Jump to content

Ostaisin jos joku myisi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Toki pyrin selvittämään ensin myyjän täydelliset tiedot; nimen, osoitteen, yhteystiedot jne.

Sitten voi pyytää skannaamaan passin ja ajokrtin sekä henkilötodistuksen sähköpostin liitteeksi.

Mietinkin kuka olisi oikea kuriiripalvelun tuottaja.

Pantera mainitsikin jo Fedexin,... 

Älä nyt tee enää asiasta liian vaikeaa jos pitkä etsintä tuotti vihdoin tuloksen, tai jäät vielä ilman sitä korisarjaa.

Nopeat syö hitaat ja liian vaikeaksi asian tekeminen sekä asian vatvominen voi viedä mielenkiinnon myyjältä koko touhuun.

Kirjoitettu

Älä nyt tee enää asiasta liian vaikeaa jos pitkä etsintä tuotti vihdoin tuloksen, tai jäät vielä ilman sitä korisarjaa.

Nopeat syö hitaat ja liian vaikeaksi asian tekeminen sekä asian vatvominen voi viedä mielenkiinnon myyjältä koko touhuun.

Vahan samoilla linjoilla olisin minakin. Jos alat kyselemaan kaverilta passia ja vaikka mita, niin varmasti loppuu yhteydenpito siihen.

Jos nyt haluaa jotain varmistella, niin kysaisemaan kaverin puhelinnumero ja sitten laittaa jonkun soittamaan tai soittaa itse ja varmistaa etta kaverilla on sita mita haluaa ja sitten rahat liikkeelle ja kamat kohti Suomea.  m/ Paypallia jos kayttaa, niin saa ainakin jonkunmoisen turvan jos ei kamaa tulekaan.

Kuriirifirmat voivat tulla suht kalliiksi kun kyseessa kuitenkin on suht iso ja epamaaraisen kokoinen paketti. Ennemmin kannattaisi ajatella konttirahtia. Ellei nyt siis ihan hirvean kova kiire ole.

Kirjoitettu

Vahan samoilla linjoilla olisin minakin. Jos alat kyselemaan kaverilta passia ja vaikka mita, niin varmasti loppuu yhteydenpito siihen.

Jos minulta joku alkaisi kysellä passikopiota muutaman satasen kaupan takia toiselta puolelta palloa niin luultavasti jättäisin koko homman siihen.

Ei kai tuollaisia muutenkaan kukaan lähettele?

Kirjoitettu

Todellakin tyhmä voi olla mutta pöljä ei kannata olla.

Liian hankalaksi ei tietenkään asiaa kannata tehdä mutta taustatiedot pitää osata setviä.

Ostamisessa se rahan lähettäminen on helpoin vaihe, ongelmat alkavatkin vasta sen jälkeen jos kotitehtävät ovat jääneet puutteeliseksi.

Vuoden aikana on sähköpostiini tullut useita kusetuksia joissa myyjällä on aina kiire saada rahat nopeasti, ei vastaa esittämiini kysymyksiin, on kiinnostunut vain tietämään huijauksessa yleensä käytettyjä asioita, eikä tiedä mitä myytävää hänellä on.

Heti kun pyytää jotain konkreettista näyttöä niin kiinnostus loppuu.

Samoin sähköposti on "epämääräinen" eikä kyseistä henkilöä löydy ilmoittamallaan nimi ja osoitetiedoilla ko. maasta.

Tässä tapauksessa ( näin alussa ) näyttäisi olevan edellytkset todelliseen kaupankäyntiin.

Toki törmäsin muutamaan asiaan jotka pitävät pääni vielä kylmänä:

1. Hänen kolme kirjoitustaan foorumilla sekä ensimmäinen vastaus yksityisviestiini olivat "yhteensopivia".

2. Toinen saamani YV oli ihan eri kirjoittajan käsialaa, erilainen kieliasu, murre ja lauserakenne.

3. Sitten saamani sähköposti oli taasen natiivi kirjoittajalta vaikuttavaa, mutta sähköpostiin ei voinut vastata.

Lähetin hänelle PM:n ja pyysin samalla hänen tarkat yhteystiedot, nimi osoite ja puhelinnumero.

