Jump to content

Vakio PA-tankin heikkoudet


Guest Ezzy

Recommended Posts

Fuel tank: 10121026

Fuel sender unit (longer): 25094804

Fuel strainer (double screen): 25121120

Fuel Pump: 25116163

 

tollaset valmistus numerot kun löytyy on 1LE osat. mun käsittääkseni 89 gta.ssa on noin lelut jo valmiina vaikkei 1LE rpo.ta löydykkään. mun auto ei hyydy sladissa vajaallakaan tankilla 8)

täältä voi käydä katselemassa 1LE faktoja http://www.1le.net/

Link to comment
Share on other sites

tuolla 1le sivulla luki (mun mielestä jos oikein osaan lontoota) ettei 1le option omaavissa autoissa ole ilmastointia?! kyllä mulla vaan on alkup. suomiauto gta ja se ilmastointi löytyy. tämä kommentti siis ohajttu tuohon "eikös kaikissa gta:ssa ole 1le optiot" tai jotain sinne päin

Link to comment
Share on other sites

tuolla 1le sivulla luki (mun mielestä jos oikein osaan lontoota) ettei 1le option omaavissa autoissa ole ilmastointia?! kyllä mulla vaan on alkup. suomiauto gta ja se ilmastointi löytyy. tämä kommentti siis ohajttu tuohon "eikös kaikissa gta:ssa ole 1le optiot" tai jotain sinne päin

mä ainakin tarkoitin lähinnä bensatankkia en 1le RPO pakettia, sehän sisältää esim. isot etujarrut. niitä gta.ssa ei ole vakiona. mutta esim alukardaani, 36mm etuvakaaja, isot taka jarrut. näyttäi olevan toi 1LE paketti kohtalaisen harvinainen, tuskin suomesta löytyy yhtään 3 gen, jossa toi paketti on. jos jollakin on, olis kiva tietää kenellä?

Link to comment
Share on other sites

itse en huomannut tätä kaasari moottorilla ajettaessa, mutta nyt kun muutin moottorin monipiste ruiskuksi niin tankkiin täytyi tehdä alareunaan pieni "säiliö" josta on lähtö polttoainepumpulle, kun kuulemma tuossa 400hv pumpussa ei ole imutehoa.

eli jos tuota vikaa ilmenee teillä niin ei ole todellakaan iso vaiva tehdä/teettää tankkiin tuollaista alasäiliötä.

voin laittaa siitä kyllä kuvia kunhan kamera vaan tulee ensin postissa, kun edellinen lähti auton takapenkilla jollekin parempaan käyttöön.

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo 1LE ole Komeron optio eikä Firebirdin? En o ainakaan yhessäkään jenkkilehdessä/nettisivulla törmänny yhteenkään Pontiaciin jossa ko.optio olisi,Camaroihin kylläkin. Niitä 1LE optioita kai luulis olleen esim.kyttäkärryissä(9C1 option lisäks/sijasta),koska Chevyjähän oli esim jollain Highway Patrolleilla,Birdejä ei tietääkseni ole ollut kyttäkäytössä?

 

Ja tohon tankkiongelmaan, itel kans samaa probleemaa,kun tankki alle puolenvälin ja vetäsen motarinramppin kaarteeseen niin meno alkaa hyytyä.Kone 350TPI ja bensapumppu uusittu vuos-pari sitten.Vanhallakin pumpulla samoja oireita,tuntuis tankki kaipaavan niitä loiskelevyjä...Ja automaattihan ei tosiaan vedä renkaita lukkoon koneen sammuessa vaan "rullaa"eteenpäin,toisin kuin manuaali joka täräyttää perän lukkoon jos kone sammuu eikä ehdi painaa kytkintä pohjaan.

Link to comment
Share on other sites

88 irokki ja puol tankkia täytyy olla mun kaasujalalla

muuten sammahtelee.tulee paniiki tilanteita kun tehostajat hävii.ei kovin helpolla käänny ja pysähdy.

ongelmasta kertoo sekin kun aiemman omistajan

kuiteista löytyy 4v ajalta 5 pumpun vaihtoo ; ???

ei oo helpolla uskonu ;D

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo 1LE ole Komeron optio eikä Firebirdin? En o ainakaan yhessäkään jenkkilehdessä/nettisivulla törmänny yhteenkään Pontiaciin jossa ko.optio olisi,Camaroihin kylläkin. Niitä 1LE optioita kai luulis olleen esim.kyttäkärryissä(9C1 option lisäks/sijasta),koska Chevyjähän oli esim jollain Highway Patrolleilla,Birdejä ei tietääkseni ole ollut kyttäkäytössä?

 

 

miten niin pelkästään kamaron optio? kamaroissa 1LE oli selvästi yleisempi, eikä sitä optiota todellakaan kyttien takia tehty vaan ratasarjan takia. käy kattomassa täältä tiedot http://www.1le.net/ , ettei enään tarvitse arvailla.

Link to comment
Share on other sites

miten niin pelkästään kamaron optio? kamaroissa 1LE oli selvästi yleisempi, eikä sitä optiota todellakaan kyttien takia tehty vaan ratasarjan takia. käy kattomassa täältä tiedot http://www.1le.net/ , ettei enään tarvitse arvailla.

