Jump to content

Renkaat: Waldi ja Euromaster

Guest Japi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kellään mitään havaintoja noista renkaista?

Euromaster myy ja toimittaa molempia sekä Waldi merkkisiä ja Euromasterin omia.

Waldilla olisi huokeat hinnat, 225/50/16 saisi vanteelle heitettynä 200 euroa pari, samaten Euromaster renkaat samoilla mitoilla himpun päälle 200 euroa.

Itse eturenkaita kaipailisin, mikähän lienisi paras koko niihin, tällä hetkellä edessä 225/55/16, mutta kumit on ihan loppu. Itse olen ymmärtänyt josko eturenkaat ovat tuota kokoluokkaa auto ei olisi niin uraherkkä kuin leveämmillä renkailla? :-[

Kirjoitettu

225:sia ajattelin itsekin eteen nykyisten 245:n tilalle, koska ovat niin raskaat ja uraherkät. ko. rengasmerkeistä ei tosin ole mitään havaintoa.

Kirjoitettu

itsekin ajattelin 225/55-16 kokoa,mutta tilatessa kuitenkin otin 245/50-16 kyllähän se kapeampi rengas olisi urissa kivempi.

Kirjoitettu

joo itellä oli aluksi edessä 245/50/16 set ja nyt on 225/50/16set. huomattavasti mukavampi ajaa ku ei jokaista uraa hae tistä!itellä on euromaster z100:set ja oon kyl tykänny!toimii hyvin märällä kelillä!

Kirjoitettu

mul taas toimi noi 245 kokoiset hyvin edessä nyt 255/40/17 niin nakee kyl hyvin noi urat ;)

Kirjoitettu

Kyllä jos oon rengaskokoa vaihtamassa, niin kyllä leveempää vetäisin... Surutta vaan 275 joka kulmaan. 3gen RS Camaro vetäs nimittäin jonkun lehden testeissä 275/xx/17-kumeilla slalom-radalla nopeammin ku joku 2000+vuotinen Cobra Musse :D

Ei mulla ainakaan vetele noilla 245-levysillä etufillareilla yhtään. Eli siis leveämpää on jossain kohtaa hankittava... pitäähän se ajettavuus jotenkin saada pilattua...

Kirjoitettu

Ku saan rahaa kokoon niin ostan varmaan jotku 235 tai 245 renkaat eteen :D

Kirjoitettu

Seinäjoella rengastien autotarvikkeella Auroran renkaat 225/50/16" 86,00€/kpl... ei paha!

Kannattais varmaan kuitenkin miettiä, josko laittaisi 55-sarjalaiset, lienevät matalammat noi kapeemmat.

Ite laitan varmaan kuitenkin 245:set (painaa toi keula kuitenkin senverran!) =)

Kirjoitettu

omat kokemukset uusista generalin 245/50 16 on hyvät ei vetele juurikaan entiset oli cooperin 245/50 16 tiiliskivet ja aivan kauheat kulutuspinnan leveydessä eroa lähes 30mm saman kokoisessa renkaassa.

Kirjoitettu

Itellä autossa vanhat renkaat 225/55/16 edessä, mietiskelin vaan josko ottais tollaset 225/50/16 renkaat, mahtaakohan olla sitten huonommat ajaa kuin nuo 55/16 jos 225:na ottaa..

Kirjoitettu

Mulla on 265/50R16 koko kierros :-X

Broidin varastosta löyty T/A:n mukana tulleet 245 gummit (siis vain 2 kpl) mutta en tiedä onko ne M+S renkaat vai ei, ja nykyisissä renkaissa (niissä 265) löytyy tuo M+S -merkintä (josta me jossain aiemmassa topiikissa päästiin yhteisymmärrykseen että se on kitkarengas)

Haluisin noi 245 gummit eteen ni ei ois sellanen uratutka. Pitää toivoa et ne oli myös M+S renkaat, vai oliko kesärenkailla väliä jos edessä ei olisi M+S vaikka takana olisikin?

Kirjoitettu

BB: Onko Generalit 30mm kapeemmat kuin Cooperit? Ne eivät tainneet olla valkokirjaimilla kirjaillut?

ShadowcastGTA: olisko noi 245:set myynnissä? Minkä merkkiset ja paljonko pintaa? Tarvisin eteen renkaat.

Tietääkö kukaan saako 245:sia valkokirjaimilla, eli miltään merkiltä?

Kirjoitettu

Ne 245:t näytti olevan ihan uudet, vielä oli ne kumiset ohuet rimpsutkin pystyssä kulutuspinnalla.

Suunnitelmissani kyl oli laittaa ne eteen jos ne käy noitten 265:sten kanssa alle (siis se M+S juttu).

Tietysti yks ratkasu ois myydä noi 245:t pois ja hankkii 225:t eteen... :P Täytyy funtsia mitä tekee...

Muuten, mistä näkee vanteiden leveyden? Ja onko jotain rajoja sille miten eri levyisiä renkaita voi laittaa samojen vanteiden päälle (kai niitä edes voi?)

Kirjoitettu

BB: Onko Generalit 30mm kapeemmat kuin Cooperit? Ne eivät tainneet olla valkokirjaimilla kirjaillut?

ShadowcastGTA: olisko noi 245:set myynnissä? Minkä merkkiset ja paljonko pintaa? Tarvisin eteen renkaat.

Tietääkö kukaan saako 245:sia valkokirjaimilla, eli miltään merkiltä?

No ainakin 245/60/15 Coopereissa on valkokirjaimet,ite laitoin tollaset birdin vanteille,kun ovat paremman näköset kun GTA:n vanteet.Ihan hyvät ajaa ja ulisee hienosti(eessä 235/60/15).Antituning vai tuliks täst nyt se highrider ;).

Kirjoitettu

Muuten, mistä näkee vanteiden leveyden? Ja onko jotain rajoja sille miten eri levyisiä renkaita voi laittaa samojen vanteiden päälle (kai niitä edes voi?)

Näitä taulukoita viranomaiset katselee http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.php

Toinen paikka mistä voi kuikuilla on rengasvalmistajien sivuilta

Kirjoitettu

ei ollu mun generaleissa valkokirjaimia.ja tosiaan kulutuspinta huomattavasti kapeampi,tää uus pyörä huomattavasti pyöreempi kulmanen kuin tiiliskivi cooperi,näyttävän näkönenhän tollanen tiiliskivi pyörä on mut kamala urahaukka.

ps.general 245/50-16 XP2000 V4

generaalia on montaa eri mallia.

mulle sano suoraan rengasliikkessä kun kyselin renkaita et amerikkalaiseen autoon GENERALIT,en tiä miks mut näin teki.

Kirjoitettu

Hakusessa olisi 245/50/16" etupyörät valkokirjaimilla, vaan ei taida löytyä valkokirjaimia 16":sina?

Ite tykkään noista GTA:n vanteista, enkä aio niitä vaihtaa... ::)

ShadowcastGTA: ilmoittele, jos olet myymässä noita 245:sia ja minkämerkkiset ne oli ja nopeusluokka?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...