Tekemäni tarjous hänelle on sitä luokkaa että olen sata varma siitä että parempaa hintaa hän ei saa ko. tuotteestaan.

Kyseessä on siis täydellinen "killer deal" jos ...

Olisin itse kyllä mielelläni halukas skannaamaan ajokorttini, passin tai henkilötodistuksen sähköpostin liitteeksi jos olisin saamassa kyseisen kasan käteistä.

Raha yleensä motivoi, muutaman satasen takia en olisi itsekään polttanut ruutiani vuosia asian tiimoilta, samoin uskon myyjäkin motivoituneen "easy money" teemasta  ;)

...

Jos nyt haluaa jotain varmistella, niin kysaisemaan kaverin puhelinnumero ja sitten laittaa jonkun soittamaan tai soittaa itse ja varmistaa etta kaverilla on sita mita haluaa ja sitten rahat liikkeelle ja kamat kohti Suomea.  m/ Paypallia jos kayttaa, niin saa ainakin jonkunmoisen turvan jos ei kamaa tulekaan.

Kuriirifirmat voivat tulla suht kalliiksi kun kyseessa kuitenkin on suht iso ja epamaaraisen kokoinen paketti. Ennemmin kannattaisi ajatella konttirahtia. Ellei nyt siis ihan hirvean kova kiire ole.

Kiitos Texfinn,

Juuri näin olen käsikirjoituksen ajatellut menevän.

Kaupankäynnin ( osto/myyntityön ) hallitsen 32 vuoden kokemuksella joten kanssakäyminen ihmisten kanssa on luontevaa.

Tavaraa olen tilannut yksityishenkilöna esim. Summitilta muutaman kerran UPS:n välityksellä jopa yli 100kg:n toimituksia.

Tärkeintä minun onkin saada neuvoa siitä millä kuriiripalvelulla tuollainen toimitus olisi järkevää toteuttaa yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä; Fedex, UPS, DHL, TNT, DPD, USPS jne.

Niistä minulla ei ole muuta hajua kuin että jos myyjä pyytää tarjouksen lähetysmaassa (USA) niin se on varmasti halvempi kaikilla kuriireilla kuin jos teen sen täältä Suomesta?

Pohdintani asiasta:

UPS on todella vahva Jenkkien sisällä. Toki Euroopassakin ne toimii, mutta heillä ei ole niin kattava verkosto Euroopassa kuin DHL:llä ja TNT:llä. Ei silti tule olemaan minun tapauksessani ongelma.

Fedex on myös jenkeissä tosi tosi vahva. Euroopassa toiminta pientä, mutta kyllä paketti perille tulee tosin ehkä vähän hitaammin kuin DHL:llä tai UPS:llä.

TNT:llä on todella hyvä rekkaverkosto Euroopassa. Voi olla kalliin puoleinen jenkeistä käsin, koska he joutuvat varmaan käyttämään aikapaljon muita kuriiriyhtiöitä jenkeissä. Ei niin hyvä vaihtoehto.

DHL on ehkä nuista vaihtoehdoista paras jo ajatellaan, että keikka lähtee jenkeistä ja tulee Suomeen. Käytännössä DHL:n verkosto & toimintavarmuus Euroopassa on huippuluokkaa ja Jenkeissäkin ihan jees. Jenkeissä ei kuitenkaan niin kova kuin UPS tai Fedex.

DPD:n voi unohtaa. Mulla on ollut hirveästi ongelmia ton kanssa kun olen jotain euroopasta tilannut. En edes uskaltaisi miettiä tilausta jenkeistä.

Sitten toi panteran mainitsema USPS.

Yritin noista USPS:n hinnastoista jotain ymmärtää, mutta pakko sanoa, ettei oo hajuakaan miten toi toimii. Yleensä lentorahti hinnoitellaan painon tai volyymin mukaan. Elikkä jos volyymi ylittää kilomäärän niin silloin volyymi kilojen perusteella lasketaan rahti.