 

Niin no...enhän väittänytkään että ko.optio ois kyttiä varten tehty...epäilin vaan että niitä luulisi olleen myös kyttäkärryissä. Muakin aina vituttaa kun ihmiset arvailee kaikenlaista,perkele vaan sillon pitäs puhua kun TIETÄÄ jotain.

Link to comment
Share on other sites

tuli muuten mieleen että ainakin kaasari versio tankissa tankin pohjalla on "astia"

mihin tuo imuputki ja sen päässä oleva karkeasuodatin menee. astia on noin 2-3cm tankin pohjan yläpuolella ja siinä on aika matalat reunat. Eli tankissa täytyy olla jonkin verrankin bensaa ettei kurvissa käy niin että imuputki pääsee haukkaamaan ilmaa.

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo 1LE ole Komeron optio eikä Firebirdin? En o ainakaan yhessäkään jenkkilehdessä/nettisivulla törmänny yhteenkään Pontiaciin jossa ko.optio olisi,Camaroihin kylläkin. Niitä 1LE optioita kai luulis olleen esim.kyttäkärryissä(9C1 option lisäks/sijasta),koska Chevyjähän oli esim jollain Highway Patrolleilla,Birdejä ei tietääkseni ole ollut kyttäkäytössä?

 

Ja tohon tankkiongelmaan, itel kans samaa probleemaa,kun tankki alle puolenvälin ja vetäsen motarinramppin kaarteeseen niin meno alkaa hyytyä.Kone 350TPI ja bensapumppu uusittu vuos-pari sitten.Vanhallakin pumpulla samoja oireita,tuntuis tankki kaipaavan niitä loiskelevyjä...Ja automaattihan ei tosiaan vedä renkaita lukkoon koneen sammuessa vaan "rullaa"eteenpäin,toisin kuin manuaali joka täräyttää perän lukkoon jos kone sammuu eikä ehdi painaa kytkintä pohjaan.

pitää olla muuten tosi korkea puristeinen auto että menee pyörät lukkoon kun pensa loppuu ei nimittäin mene diesel autossakaan vaikka on tiheämmät välitykset (joskus nafta loppunut).

kokeiles kääntää virrat pois vauhdista niin takaan ja alleviivaan että ei mene vetävät pyörät lukkoon manuaalissakaan.jos ajellaan jollain muulla vaihteella kuin ykkösellä eikä olla jäällä tai lumella.

Link to comment
Share on other sites

pitää olla muuten tosi korkea puristeinen auto että menee pyörät lukkoon kun pensa loppuu ei nimittäin mene diesel autossakaan vaikka on tiheämmät välitykset (joskus nafta loppunut).

kokeiles kääntää virrat pois vauhdista niin takaan ja alleviivaan että ei mene vetävät pyörät lukkoon manuaalissakaan.jos ajellaan jollain muulla vaihteella kuin ykkösellä eikä olla jäällä tai lumella.

 

Oot muuten pile aivan oikeessa,kyllähän tuo renkaiden lukkon meneminen manuaalissa taitaa vaatia jo sen että moottori leikkaa kiinni tai jotain muuta yhtä radikaalia.Yrittäkää ymmärtää,jouduin ajamaan hetken aikaa Opelilla Pontiacin sijaan,vähemmästäkin menee sekasin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Eli me, jotka ilmoitimme ettei ongelmaa ole ollaan minä ja Geeta, jollo molemmilla näyttäis oleven '89 Trans Am GTA. En kuitenkaan tuota 1LE-RPO koodia löytänyt listastani, mutta voidaan varmaan olettaa että GTA:ssa ongelmaa ei ole.

 

Kun taas Trans Amissa, Formulassa ja Irocissa on.

 

Itsellä 89 TA GTA 5.7 TPI WS6 ja samaa ongelmaa ilmenee, eikä tarvi olla edes alle puolentankin jos on miestä ajaa kurviin vähän reippaammin.

Link to comment
Share on other sites

eikä vedä perää lukkoon

 

Ei tee tuota manuaalillakaan, sillonkin takapyörät vain pyörittävät moottoria, automaatil taas ei senkään vertaa jarruta kun D asennolla se tavallaan katkasee vedon silloku ei paina kaasua. paitsi jos pistät pakko 1/2 vaihteelle, silloin jarruttaa samal taval ko manuaali.

 

Talvella jos on manuaali loota tai automaatti pakko1/2 niin voi tiukassa liukkaassa kurvissa lähteä alta mutta ei kesällä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Onko muilla tämmöistä ilmiötä: Aina kun tankin korkin kiertää auki, tuntuu tankissa olevan kova ALIpaine. Omituista on se, ettei alipaine mitenkään haittaa menoa. Vähälläkin bensalla pääsee, mutkissa ei hori ilmaa, eikä auto tunnu kärsivän minkäänlaisista bensansyttöongelmista. Alkuperäinen ohjekirja varoittelee enempi ylipaineesta ja mahdollisesta bensan ulospurskumisesta: avatkaa korkki hitaasti kunnes "hiss"-ääni lakkaa.

 

Minkäslainen paineentasaussysteemi 3g Ponun tankissa on? Onko tämmöisiä paineita muilla? Pitääkö olla ali/ylipainetta vai pitääkö olla jokseenkin paineeton? Vielä lisäys: Ilmiö on esiintynyt autossa koko minulla oloajan eli 10 vuotta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...