Jump to content

Apua tarvittaisiin...

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli nyt on ongelmaa/vikaa selvitetty niin paljon että ilmeisemmin ECM:ssä on kosketushäiriö.

Eli osaako joku käydä läpi ECM:n kytkennät kosketushäiriön poistamiseksi??

Olisin hyvin iloinen asiasta :)

Yhteyttä topikin, yv:n tai sähköpostin välityksellä. Voi myös soittaa...

vesa.martinmaki@kolumbus.fi

044-5611998

Kirjoitettu

Ite uitan ensin kaikki liittimet reilusti CRC:llä ja kokeilen sen jälkeen uudestaan. Jos ei auta niin ei voi muuta kuin alkaa käydä johtoja läpi.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Näytti siltä että johdot ok.

Kun koputtelee ECM:ää kädessä niin ses-valo vilkkuu koputusten mukaan.

Vois olla kontakti härö ECM:ssä.

Kirjoitettu

Mukana selvittämässä ollut myös on samaa mieltä että ECM:ssä on todennäköisesti kylmäjuotos.

Kirjoitettu

Mulla on käytössä ECM:n kytkentäkaaviot ja muuta aineistoa. Olis kiinnostavaa nähdä boxi elävältä. Onko jollain vaikka tuhoontuomittua romua, vois lähettää mulle.

Nyt vaan on niin että kannattaa tarkistaa ettei huono liitos oo johtimissa ja moninapaliittimissä boxin piuhanipussa.

Mikä boxin numero?

Kirjoitettu

Boxi on -88 Tpi:ssä 165:nen, taisi tälläinen olla vähän aikaa sitten myynissä tuolla myyntipalstalla.

Koppa auki ja Wellerin termostaatikolvi käteen ja n. 400 astetta lämpöä. 8)

Kylmä-juotoksen tunnistaa mustasta "hartsi-rinkulasta" juotoksen sisällä. Lämpöä ja tinaa mutta ei niin paljon että kaikki lähellä olevat kuparit ovat samassa oikosulussa...

Ps. yleensä isot konkat tai kelat irtoavat tärinän vaikutuksesta levystä...

Kirjoitettu

ECM:n numero on 1227165 kuten jo joku ehti sanoakin =)

Itse en ala kyseistä juotos operaatiota tekemään, koska olen käyttänyt kolvia niin vähän. Joten mielummin annan homman jollekin joka tietää mitä tekee.

Kirjoitettu

Täällä oli jossain topikissa harraste kysely ja muistelisin että siellä etelässäkin oli muutama RTV-henkilö...

Kirjoitettu

Jos joku kuvais boxin tarkasti digikameralla, niin sais vähän tietoo millanen se on, vai onko layout-kuvia jossain?

Kirjoitettu

Mulla olis boksi helposti kuvattavissa, mutta ei kameraa... tai ainakaan hyvää...

Kirjoitettu

... Ja vika ei varmasti sitten ollut pinneissä - ne kun ovat aika helposti löystyvät...

Se mitä olen 165 ECM:än sisustaa päläyillyt huomasi ensimmäisenä hel****tin paksun lakkakerroksen piirilevyn pinnassa. En tiedä onko lakka sellaista että korjausjuotokset onnistuvat sen läpi. Ihmetyttäis kans osien irtoaminen, kun sitä "sitovaa" lakkaa on sinne uitettu niin paljon.

Entäs Piirilevyn kosketin (pinnit) Se on paikka missä ei lakkaa ole mutta ei sitt avattavissakaan (ilm.), Liittimen alle voi olla (liittimen ja piirilevyn) vaikea päästä toteamaan mitään - mutta voihan liittimet "varmuusjuottaa" altapäin kuitenkin uudelleen.

Kirjoitettu

165 romu löytyy hyllystä jos joku tosissaan kaipaa!

Onko kyseessä siis rikkinäinen? vai "romu" eli jäänyt ylimääräiseksi?

Kirjoitettu

Rikkinäinen ja ylimääränen.Eio sille autookaan enään.Näytti vikakoodit: Tps,Egr ja Happi anturille ja tais olla viä Maf.Autolla pysty kyllä ajaan.

Kirjoitettu

Näytti vikakoodit: Tps,Egr ja Happi anturille ja tais olla viä Maf.Autolla pysty kyllä ajaan.

Eli noi tulee aina? vaikka nollais ECM:n? Missäpäin kyseinen ECM on tällä hetkel? =)

Kirjoitettu

Maf;in mä otan siitä listalta pois.Ei oikeen muista enään ku siitä on jo puolivuosikymmentä.Ajon aikana tuli aina vikakoodit takas ku nollas aiemmin.Tää on tampereella.

Kirjoitettu

Oletko antamassa kyseistä osaa ilmaiseksi pois vai haluatko siitä jotain? postikulujen lisäksi siis... ellet ole käymässä vantaalla/espoossa lähipäivinä...?

Kirjoitettu

Kyllä mä sen voin lähettää jos saan postituskulut ja 10e bensoihin. Uuden saat 150$+ rahti EMS 40$+verot suomessa: www.rockauto.com Toimitus kestää 6pv. Korjasin oli väärin netti osote

Kirjoitettu

Olen tulossa American Car Showhun Tampereelta näillä näkymin sunnuntaina, voisin toimia välikätenä

Kirjoitettu

Aivan sama.Roskiin se varmaan kohta menee ku alan siivoon nurkkia.Mutta samaiseen boksiin löytyy hypertech in thermomaster virilastu ehjänä.

Kirjoitettu

Itse olen sunnuntaina töissä Espoon Matinkylässä 08-20. Mutta jos sen saisi edes jollekin kerholaiselle joka asuu pk-seudullapäin niin siitä olisi paljon apua. Paljonko Matu haluat boksista ja lastusta jos japa pääsee ne esimerkiksi hakemaan tai sopisitte paikan missä tapaatte?

Itselläni on jo yksi lastu, mutta mielelläni kokeilen kyllä toisenlaistakin :D

Kirjoitettu

Aivan sama.Roskiin se varmaan kohta menee ku alan siivoon nurkkia.Mutta samaiseen boksiin löytyy hypertech in thermomaster virilastu ehjänä.

Onks tosta hypertchin lastusta mitään hyötyä,ittekkin vaihoin sellasen kun halvalla sain,mut en oo viel kerenny kokeilee.

Kirjoitettu

Lastu 100€ niin boksi kaupan päälle.Kyllä sieltä jotain tulee ku termostaatti pitää olla 160 asteinen,lämpösempi ei toimi.Lock up muuttu korkeemmalle.Niin ja on se paremman näkönen ku vakio. NY töihin pitkä päivä.

Kirjoitettu

Selvä... Siinä tapauksessa luulen että en ainakaan tällä hetkellä tarvitse lastua, mutta paljonko haluaisit pelkästä boksista vai olisiko se ilmainen?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...