Tällä volyymipaino periaatteella toimivat järkiään kaikki express logistiikka toimijat, mutta tietysti postit toimivat hieman erinlaisella meiningillä ja hinnoittelu mallit voivat olla hyvinkin värikkäitä. Posti on yleensä aika paljonkin halvempi, mutta jäljitettävyys ei ole lähimainkaan Express toimijoiden tasolla. Tosin eipä ole minun elämäni aikana yhtään pakettia tai kirjettä jäänyt matkalle vaikka on tullut tilattua kamaa jenkeistä,Kiinasta jne. jossa toimittajana on ollut posti. USPS:n tapauksessa hinnoittelu menee nähtävästi "postin" hintojen mukaan jolloin ne ovat huokeammat kuin pikakuriireilla. Jos volyymikilot menee 150kg euroon niin pikakuriirilla toi paketti voi maksaa aika palijon.

Ajattelin toimia näin:

Pyydän myyjältä pakkauksen koon ( arvioin paketin kooksi on max. 150cm x 100cm x 50cm ja paino n.15 kg = tilavuuspaino 150 kg. )

Jos lähettäjä viitsii pyytää tarjoukset niin se olisi hienoa. Olen nimittäin varma, että hän saa paremmat tarjoukset kuljetuksista, entä jos minä pyydän tarjoukset Suomesta. Jenkeissä tuo kilpailu on varmaan niin älytöntä, että hintoja on pakko ollu viilata "kohilleen". Valitsen sitten halvimman vaihtoehdon ja se on siinä.

Pitäisi vain tietää että keneltä ne kannatta tarjoukset pyytää ettei liikaa hajoita pakkaa!

Mitä mieltä olet Texfinn kun kerran omaat valtavan tietotaidon sieltäpäin, keneltä kahdelta kannattaa kuriiripalvelu pyytää näistä vaihtoehdoista; USPS, UPS, Fedex ja DHL?

Suosittelit myös konttirahtia, onko siihen yhtä hyvää vaihtoehtoa?

Kiitos vastauksista!

F-Boby

Kirjoitettu

Vastaan vaikkei kysyttykkään

Fedex Fedex Fedex

lähettäjälle helpoin, noutavat paikanpäältä,

ups shipping outlet saattaa olla kymmenien kilometrien päässä ja saa jonottaa tunnin jos sattuu ruuhka-aikaan

USPS, ( jota ehdoitti chevy) on posti, ei kuriiripalvelu, halvin pikkupaketeissa, kallein oversize kamoissa.

Kirjoitettu

Samoilla linjoilla panteran kanssa.  m/ JOS siis on pakko kuriiripostia kayttaa Suomeen saakka.

Kuten sanoin, niin ilman hyvaa alennusta voi tuollaisen voluumipainolla kulkevan paketin lahettaminen tulla suht arvokkaaksi. Ja se, etta viitsiiko paikallinen jamppa lahtea moiseen puuhaan onkin sitten eri juttu. Niilla kun ei ole valttamatt kokemusta asiasta ja pelkaavat etta se on jotenkin vaikeaa.  ::)

Kirjoitettu

USPS halvin pikkupaketeissa

jep,pikkupaketeissa ehdoton  m/

Kirjoitettu

Vastaan vaikkei kysyttykkään

Fedex Fedex Fedex

*clap* *clap* *clap*

lähettäjälle helpoin, noutavat paikanpäältä,

That´s the point, yritän tehdä asian myyjälle helpoksi mutta itselleni toimituskulut kuitenkin kohtuulliseksi koska itse tuote ei ole ihan hinnat alkaen tasoa.

USPS, ( jota ehdoitti chevy) on posti, ei kuriiripalvelu, halvin pikkupaketeissa, kallein oversize kamoissa.

Sori, kirjoitin vahingossa sinun maininneen USPS:n.

Se oli kuitenkin hyvä pointti Chevyltä, olen tänään yrittänyt sisäistää USPS:n hinnastoa.

Summasummarum:

UPS, Fedex ja DHL kaikki mielestäni tarjosivat noutopalvelua mutta kun tein pikaisen hintahaun Suomi - USA niin olin saada sykärin DHL:n sivuilla  :o

UPS vaikutti antamillani notuleilla ( USA - Suomi ) edullisemmalle, mutta speksit pitää olla samat jotta voi tehdä todellisen vertailun.

