Jump to content

apua kaivataan 2004 ponu GTO?

Recommended Posts

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• GTATL

14

• ata

9

• Crisis

7

• Nupa

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Merkittavimmat erot -05 -06 valilla on kaiketi 4L60e laatikko muuttu 4L65e eli paleetat muuttu 5-rattaisiksi, erillaiset takavalot ja etupenkkien siirtomoottorien nopeus tuplautu. Varivalikoima tais muuttua myos ::)

Joo, 2006:ssa on mustapohjaiset takavalot kirkkailla laseilla, kun 2004 ja 2005-mallisissa on punalasiset takavalot. Tosin nuo on bolt-on heittämällä vaihdettavia osia jotka sopivat ristiin ja Suomessakin on ainakin yhdessä 2004-mallisessa 2006-mallin takavalot. 2005 tuli myös molemmilta puolilta ulos tuleva pakoputkisto, 2004:ssakin on tuplaputki, mutta molemmat putket tulevat samalta puolelta ulos (jos on orggisputkisto, mulla esimerkiksi on Corsa Performancen 3" 2-to-1-putkisto yhdellä isolla ulostulolla). Lisäksi takapuskuri on 2005 alkaen erilainen ja nokkapellissä on scooppiaukot, joissa tosin ei ole mitään ram-air-systeemiä, kunhan vain on aukot... mutta ompa siinä yhdessä suomalaisessa 2004:ssa niiden 2006 takavalojen lisäksi myös tuollainen 2005-2006 scoopillinen nokkapeltikin...

Värivalikoma tosiaan muuttui joka vuosi vähän. Esimerkiksi keltainen Yellow Jacket ei ollut 2006 enää saatavilla. Jotkut värit olivat saatavilla kaikkiin vuosimalleihin ja joitain värejä tuli tai jäi pois vuosimalleittain. GTO:han oli limited edition alunperinkin, tosin siihen alkuperäiseen limittiin (18000/vuosi) ei päästy myynnissä, vaan myyntiluvut jäivät alemmiksi, jenkit eivät pitäneet GTO:n Holden Monarosta periytyvästä australialaisen Michael Simcoen eurooppalaistyylisestä muotoilusta, vaikka herra palkattiinkin sittemmin koko GM:n muotoilujohtajaksi joka vastasi myös uuden Camaron muotoiluprojektin vetämisestä.

Ja ei nuo tosiaan ihan ongelmattomia autoja ole, kaikkea "pientä" tuntuu hajoilevan, raidetangon päitä, "koiranluita", jarruongelmia, yksi tyyppivika penkkien kiskomekanismit, jne ja varaosat ovat joko kalliita tai niitä ei ole saatavilla ollenkaan... :)

Kirjoitettu

Tuon GTO Ram Air 6:n valmistusmäärä oli vain valitettavasti 1 kpl (sen rakentaminen oli GM:n henkilökunnan harrasteprojekti) ja se on Ken Lingenfelterin kokoelmissa nykyään. Siinä on reilut kylkipullostuksetkin...

Tosin on tavallisessakin GTO:ssa (ja Holden/Vauxhall Monarossa/Chevy Lumina SS Coupessa) 2,5 cm/puoli pullistukset kyljissä verrattuna 4d Holden VT Commodoreen (ja 4d Chevy Lumina SS:ään) johon tuo perustuu.

Kirjoitettu

Tuon GTO Ram Air 4:n valmistusmäärä oli vain valitettavasti 1 kpl (sen rakentaminen oli GM:n henkilökunnan harrasteprojekti) ja se on Ken Lingenfelterin kokoelmissa nykyään. Siinä on reilut kylkipullostuksetkin...

Tosin on tavallisessakin GTO:ssa (ja Holden/Vauxhall Monarossa/Chevy Lumina SS Coupessa) 2,5 cm/puoli pullistukset kyljissä verrattuna 4d Holden VT Commodoreen (ja 4d Chevy Lumina SS:ään) johon tuo perustuu.

Se tais olla kuitenkin RA6 malli :)

Kirjoitettu

Se tais olla kuitenkin RA6 malli :)

Korjasin tuon heti kun huomasin kirjoittaneeni väärin, ei siinä tuo väärä numero kai ollut kuin ihan hetken?
Kirjoitettu

Hauskaa seurata kommentointeja tyypeiltä, ketkä asuu amerikoissa  ;D ja ajaa siellä  ;D eikä ole todellista tietoa, mitä tarvitaan Suomeen kilvitykseen  ;D

Kirjoitettu

Tässä tosi tuore kuva mun GTO:sta Suomessa, Espoon cruisingeista äsken otettu (ei itse ottamani kuitenkaan)

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3240905.jpg

Kirjoitettu

Hauskaa seurata kommentointeja tyypeiltä, ketkä asuu amerikoissa  ;D ja ajaa siellä  ;D eikä ole todellista tietoa, mitä tarvitaan Suomeen kilvitykseen  ;D

Kai sekin paiva tulee eteen(ehka) ja muuttoautoilla on naissa kilvitys asioissa eritysasema. Ymmartaakseni "monaro" kysyi tyyppiviosta ja tarina on siirtynyt eri vuosimallien eroihin ja heikkouksiin. Tama sun kommentti on ainoa ylimielinen kirjoitus tassa topikissa ja minakin toivoisin olevani mode jolloin poistaisin sun asiattoman kirjoituksen ;)

Kirjoitettu

Kai sekin paiva tulee eteen(ehka) ja muuttoautoilla on naissa kilvitys asioissa eritysasema. Ymmartaakseni "monaro" kysyi tyyppiviosta ja tarina on siirtynyt eri vuosimallien eroihin ja heikkouksiin. Tama sun kommentti on ainoa ylimielinen kirjoitus tassa topikissa ja minakin toivoisin olevani mode jolloin poistaisin sun asiattoman kirjoituksen ;)

;D

Kirjoitettu

Tässä tosi tuore kuva mun GTO:sta Suomessa, Espoon cruisingeista äsken otettu (ei itse ottamani kuitenkaan)

Olet nakojaan vaihtanut uudemman takaspoikan, toi keltainen on ok vari m/ Itse etsin sunset orange varista vuonna 2007 mutta niita ei ollut enaan saatavilla uutena :(

Kirjoitettu

Olet nakojaan vaihtanut uudemman takaspoikan, toi keltainen on ok vari m/ Itse etsin sunset orange varista vuonna 2007 mutta niita ei ollut enaan saatavilla uutena :(

Kyllä tuo spoileri on (ainakin käsittääkseni) ihan alkuperäinen, ei kai niissä mitään eroa olekaan. Nuo spoilerit ovatkin siitä hauska yksityiskohta, että se on GTO:ssa vakiona, mutta Monarossa se on lisävaruste ja sillä oli hintaa useampi sata puntaa Briteissä ja useampi sata aussitaalaa Ausseissa (on mulla ne hinnastot molempiin tuolla jossain) ja se Monaron lisävarustespoileri on tuo aivan identtinen spoilla mikä GTO:ssa on vakiona. Ja USA:ssahan moni on noita spoilereita irroittanut "Monaro-lookkia" hakiessaan... :) Nuo spoilerithan kiinnitettiin autoihin vasta USA:ssa, eli autot lähtivät tehtaalta Australiasta ilman takasiipiä, siksi niissä on vähän sävyeroja, ainakin mulla takasiiven sävy ei täysin mätsää auton sävyyn, vaikka samaa Yellow Jacket-keltaista ovatkin. Ausseissa ja Englannissa tuo väri oli muuten nimeltään Yellow Devil ja Devil Yellow (en muista kummassa oli kummin päin), mutta USA:ssa tuo pirunkeltainen tai keltainen piru ei mennyt läpi värin nimenä... :D

Tyyppivikoja ja muitakin vikoja näissä kyllä riittää... hienoja autoja silti (ainakin omasta mielestäni, en ole kolmessa ja puolessa vuodessa ainakaan kyllästynyt vielä).

Faktaa joka tapauksessa on se, että GTO:n kilvittäminen Suomeen onnistuu todistetusti ilman muuttoautostatustakin, ainakin 2004 ja 2005 vuosimallien kyseessä ollessa ja että verot ovat vastaavat kuin Mustangilla.

Kirjoitettu

-04 oli se nysa spoikka ja toi on -05-06 spoikka :) mielenkiinto herasi mika -06 gto.ssa on kun sita ei saa kilpiin kun muuttoautona ???

Kirjoitettu

-04 oli se nysa spoikka ja toi on -05-06 spoikka :) mielenkiinto herasi mika -06 gto.ssa on kun sita ei saa kilpiin kun muuttoautona ???

Ei kai noissa mitään eroja ole? En ole nähnyt kuvissakaan toisenlaisia, paitsi se vähän kulmikkaampi Sports Apperance Packagessa tullut.

Tässä GM:n alkuperäisiä pressikuvia:

2004:

http://koti.welho.com/atammi10/kuvat/GTO/pontiac_gto_taka_2004.jpg

2005:

http://koti.welho.com/atammi10/kuvat/GTO/pontiac_gto_taka_2005.jpg

Näyttää samalta molemmissa kuvissa ja samanlainen spoileri on tuossa mun autossakin.

Millainen se "nysäspoileri" sitten on?

2006:n kilvittämisen vaikeudesta kertoi kaveri joka on tänä kesänä kilvittänyt 2005-mallisen GTO:n Suomeen, tarkkaa syytä en muista, mutta se liittyi jotenkin joihinkin hyväksyntiin joita 2006-malliselta vaaditaan enemmän?

Kirjoitettu

Tässä vielä kuvat joissa Suomikilvitetty 2005 GTO jossa edessä Opel Omega B:n valot ja takana Hellan moduleilla "E-tetyt" takavalot, vertailukohtana vieressä mun auto alkuperäisillä etu- ja takavaloilla ja siinä taas vaadittavilla erillisillä etuparkeilla ja takasumuvalolla, jotka tuossa harmaassa 2005:ssa on "integroitu" noihin lamppuihin. Näissä kevään ACS:n pihalla otetuissa kuvissa harmaa 2005 on vielä tarrakilvissä, mutta nykyään siis ihan oikeissa suomikilvissä. Samantapaiset sivuvilkut on vaadittu molempiin, omia Opel Vectra B:n vilkkuja pidän siromman näköisinä... periaatteessa sivuvilkun voisi laittaa mysö GTO-logon tilalle, jonka tilalla Monarossa on sivuvilkku, mutta se reikä on aika isokokoinen, kaikissa tuntemissani yksilöissä Suomessa on porattu oma uusi reikä vilkkua varten.

http://koti.welho.com/atammi10/kuvat/GTO/GTO_Suomi_2011_1.jpg

http://koti.welho.com/atammi10/kuvat/GTO/GTO_Suomi_2011_2.jpg

http://koti.welho.com/atammi10/kuvat/GTO/GTO_Suomi_2011_3.jpg

Kirjoitettu

Itse asiassa olin vaarassa -04.ssa ei ole spoikkaa ollenkaan vaan kaikki mitka olen nahnyt ovat ilman spoikkaa. sori en vain kiinnittanyt huomiota etta uudemmassa on samanlainen nysa takakontissa. Tassa kuva

gto2.JPG}

Kirjoitettu

joo ja ennenkun ehdit vastata, osa porukasta on poistanut noi spoikat joten voin olla totaalisen vaarassa :-[

Kirjoitettu

joo ja ennenkun ehdit vastata, osa porukasta on poistanut noi spoikat joten voin olla totaalisen vaarassa :-[

Jep. Tehtaalta kaikille tuli "bumerangi" (kuten sulla ja mulla) tai sitten niin sanottu SAP spoikka, joka on mun mielesta ihan hirveen nakonen.

Kirjoitettu

Sahan voisit piruilun sijaan antaa viestiketjun alottajalle vaikka vinkkia etta miten saa 2004-2006 GTO:n leimattua Suomeen?

Mulla siihen ratkasua ei ole, enka vaittanytkaan etta on, voi olla etta et mun viestiin viitannut...

Ajatuksia loytyy etta mitka auton osalta (2006) saattaa tulla vastaan. Varmasti paljon detailia puuttuu kun en niista tieda, enka yrittanytkaan neuvoa. Tietaakseni GTATL ei myoskaan tarkasti neuvonu miten se kilvitetaan tai vaittany tietavansa.

Kirjoitettu

Sahan voisit piruilun sijaan antaa viestiketjun alottajalle vaikka vinkkia etta miten saa 2004-2006 GTO:n leimattua Suomeen?

Mulla siihen ratkasua ei ole... Ajatuksia vaan etta mitka ovat ne karkeet asiat mitka tulee vastaan. Varmasti paljon detailia puuttuu kun en niista tieda.

Mielestäni annoin neuvot, mistä kysyä ja keneen päin kääntyä  ???

Kirjoitettu

Mielestäni annoin neuvot, mistä kysyä ja keneen päin kääntyä  ???

Multa puuttuu luetun ymmartaminen  ??? GM cruisers juttu muuttoautosta?

Kirjoitettu

Multa puuttuu luetun ymmartaminen  ??? GM cruisers juttu muuttoautosta?

Näköjään puuttuu  ???

On olemassa kerho nimeltä GM-Cruisers. Heidän kerholehdessä oli juttua muuttotuodusta 04 GTO:sta.

Anteeksi kauhiasti jos sekoitin pakkaa...  :-[

Kirjoitettu

Jep. Tehtaalta kaikille tuli "bumerangi" (kuten sulla ja mulla) tai sitten niin sanottu SAP spoikka, joka on mun mielesta ihan hirveen nakonen.

Se koko SAP-sarja on hirveen näköinen, siihenhän kuuluu se rumpempi kulmikas takasiipi, molempia vakiopuskureita rumempi takapuskuri, rumemmat kulmikkaat sivuhelmat, rumempi etupuskuri ja ainoa mikä siinä on hyvän näköistä on upotetut maskin ritilät... :)

Kirjoitettu

Se koko SAP-sarja on hirveen näköinen, siihenhän kuuluu se rumpempi kulmikas takasiipi, molempia vakiopuskureita rumempi takapuskuri, rumemmat kulmikkaat sivuhelmat, rumempi etupuskuri ja ainoa mikä siinä on hyvän näköistä on upotetut maskin ritilät... :)

Samaa mielta :) Oikeesti gto.n ulkomuoto ei oikein miellyta mun silmaa, mutta ehdottomasti paras auto mita saa rahalla suhteessa suorituskykyyn ja laatuun :W Aluksi mietin korisarjoja mutta en ole loytanyt yhtaan mun silmaan miellyttavaa ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...