Jump to content

käynnistyy/sammuu

Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt tarvitaan kokemuspohjaista tietoa. Kumpi mielestänne on viallinen, MAF vaiko EMC?

Auto käynnistyy hyvin, mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen. Sama toistuu monta kertaa. Kun MAF:n liittimen irroittaa, auto pysyy käynnissä ja käy suhteellisen hyvin, ja voi ajaa.

Eli syy vai seuraus??? Viallinen MAF antaa väärää tietoa vai viallinen EMC lukee oikeaa tietoa väärin... :o

Kirjoitettu

Elikkäs tismalleen sama vika kuin mulla. ECU on vahva veikkaus. Nyt vielä flektitkin on alkanu pyöriä jatkuvasti.

Kirjoitettu

Elikkäs tismalleen sama vika kuin mulla. ECU on vahva veikkaus. Nyt vielä flektitkin on alkanu pyöriä jatkuvasti.

Takku - ainakin sulle vois tehdä terää päästä kokeilemaan varmasti ehjää ECM:ää. Mulla toi letti ainakin pyöri ihan omaa elämäänsä lämmöistä piittaamatta kunnes sain ehjän ECM:n tilalle - tosin mulla antoi myös ihan ihmeellisä sensorien arvoja muutenkin.

Seppo - ihan ekaks kannattaa varmistua lampulla siitä, että johdotukset liittimineen sensorien ja ECM:n (+ECM:n pinnien 'kiristys' ) välillä on varmasti kunnossa - samoin maadotukset käydä läpi / varmistaa yksitellen - näissä kun nää johdot / maadotukset ei ole aina ihan reilassa. Siinä on tietty vähän hommaa, mutta maksaa vaivan ainakin pidemmällä juoksulla.

Ihan ekana en menis veikkaamaan ECM:ää. Lisäselvyyttä vianetsintään voisit saada ottamalla dataa ulos koneesta ...

Kirjoitettu

Win ALDL ohjelmalla ei muuta kummaa huomattu, kuin himppasen laihalla käymistä, mikä taas ei selitä muuta kiukkuilua. ECM ohjaa flektit kuitenkin jostain syystä päälle.

Kirjoitettu

Win ALDL ohjelmalla ei muuta kummaa huomattu, kuin himppasen laihalla käymistä, mikä taas ei selitä muuta kiukkuilua. ECM ohjaa flektit kuitenkin jostain syystä päälle.

Jos siis ECM:n ulkopuoliset johdot (siis koneen johdotukset) on tarkastettu ja kunnossa - niin sitt kannattaa käydä ECM:n pinnit yksitellen läpi. Mä käytin tätä:

http://chevythunder.com/fuel%20injection%20ecm%20pinouts.htm

Taulukko antaa jotain osviittaa siitä, mitä jännitteitä pinneillä pitäis olla jos virrat on kytketty päälle / kone on käynnissä.

Mulla oli heittoja ainakin lettien ohjausjännitteissä - ja kun johdot oli kunnossa , niin eip siinä muuta syytä jäänyt kuin ECM.

Tosin .... mulla ALDL ilmoitti kans outoja arvoja. Koneen ollessa kylmä (ja ulkolämpötilan lähellä nollaa) ilmoitti ALDL koneen lämmöksi +40 celsiusta (vaikka sensori oli uusi) yms.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Perkel... >:( >:(

Nyt menee hermot rauhallisemmaltakin mieheltä. ECM vaihdettu toiseen ja MAF myös. Power rele tarkistettu, OK. Aina vaan auto käyttäytyy samalla tavalla. Käynnistyy ja sammuu melkein heti.

Mitään vikakoodia ei tyrkkää, vain vaikka maailman tappiin koodia 12..... :'( :'(

Kirjoitettu

Meneekö muuten open looppiin jos MAF liitin on irti?

Tuli vaan sellainen ajatus et jos onkin joku muu anturi viallinen ja closed loopis menis sekaisin kun säätää virheellisellä tiedolla..

Kirjoitettu

Paha mennä sanomaan, kun mitään vikakoodia ei tule.

Mutta torstaina menee Skinnarsille, ja voivat paremin tutkia mistä johtuu.

Tuolla WinALDL jutullakaan en pääse tutukiman, kun hommasin juri vimeviikolla uuden salkkukonen,ja siinä ei ole tuota RS-porttia. Pitää ensin ostaa joku sovitin joka menee USB-väylään.

