Jump to content

Laitoin tommosen -83 Camaro z28 Crossfire ja ihan pihalla oon


Tuskamies
 Share

Recommended Posts

Auto oli päällepäin aivan kohtuullisen hyvässä kunnossa ja perushuollon jälkeen tuntui että kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Muuten aivan orkkiskampe maalipintaa, peltisatsia ja putkistoa lukuun ottamatta. Pienet öljyvuodot tai oikeastaan öljyn suihkuaminen jakopäästä aiheutti tiivisterempan aloittamisen. Samalla tuli mieleen vaihtaa polttoaineen suodatin josta sitten heräsikin kysymys: Onko crossfiressä erilainen suodatin kuin muissa ruiskuvehkeissä? Täältä foorumilta löytyy kattavasti tietoa mutta crossfirestä ei pahemmin ole meteliä pidetty joten uskalsin aloittaa uuden topikin aiheesta :D Lisääkin kysymyksiä piisaa jos vai löytyy joku joka olis tuota ristituli-viritelmää rassaillu.

Niijoo ja US-Centeristä ku kattelin niin ei löytyny erikseen tota CFI:tä mutta -83 löyty vain TBI ja -82 oli semmonen ku FI. Erilaiset näky olevan suodattimet ku hintaki oli TBIssa kymmenkertanen FI:iin nähden.

Link to comment
Share on other sites

83 mallisen Cross Fire Injection Trans AMin omistajana haluan toivottaa onnea valitsemallesi tielle. Mitään apua minun tiedoistani tuskin on, kun en ole ko. auton moottorille mitään joutunut tekemään. Uskon kuitenkin vakaasti tästäkin kerhosta löytyvän tietotaitoa kyseisen moottorin salaisuuksista. Laitapa kuvia autosta, joku voi yllättäen huudahtaa: Ai toi on toi camaro!  m/

Link to comment
Share on other sites

Vielä ei oikeen kehtoo kuvia laittaa ku on vielä palasina :D Keminmaassa/Kemissä auto ollu kuulemma iät ja ajat ja täällä pysyy. Väri on musta/syvänsininen vähän väriä vaihtavalla flakella. Musta auto on normaalisti mutta ku pesee oikeen huolellisesti ja vahaa niin auringonvalossa oikein läheltä katsottuna huomaa että sininenhän se sittenkin (ehkä) on ja jotaki glitteriä varissu teinitytöistä pintaan :D

Link to comment
Share on other sites

Rockauton sivuilta kun katsoo,niin pa-suodatin näyttäis olevan erilainen lähtöjenpuolesta kuin mikä on tpi:ssä.Ulkoisiltamitoiltaan varmaan samaa luokkaa tpi:n filsun kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ensinnäkin: Crossfiressä on sama bensansuodatin ku TBIssä. Enempää en vanhoja ala muisteleen.

 

Kesäkausi alkoi ja liikenteeseenottotoimenpiteet seurasivat järjestystä: katsastus - takajarrupalojen vaihto - jälkitarkastus - kovaa ajoa. Vajaan viikon kerkesin huruutella kunnes motarilla laukesi lämppärin tuloletku ja vedet läks pitkin tietä. Aikani jahkailtuani ja pähkäilyäni tulin johtopäätökseen että letku oli vain vanha ja haurastunut joten vaihdoin letkun ja kaikki näytti olevan ookoo. Toinen viikko huoletonta ajoa...

Eilen sitten ajelin töistä kotiin n. 4km kunnes hieman ennen kotipihaa kuulin hihnan vinkuvan ja huomasin lämpöjen nousseen n. 210F:iin. Vettä oli tullut tällä kertaa toisesta päästä konehuonetta ja flekti oli roiskinut paikat kuraan. Odottelin tovin jotta kone hieman jäähtyilee ja starttasin katsoakseni mistä vesi pulppuaa. Ensin ei vuotoa ollut mutta noin minuutin käynnin jälkeen vettä alkoi purskuamaan syylärin korkista. Paisuntasäiliössä veden pinta on edelleen samassa missä ennen ensimmäistä vuotoa ja kaiken lisäksi neste paisarissa oli viileää vaikka syyläristä pulppusi suht kuumaa. Öljy on öljyä ja vesi vettä joten en heti uskoisi mitään suurempaa vikaa olevan.

 

Kellään villejä visioita ilmiön aiheuttajasta?

Link to comment
Share on other sites

paisarin letkun kattosin ettei tukos ja syylärin korkin tiiveys/kunto.ei kai liaan laihat nesteet?

50/50 seos oli kaiten suositus.

Link to comment
Share on other sites

Ilmalukko kuulostais kyllä todennäkösimmältä vialta näin ku asiaa tarkemmin aattelee. Syylärin korkkihan ei kaiketi kovin isoa painetta pidä(?). Tukoskin voisi olla mahdollista mutta vierasesineen joutuminen järjestelmään tuntuu kaukaa haetulta.