Nuista pitää ruveta valkkaamaan hintatasot ja verrata tosiaan USPS:n hintoihin kun saan vahvistuksen paketin mitoista.

Nuita mittatariffeja näytti olevan aika monta aina ympärysmittoja myöten.

USPS:n  Express Mail® International:

Expected Delivery, 3 - 5 business days, Post Office Price$167.50, Paid Online$154.10

Max. length 60", max. length plus girth combined 108" oli vielä siedettävässä hintatasossa mutta toi rajamitta voi käydä juuri ja juuri liian pieneksi  ???

Toi toimitusaika on Suomeen varmaan 3-5 viikkoa.

F-Body

Kirjoitettu

Kysy täältä myös: SalesFI@agilitylogistics.com

Kiitos Vellu, kysäisen kun näyttää tätä aikaa olevan vielä tuhlattavana.

Tiedustelin viime viestissä myyjältä: "Also, can you give me your whole name, address and phone number please."

Sain eilen vastauksen: "I will send details of my address as we get closer to the final.  I hope you are not in a big hurry; it will take me some time to ... 

We may have to talk about the final price more..."

Lähetin tänään vastauksen:

I tried to reply to your e-mail, but the delivery failed.

So I have to send this last message from the forum.

I need your phone number for next contact.

For the shipment I need to know the exact size of the package.

Can you give me the following measures:

Length

Width

Height

( Girth combined )

Weight

Send these and your phone number, email me at ...

I`m not going to hurry up you, of course the sooner the better, ...

I would really appreciate if you can pull down the price of this deal because the maximum amount I'm willing to pay for the complete Body Kit is $... of course what less the better because the shipping is very expensive..."

Saas nähdä mitä tuleman pitää, näköjään kaikilla ihmisillä on perus tapa heittäytyä ahneeksi, vaikka olisikin saamassa jostain selvää ylihintaa.

Tässä tapauksessa jää sitten myyjälle musta pekka kouraan jos heittäytyy ahneeksi.

No, ammatti ostajana sekä myyjänä olen joutunut käsittelemään näitä aina kun käydään ihmistenvälillä kahdenkeskistä kauppaa.

F-Body

Kirjoitettu

näköjään kaikilla ihmisillä on perus tapa heittäytyä ahneeksi, vaikka olisikin saamassa jostain selvää ylihintaa.

Höpöjuttuja.

Tuo sana kaikilla olisi pitänyt muuttaa sanaksi joillain  ;)

Kirjoitettu

Tämä näyttää kehittyvän ihan asialliseen suuntaan.

Myyjä rohkeni lähettää tarkat tietonsa, nimi, osoite, puhelin numero jne.

Ne näkyivät olevan ihan aidot.

Alkuperäinen tehdas pakkaus on kärsinyt ajan myötä joten lähettämiseen tarvitaan tukevampi laatikko.

Tuon alkuperäisen paketin tarkat notulit ovat:

Pituus: 64"

Leveys: 16"

Korkeus: 16"

Pituus + ympärysmitta: 128"

Kuten ounastelin niin lähettäminen USPS:llä ei onnistu koska suurin pituus sai olla 60" ja girth combined 108", rajamitat ylittyvät  m-

Eli yksi vaihtoehto tippui pelistä pois.

Kirjoitettu

Hyva homma etta on edistynyt.  m/ Paljonko paketti painaa?

Kirjoitettu

Hyva homma etta on edistynyt.  m/ Paljonko paketti painaa?

Painosta ei tarkkaa tietoa koska siihen tulee mukaan yksi ylimääräinen lasikuidusta itse valmistettu etukappale (Bumper Air Dam).

Eli hän ottaa itselleen muotin tuosta etukappaleesta ja valmistaa myös minulle yhden ylimääräisen.

Tästä johtuen toi lopullinen aikataulukin on auki.

Kokonaispaino on kuitenkin käsittääkseni alle 20 kg.

Materiaalihan on kevyttä ABS muovia.

F-Body

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...