Omat keinot kohta vähissä... :(

Kirjoitettu

Jos kone pysyy käynnissä maffi irti, se ei oikeastaan kerro vielä mitään vian sijainnista, koska silloin kone menee nilkutusmoodiin, eli jättää kaikki anturit huomioimatta ja lukitsee sytkän johonkin vakioarvoon.

Voiskohan vikakoodien puuttuminen selittyä sillä, että joidenkin anturin kohdalla vaaditaan että vika on päällä useita sekunteja, ennenkuin koodi isketään päälle. Ja jos auto ei edes käy niin kauan..?

Kirjoitettu

Lueskelin ponun korjausraamattua.

Jos kone lähtee tulille, mutta sammuu heti, mainittiin yhdeksi vikamahdollisuudeksi jakajan sisällä oleva pickup coil.

Tän vois testata siten, että ottaa irti ton sytytyksen pyass piuhan - jos kone alkaa pelittään, olis aika vaihtaa em. osa.

Pickup coilin johto on kiinni sytkämodulissa. Vanhimmiten liitin hapertuu huonoon kuntoon. Mulla oli liitin tosi hapettunut. Mureni totaalisesti käsiin.

Kirjoitettu

Joo, vika on todennäkoisesti sytyksessä säädössä. Boxi vapauttaa ennakkosäädön tolla By-Pass johdolla kun kierrokset ylittävät 400 rundia (Rikkoontunen boksinkin tunnusmerkki on sammuilu ilman koodeja mutta viat eivät korjaannu vaikka mitä tekisit)

Kirjoitettu

Jos koetat vaihtaa Pickup coilia, niin ole varovainen akselilla olevan magneettikehän kanssa - siitä ei kannata vedellä yhtään. Minä vedin ja kehä halkes.

Jos kuitenkin onnistut rikkomaan kehän, niin varaosa-akselin ja kehän saat satasella Us Center Rautakummusta

Kirjoitettu

Nii ja pelkän magneettikehänkin saa US Partsista 22 eerolla (aamulla kun soitin sinne, niin silloin ei vielä saanut.... nyt tuli siis tilattua akseleineen päivineen

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Perkel... >:( >:(

Nyt menee hermot rauhallisemmaltakin mieheltä. ECM vaihdettu toiseen ja MAF myös. Power rele tarkistettu, OK. Aina vaan auto käyttäytyy samalla tavalla. Käynnistyy ja sammuu melkein heti.

Mitään vikakoodia ei tyrkkää, vain vaikka maailman tappiin koodia 12..... :'( :'(

Voihan Venäjä minkä homman teetti :'( Tuo omani tilalle saamani MAF oli samalla tavalla valmiiksi rikkinäinen kuin omani. Nyt oli saatu toimivasta autosta kokeiltavaksi varmasti ehjä MAF, ja naks, auto käy kuin mitään vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.

Uusi MAF tilaukseen ja auto perjantaina ajoon :D :D :D

Kirjoitettu

Hyvä että selvisi - meinasi sulla vika mennä henkimaailman asioiksi.

Oman ponuni kohdalla tuntuu joskus siltä, että ainoa konsti henkimaailman vikoja vastaan on vaan se kun vaihtaa riittävästi uutta osaa - no, ohnhan siinäkin hyvät puolensa.

Kirjoitettu

Joo toi "uusi osa jossa on sama vika kuin rikki menneessä" on paha yhdistelmä. Oireet viittasivat kyllä vahvasti tohon Maffiin.

Kirjoitettu

Niin viittasi minullakin, vaan ei. Välillä toimi ja enimmäkseen ei. Minulla vika on tosiaan satunnainen mikä hankaloittaa hakua. Eipä ole tullut nyt viimeaikoina enää etittyäkään. Toivottavasti viimeisin diagnoosini ECM viasta nyt tärppäis.

Toivottavasti parempi tuuri Sepolla.

Kirjoitettu

Jos jotain huonoa, niin jotain hyvääkin. Tässä samassa yhteydessä tuli sitten vaihdettua monta osa, jotka muutenkin oli menossa vaihtoon ja jotka oli jo talvella hommattu valmiiksi. Uusi virranjakaja, lambda-anturi, IAC, ja uudet Taylorin 8,0 mm tulpanjohdot ja tulpat tietty. Eli sähköpuolen morkulat on nyt kerralla päivitetty lähes kokonaan.

Edelleenkin Camarotte käy paremmin kuin ennen..... :D :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...