 

Hyviä niksejä ilmaukseen otetaan vastaan!

 

Miten muuten nuo jarrusatulat takana normaalisti näissä on ku ihmeteltiin tossa että toisella puolella satula takana ja toisella puolella se on edessä?

Link to comment
Share on other sites

Miten muuten nuo jarrusatulat takana normaalisti näissä on ku ihmeteltiin tossa että toisella puolella satula takana ja toisella puolella se on edessä?

 

Kuuluu olla juurikin noin.

Link to comment
Share on other sites

Paisarin letkuhan siellä oli tukossa. Tulipa samalla huuhdottua tota vesisysteemiä ja kyllähän sielä aika miehekäs määrä kuraa tuli matkassa. Puolenkymmentä kertaa vedet ulos ja raakaa vettä tilalle. Vihdoin tuli myös pestyä ja vahattua pirssi oikeen nätiksi että saa rauhassa nauttia koivun siitepölystä tummalla pinnalla.

Ei kellään ois tietoa niin liukkaasta vahasta että ku lähtee vähän reippaammin pihasta liikenteeseen niin tuo siitepölykerros jäis ilmaan leijumaan auton muotosena ja sitten parin sekunnin päästä valahtais maahan niinku sarjakuvissa konsanaan? :D

Link to comment
Share on other sites

***Ei kellään ois tietoa niin liukkaasta vahasta että ku lähtee vähän reippaammin pihasta liikenteeseen niin tuo siitepölykerros jäis ilmaan leijumaan auton muotosena ja sitten parin sekunnin päästä valahtais maahan niinku sarjakuvissa konsanaan? :D

Vaikuttaa ihan ACME-WAXilta  :W

 

Hyvä että tuli jäähdytys kuntoon  m/

Link to comment
Share on other sites

Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet?

Link to comment
Share on other sites

Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto.

 

samana päivänä on pyhittävä,muuten jää jälki  >:(

voihan siihen auton päälle virittää kankaisen peitteen  ;)

Link to comment
Share on other sites

Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet?

Niin kuin tallasen ;D

Link to comment
Share on other sites

Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet?

laita kumikäärme katolle niin kiertää lokit kaukaa
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Otsikko sopii edelleen pakinan aiheeseen joten en vaivaudu uutta alottaan...

 

Mulla on alkanu tosissaan vaivaamaan tuon kamppeen osien alkuperä. Sen verran on varmaa luulotietoa että perä ainaki on kaiketi vasiten rakennettu mutta haluaisin tosissaan että joku joka tuntee vastaavan tekniikan vilkasis ja käväsis koeajamassa ton kamppeen. Haluaisin tietää mm. että onko tuo laatikko alkuperäsenä tommonen raju ja tarkka ja että onko mulla ees vakiosisukset tossa motissa :D Vaikea ittellä arvioija että vetääkö tuo normaalisti vai paremmin/huonommin ku tämmöset crossfiret tai TBIt yleensä ku tää on ainoa jolla on ajanu. Nyt ois jollaki palstan kaiffarilla mahollisuus koeajaa Perämeren mureaäänisin pikkulohko ja samalla auttaa miestä mäessä :P

Link to comment
Share on other sites

tuo raju ja tarkka vaihtaminen on yleensä ensimmäinen kommentti kun autoa esim.koeajaa joku kuka ajanut ennen vain saksalaisella tms.  automaatilla.luullaan että laatikossa vikaa.kylmänä potkii aina rajummin...tossakohtaa vois rajuuden laittaa ominaisuuden piikkiin.ei näät mitään

audeja oo. ;)

laitahan kuvia autostas. 8)

Link to comment
Share on other sites

Saako tosta väristä muka selvääki? :D Aina näyttää ihan mustalta kuvissa ja likasena. Puhtaana auringonvalossa on semmonen sinivioletti helmiäinen :P

Link to comment
Share on other sites

On muuten perhanan kätevä tää foorumi. Selailin vanhoja kirjotuksia tältä topicilta ja sieltä saatoin diagnosoida ton syylärin korkin vialliseks :D Vaihdoin muka varmuudeks uuden että nää että tuleeko sitä painetta sinne korkille. Viime kesänä tosiaan purskutti korkin välistä nesteet pihalle ku oli nuita paineongelmia mitä ilmeisimmin ton viallisen vesipumpun ansiosta. Lisäks sillon oli aika mukava ilmalukko päässy tonne järjestelmään räjähtäneen lämppärin letkun takia.

Link to comment
Share on other sites

Joo eihän mulla onnistu tää kuvien lisääminen ko en saa cropattua nuita kuvia tarpeeks pieniks.

 

m/

164216_10201077170594179_1039684740_n.jpg.72904d530cb6a09cca20be6b31614a71.jpg

Link to comment
Share on other sites

Näyttää muuten ihan E-mallilta tässä kuvassa ku sopivasti heijastaa ettei näy tota takaspoileria :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...