Jump to content

Pyyhkijänsulat

Diablo

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jumittui niinkin yksinkertainen operatio kuin pyyhkijänsulkien vaihto siihen, etten saa vanhoja irti :-[

Eli miten näissä vaihdetaan sulat? Ja käyvätkö näihin ylipäätänsä tyypilliset varaosaliikkeissä myytävät sulat?

Kirjoitettu

Juu ota vanha malliksi ja vara-osahelvettin. Ainakin löyty mulle sopivat! Ei kyllä merkin ja mallin mukaan mut siinä kun muutaman paketin availin ja mallailin niin kappas! löytyi sopivat!! ;D

-e- ja camussa lähtee sulka irti silleen et se itse sulka osa irtoo siitä muovi kiinnikkeestä joka on sit siinä varressa kii.....selkiskö??ei varmaankaa... :-[

Kirjoitettu

Eli mitä tarkoitat sillä muovikiinnikkeellä?

Kuvassa olevaa ympyröityä kohtaa olen pähkäillyt, sillä se näyttää täysin kiinteältä paketilta. Muovi joka on pyyhkijän varren päässä näyttää olevan valettu paikoilleen, ja sulan kiinnitys muovista lähtevään metallitappiin näyttää myös siltä ettei se ole ihan heti irtoamassa.

Ei ole ennen näin hankalia pyyhkijöitä tullut vastaan :o

sulka.jpg}

sulka.jpg_thumb

Kirjoitettu

Ai sulla on tollaset!! :o No ton tapin pitäs lähtee irti tuosta varresta ja sit vaihtaa se vanha tappi uuteen sulkaan!

voiteluainetta vaan ja kärsivällisyyttä irroitukseen. siellä varren "alla" pitäisi olla joku "klipsu" joka vapauttaa tuon tapin irti!

Kirjoitettu

Pyyhkijänsulkien kuluttua täytyy auto vaihtaa? ::)

RAHAMIES puhuu!!! ;)

Kirjoitettu

Ai sulla on tollaset!! :o No ton tapin pitäs lähtee irti tuosta varresta ja sit vaihtaa se vanha tappi uuteen sulkaan!

voiteluainetta vaan ja kärsivällisyyttä irroitukseen. siellä varren "alla" pitäisi olla joku "klipsu" joka vapauttaa tuon tapin irti!

Kiitoksia, tuo tieto riittikin. Ja kun tuo kärsivällisyys ei niihin parhaisiin puoliin kuulu, niin otin vain isot pihdit ja väänsin väkisin nuo vanhat sulat irti :)

Mitään ei (ihme kyllä) hajonnut ja uudet sulat on nyt asennettu. Että jo kelpaa ajaa sateellakin :D

Kirjoitettu

Omassani vaihto onnistui helposti näin: pyyhkijänvarren päässä oleva muovimötikkä on tosiaan kiinteä. Siitä lähtee noin sentin pituinen tappi, jossa on keskellä leveähkö ura. Tämä tappi menee sulan rungossa olevan kierrejousen läpi, ura ja jousi pitävät systeemin kasassa. Mötikän ja sulan väliin leveähkö ruuvitaltta, vääntöä ja osat irtoavat ehjinä (ainakin täällä).

Uusia sulkia ei sitten aluksi tuntunut saavan mistään tai tarkemmin sanottuna sopivia kiinnikkeitä. Bosch-merkkisessä paketissa luki koppavasti, että sovitepalat kaikkiin autoihin. Tällä perusteella Pontiac ei ole auto, eivät sopineet. Kävin itkemässä paikallisessa varaosaparatiisissa asiaa, jolloin myyjä kertoi ilosanoman: heillä on erityisesti amerikkalaisiin tarkoitettuja sulkia. Vaatimattomuudestaan tunnetut amerikkalaiset olivat pakanneet sulat kauniiseen pakettiin, oli liehuvaa amerikanlippua ja isoja kirjaimia. Hankalaksi osoittautuneen vaihto-operaation päätteeksi olikin sitten miellyttävä yllätys kun sulat menivät paikalleen paljain kätösin ja mukavasti napsahtaen.

Tästä on jo pari vuotta, mutta sulat ovat vielä kunnossa pysyneet kiinnikin. Eli en tiedä, saako nykyisin helposti sovitepaloja, itse sulathan eivät mitenkään erikoiset ole. Toivottavasti tästä irtoaa apuja Diablolle ja samalla muille.

Kirjoitettu

Mainiot ohjeet Jäsen F

Itse tosiaan taiteilin ekan sulan pihdeillä irti, toisessa olin sitten jo tietoinen tuosta jousesta joten se lähtikin heti helpommin :)

Ostin 45cm Champion tarvikesulat, niissä oli sopivat kiinnikkeet. Maksoivat 8 euroa kappale ja kokemuksesta tiedän että ovat hyvät.

Kirjoitettu

Itse vaihdoin omaani sulat viime syksynä ja hyvinhän tuo vaihto onnistui ilman tuulilasia hajoittamatta ;) :)

Hommasin sulat www.a1autovari.com :sta ja oikeat vastaavat jenkkisulat löytyi suhteellisen edullisesti 8)

Kirjoitettu

Hahhaaa, hauskaa lukea miten erittäin yksinkertainen operaatio voi joskus osoittautuakin noinkin vaikeaksi ;D Joskus helpolta kuulostava asia muuttuu "Mission Impossibleksi" ;D ;D

T: Kaveri, joka LUULI ratinvaihdon olevan 10min homma, ja älyn loputtua käytti voimaa sillä seurauksella että aiheutti samalla koko rattiputken korjaamis operaation :-[

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...