Jump to content

LS-6

Guest black

Recommended Posts

Kirjoitettu

kuvassa näkyvän männän osanumero on 3999295 joka kirjallisuuden perusteella on -71 LS-6 koneen mäntä.oliko niin, että -70 LS-6:ssa oli closed chamber palotila?

tämän open chamber kannella (118 cc) puristuksiksi tulee 9:1 ja closed chamber 10:2.

onko stagassa näkyvä valutäplä merkki siitä, että se on hiperf staga? pienoinen pettymys on että näillä hiluilla puristus on ainoastaan 9:1 mutta uskon että nykynokilla sekin puute voidaan kompensoida hyvän imusarjan kanssa. kuvassa näkyy myös venakoppa ja vaikka se ei olekkaan taiwanissa kromattu aftermarket kakkuvuoka, niin se on silti mielestäni aika näyttävän näköinen.

ukk_staga.jpg}

ukk_staga.jpg_thumb

Kirjoitettu

RP:n kautta tilattuna Merlin III bloki maksaa pari tonnia mikä on mielestäni suht kohtuullista kun ajatellaan että se ei ole enää mikään ankkuripaino.

Kirjoitettu

Joo,noi on vahvemmat kanget ja noi palotilat on niin kuin sanoit.Aika nostalgianorsun saa noistakin tehtyä,alkaa t-foortin vääntökäyrät muuttuun kummasti.Toi venakoppa on kaunis esine.

Kirjoitettu

Löytyykö sieltä BBC opuksesta yhtään suuntaa antavaa että paljonko pitäisi suunnilleen ottaa kannesta jotta menis yli kympin?

Ois kyllä tollaselle ~280-290 kepille ihan hyvä saada hieman enemmän kuin 9 ruttua.. veikkaan että tehon lisääkin vois tulla joku 20hp.

Vai meinasitko "hyvällä imusarjalla" sitä hieman korkeahkoa 6-71 mallia?

kyllä mun made "in china" Edelbrockin kopissa on ihan eri hohto pinnassa =)

Harmi kun mulla on "jo" alakerta nipussa niin en pääse hitsaamaan omiin kankiin tollasia valutäpliä.

..ei vaan. Aika nätit on noi LS6 kannet noin GM:n osaksi.. tosin onhan noi HI PERF kannet.

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/black_bbc/P3270053.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/black_bbc/P3270057.JPG

http://www.sunpoint.net/~pirkonen/black_bbc/P3270059.JPG

Kirjoitettu

Millin kestää höylätä,ilman imusarjan koneistusta.Jäätävän kokoiset on kanavat,kuola valuu näppäimistölle kun kattelee.Sain muuten tänään ostettua Leinon Pekalta Teivossa todelliset back to seventies osat:tuuman tehdastekoiset korokepalat venakopille,nyt saan omat m/t nostalgiakopat mahtuun tukisiltojen kanssa.

Kirjoitettu

Prkl.. kaveri tuli tallille puolenpäivän aikaan ja mainitsi käyneensä tampereella, multa unohtu koko homma =(

Mitäs toi milli tekee suurin piirtein palotilan kokoon / puristus suhteeseen?

Kirjoitettu

Mulla on 781,joisa tilavuus ollut tehtaan mukaan 110cc,nyt kun on milli höylätty niin mittasin 108.5cc.Mutta sieltä on palotilota kaivettu jonkin verran ja istutettu isommat venat.En päässyt omia mittaan ennen vinkutusta.Ja nää on mun järkeilyjä,joku älykäs voi olla toista mieltä.

Kirjoitettu

corvette 68,ajattelin combinaatiota comp cams extreme energy 274 ja päälle rect port edelbrock RPM air gap imusarjaa,750 kaasarilla.

chevy hi performance väittää että kyseinen combo on 480 hepan arvoinen.viittisitkö kaivaa ko.nokan arvot esille ja pistää fläppärisi töihin ja tulostaa arvot tälle sivulle.voisi vähän vertailla chevy hi perfin tuloksiin.kannethan oli 990 valuiset.

ps.tiedetään,tiedetään .kaikki alle 10:1 puristeiset ja alle 300 asteisten isolohkojen rakentelu on vässyköitten touhua.myönnän enkä selittele mitään.

Kirjoitettu

DD2003

Vääntöhuipuksi antaa 507 jalkapaunaa @ 4000RPM

Tehoksi 450hp @ 5000RPM.

osuu ~4% sisälle, joten aika lähellä hi performancen tulosta..

XE284H:

496lbft@4000 / 458hp@5000

torkkeri antaa suunnilleen 30hp lisää molempiin kokoonpanoihin.. vääntö pysyy samana.

tolla jälkimmäisellähän voisit päästä jo matalia kakstoistasia katurenkailla =)

XE274H rampeilla, 112 nokkakulmalla + 6-71 1.0-ratiolla, 8CR:

520hp@5500 / 584lbft@3500

1.3 pyörimis suhteella:

550hp@5500 / 618lbft@3500

Kirjoitettu

kiitos marko dynovedoista!

lähden torstaina thaimaaseen kulttuurimatkalle ja pitää varmaan tuoda sulle sieltä joku sopivan näköinen systeemi palkkioksi vaivan näöstä.

Kirjoitettu

Eipä tosta vaivaa ole.. vaatii vaan viitseliäisyyttä =)

Taas olen tässä hakenut kipinää omaan rojektiin kun kesäkin tulee.. On vaan niin perhanasti muidenkin mielenkiintoisia rojekteja.

Just ronttasin kasaan '48 HD (pannupään) kannet kun porttasin ja kunnostin.

parempi säästää noi tuliaiset naisväelle.. otan korkojen kanssa maksun kun käydään testaamassa MSK:n kattoterassi sauna ja väännetään se siltaan kun ei oo saanu sitä novia keulille =)

Kirjoitettu

Tuo on oikeeta puhetta... MSK vaatii kannustavaa pakottamista näemmä jotta saa sen ahtimensa kiinni ;)

Kirjoitettu

Eiku mä olisin tarvinnut luotettavan osatoimittajan >:(. Widdu, niillä vanhoillakin suuttimilla olisin voinut vinguttaa mutta !"#!%¤#& kun tuli myytyä ne ennen uusien sovittamista jotka eivät sitten istuneetkaan. ¤!#%"# mä poltan koko keravan!

Nyt väliaikaisena ratkaisuna on #25 mehupillit..

Kirjoitettu

Olivat liian paksut ja lyhyet eli suuttimen kärki jäi liian korkealle kanavaan joten olisi ruiskuttanut suutinkanavan seinämään. Ei hyvä säätämisen kannalta kun poltsikka pisaroituisi sinne. Täytyy tilata oikeat suuttimet jenkkilästä mutta mikäs kiire tässä on kun muutkin joulukuussa tilatut osat eivät VIELÄKÄÄN ole saapuneet. Kiitos keravalaisen osapuljun.. Enpähän vaivaa sitä puljua enää omilla tilauksilla.

Kirjoitettu

Mulla on tullut corveten rätin tiivistesarja ~1v ajan.. jousipaine mittarissa kesti ~½vuotta ja sekin oli paskana.. nyt se on ollut "tutkinnan alla" kohta ½vuotta.

Positiivista oli kun imukansi tuli kahdessa viikossa, vaikka sekin kyllä laskutettiin kahteen kertaan parin kuukauden välein..

Kyllä sieltä aiemmin sai ihan hyvää palvelua, nykyisin vaan ei ole herralla enää aikaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...