painekatkasija polttoainereleen "rinnalla" - mun tarttis löytää tuo härpäke

Edit: Polttoainefiltterin tienoilla auton alla - jos Hannuxin räjäytyskuvaa oikein tulkkasin - on joku rele, onkos se fuel pump switch ...?

EDIT: Vastaan itselleni - fuel pump switch, tarkemmin oil pressure/fuel pump switch löytyy öljynsuodattimen vierestä :)

Kirjoitettu

Eikö kukaan osaa sanoa mitään tähän..?

Tuohon kohtaan ei voi enää kirjoittaa, se on varattu sun teksteille, muiden kirjoitukset menevät automaattisesti eri kohtaan....

8)

Kirjoitettu

mut onhan tos silppomisessa se hyväpuoli et pääsee aina helposti käsiksi bensapumppuun jos tarvetta tulee...

Kirjoitettu

Silikoonilla peltilevy päälle. Lähtee tarvittaessa helpolla irti.

Kirjoitettu

Kyllä mä omaani reijän kans teen - se on vaan hiin paljon helpompaa sitä kautta - meen sitt muuten vaan auton alle jos alkaa mieli tekeen :)

Kirjoitettu

Älä, älä mee tekemään mitään reikiä autoos,nokkasi räässä pitää sinun kelkkaasi lykkimän ;D.

Kirjoitettu

Jos mul menee bensapumppu niin kyl mä teen jollen vie huoltoon niin reijän raakasti peltiin ja vaihan sen yläkautta 8)

Kirjoitettu

Mä tuuppasin oman Pontiacin tutulle GM-mekatsulle pumpun vaihtoon kun en halunnu ruveta reikiä tekee pelteihin eikä ollu paikkaa missä oisin saanu taka-akseli irti autosta...Ja kieltämättä ei toi puuhastelu muutenka ois hirveesti innostanu..Mekatsulla kotonaan nosturi jolla sai kätevästi auton ylös ja vaihdettua pumpun alakautta,samalla updatettiin vähän jarruja jne.

Kirjoitettu

Mitenkäs paljon meni aikaa, kun vaihdoitte yläkautta? Entäs alakautta?

Kirjoitettu

Yläkautta menee ehkä 2-3h... Putkien katkaisu ja liittäminen on isoin homma.

Kirjoitettu

Alakautta työskentelyssä on se etu, että tulee tutkittua peltien sun muiden kunta ja tarvittaessa voi vaikka mönjätä paikkoja. Jos vaikka sitten tankkikin on huonokuntoinen? Ja ennen pumpun irroitusoperaatiota on SYYTÄ TUTKIA johtoliittimet tankin etupuolella.

Siis alakautta!

Kirjoitettu

Alakautta työskentelyssä on se etu, että tulee tutkittua peltien sun muiden kunta ja tarvittaessa voi vaikka mönjätä paikkoja. Jos vaikka sitten tankkikin on huonokuntoinen? Ja ennen pumpun irroitusoperaatiota on SYYTÄ TUTKIA johtoliittimet tankin etupuolella.

Siis alakautta!

Miksi..? Ai sen takia jos vika löytyykin sieltä vai mitä tarkoitit johtojen tutkimisella?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...