DevTronXXX Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Tänään piti Trans Am siirtää talvisäilytyspaikasta omaan talliin uinumaan loppu talveks mutta ei prkl lähteny auto käyntiin starttimoottori ei lähteny edes pyörimään, se vaan surisi kun avaimesta käänsi. Autoon on kytketty rinnakkain 2 akkua, toinen edessä toinen takapaksissa, ja molemmat oli stereot imeny täysin tyhjiksi, joten faijan autosta otettiin virrat kaapeleilla. Kyllä Trans Amin valot sytty ja Brake ja Security -valot sytty mittaristossa ku virrat tuli. Joten kyllä se virtaa sai. Halli on kylmä ja luntakin auton konepellille oli päässyt. Voiko kylmä jotenkin lamauttaa sen starttimoottorin, vai onko joku hapettuma tms. päässyt pistämään kapuloita rattaisiin kun auto on seissyt nyt jo kolme kuukautta, eikä sitä ole kertaakaan käyty käynnistämässä kun halli on niin kaukana. Onko muilla jotain kokemuksia tai kikka-kolmosia ettei sitä tarvii hinata sieltä suoraan korjaamoon?
Salkki Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Startin koputtelu esim. vasaralla tms. saattaa auttaa jos kyseessä on vain jumittunut solenoidi (mikä on hyvin todennäköistä kun kyseessä on pitempään seisonut ajoneuvo) Tai ei niin terveellisiä tapoja on yhdistää navat suoraan startin päässä esim. lenkillä tms. tosin jos epäilyttää mitä tehdä niin jättää tekemättä... Tuota startin naputtelua kokeilisin kyllä itse ensimmäisenä.
Guest pile Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 saattaa olla pelkästään talven oleellinen ongelma eli se on jäätynyt kun on ollut näitä lämpötilavaihteluita viime aikoina
Msk383 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2004 Oletko aivan varma että kaapelit ovat riittävän paksut? Itse yritin joskus käynnistää ponua narukaapeleilla eikä startti edes pyörähtänyt vaan valot jne syttyivät. Sitten kun hain kunnon kaapelit, noin sormen paksuiset niin johan hörähti. Sama juttu gmc:ssä, turha yrittää teboilin naruilla ja nissanin akulla . Laita vaikka lämpöpuhallin startin alle jos epäilyttää.
gmc63 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2004 Ettei ole käynyt niikuin mulla vajaa kuukausi sitten :(Ihmettelin kun ei käynnisty vaikka sai bensaa ja virtaa syy oli se että joku oli vaihtanut väärät tulpat ja ne oli mennyt p******i :(Sen takia ei startannut :'(SORRY en huomannut että sun startti ei toiminut :(Mulla kyllä pyöritti hyvin
gmc63 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2004 Kai se sitä sit oli :)yövuorot sotkee rytmin tehokkaasti ;)Nytkin kun menee duuniin niin pääsee kotiin vasta kolmen jälkeen aamulla
Shadowcast Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Paksummat kaapelithan siihen autto ! Lähti Trans Am käyntiin kertalaakista kun viitisen minuuttia kaapelit oli ollu kiinni.... Ja sit lumisilla teillä pääs vähän leikkiikin tosin vasta nää pikkutiet oli lumisii.... Talliin auto mahtu just ja just ovet matuu avautuu ihan hyvin ja leveyttä on, mutta pituutta ei, ei siellä paljon tyhjää tilaa oo Trans Amin edessä tai takana.... Tallissa vielä kokeilttin käynnistää auto ilman kaapeleita nin ei taaskaan startti ees jaksanu pyöriä... Näinköhän akku on entinen.... Toivottavasti laturi ei sentään oo hajalla.... Niin, siis entinen nickki oli DevTronXXX mutku unohdin salasanan ja ei oo enä samaa meilosotetta jouduin reggaa uuden..
Guest GeeTA Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Mulla kävi samal taval että vaan suris mutta se johtu siitä että oli akku tyhjentyny... nyt täytyykin pitää toista napaa irti
japa350 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Mulle on jäänyt se käsitys, että kun autoja aloitellaan nyt starttaileen talvisäilytyksen jälkeen, niin kannattais akut ladata täyteen kotilaturilla ennen käynnistystä. Jenkkilatureissa tuntuu olevan se ongelma, kun akku on huonossa hapessa niin laturi taitaa innostua lataileen hieman liian suurilla virroilla ja sieltä joku paikka saattaa pettää
hannux Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kyllä se akkulaturinn käyttö on ehdottomasti suositeltavin tapa. Kannattaa roudata akku sisään ja ladata sitä akkulaturilla vuorokauden. Eihän radiossa tai hälyssä oo tuntemattomia suojakoodeja? Mikäli akku on yleensä virtaa vastaanottavassa kunnossa, ainakin aika on riittävä. Suomen talvessa ei kannata leikkiä millään huonoilla tai yli-ikäisillä akuilla. Jos joudutaan käyttämään kaapeleita, ollaan varovaisia, eikä roiskita ja räiskitä sen sähkön kanssa! Onko muuten kokemuksia, onko ECM saanut köniinsä virtapiikeistä?? Mä oon tehny paksut kaapelit ja sähköliikkeestä ostetut paksut (ja kalliit ) pihdit päihin. Kyllä lähtee jos on kaapeleista kiinni! Ei tuu epäilyksiä halpahallin kaapeleista.
gmc63 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 "KUNNOSSA"oleva auto lähtee käyntiin vaikka olis mikä keli ;)Ettei sulla vaan ole jotain piuhaa oikarissa joka imee akun tyhjäx
Shadowcast Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Autohan seisoi marraskuun alusta lähtien, ja olin unohtanut ottaa akun kengät irti. Stereothan imee kokoajan virtaa ku kaikkia asetuksia pitää yllä... Eilen tosin myöhemmin kokeilin käynnistää sen tallissa ni se yski mutta lähti käyntiin.. eli näköjään se eilinen "joyride" oli sittenkin ladannu akkuja edes vähän.... Nyt ku se on tossa omassa tallissa ni ei malta millään olla pitämättä näppejä erossa siitä Pitää mennä ruuvaa kojelauta auki ja selvittää mitä ne kaikki kytkimet on kun ostin ton auton ni siinähän oli vaikka mitä virityksiä mm. lisävalot keulilla jotka sit kyl revin irti. Ikävät jäljethän siihen jäi mut siks ostin Jakelta uuden keulan
Salkki Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 heh asentajat työssään orkkis sumarit plus jälkiasennus sumarit
Z-mo Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 No huh huh! Eipä ole noitten lamppujen asentajalla ollu nähtävästi tietoakaan tyylitajusta... Oikea ratkaisu repiä ne helevettiin
Shadowcast Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 v*tutus oli kyl suuri ku huomasin minkälaiset jäljet niistä jäi... molemmit puolin neljät ruuvinaukot ja keskelle kaks isoa aukkoa josta ne oli pulteilla kiinni. Lisäks ne "telineet" oli vetäny keulamuovin kuopalle. Koko keula pilalla..... Mutta siis uus keula on jo tallil hyllyllä, tosin väärän värisenä
Salkki Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 paljollas myyt nuo valot jos ostan "pahat" muistot poies
Senior Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Häh ? Paransiko Jake jäähdytystä myymällä keulan ?
Shadowcast Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Nyt Jake voi ajaa kaupungissa kovalla helteellä huoletta Noi valot mä jätin kaverin tallille, ja ne taitaa nykyään korista sen myrkynvihreää volvoa.... Mä voin kysyy, jos ne ei oo käytössä ni silloin voin myydä...
Moona Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Luulis et muutto tuonne lapin suunnalle ois riittäny
gmc63 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Olipahan ilmestys ???edellisellä omistajalla vissiin oli vähän huono näkö kun tommoiset määrät valoa tarvitsi ;)Hyvä kun otit pois :)
T0ni Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Herran jumala mikä määrä valoja.. mulla oli formulaan ängetty lampun pesimet ja lisävalot.. molemmat otin maalauksen yhteydesää veke. Paljon nätimmän näkönen nyt!
Jake Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 myin pois että on vara ostaa kannet ja imusarja.. mitäs sillä keulapalalla tekee, saa painoa samalla pois. teen puuhamassasta uuden ja hienomman tilalle jossa on jo aukot valmiina lisävaloille (vitsi)
Senior Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Helpotuksen huokaus.... hetken jo luulin, että kaamos on tehnyt tehtävänsä. Onneksi tuo mollikka on päivä päivältä korkeammalla...
Shadowcast Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Luuliks porukka oikeesti et Jake möi keulan autostansa ? Sehän oli se 84 Trans Amin keula jonka meikäläinen osti ton pilalla olevan GTA-keulan tilalle. Sen saaminen oikean väriseksi ja autoon kiinni onkin sitten ikuisuusprojekti (toivottavasti ei nyt kuitenkaan)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään