5,7 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 auto ei käynnisty ja ollut nyt jo hetken ja kaikkia antureita ym vaihdettu ilman tulosta. piuha on akmcable y-piuha obd1/2 & usb. latasin tuon winaldl ohjelman koneelle ja pistin autoon kiinni virrat päällä mutta ei löydä mitään? laitoin ecm tyypiksi 1227165 ja oikean usb lähdön koitin myös sitä baudia vaihtaa ilma tulosta ei vaan löydä mitään tietoa? onko tuossa joku tapa toimia mitä en tajua?
JoukoY Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 auto ei käynnisty ja ollut nyt jo hetken ja kaikkia antureita ym vaihdettu ilman tulosta. piuha on akmcable y-piuha obd1/2 & usb. latasin tuon winaldl ohjelman koneelle ja pistin autoon kiinni virrat päällä mutta ei löydä mitään? laitoin ecm tyypiksi 1227165 ja oikean usb lähdön koitin myös sitä baudia vaihtaa ilma tulosta ei vaan löydä mitään tietoa? onko tuossa joku tapa toimia mitä en tajua? Dataa alkaa tulemaan kun kytket 10k vastuksen hetkeksi A ja B nastojen väliin. Kaapelissa on luultavasti joku valmius tähän
5,7 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Dataa alkaa tulemaan kun kytket 10k vastuksen hetkeksi A ja B nastojen väliin. Kaapelissa on luultavasti joku valmius tähän en tiedä onko pitää koittaa myyjä sanoi toimivan suoraa -89.
Dustez Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 tilasin kanssa tuon usb obdi kaapelin -86 camaroon tpi ja ecm 1227165 laitoin ajurit yms win xpeelle ja win aldl ohjelmasta com 4 näyttää ok ja windows sanoo että toimii oikein. tuossa kaapelissa on tollanen 10 kohm vastus, mutta pitääkö se olla A shorted to B vai 10K resistor Beetween A and B tossa ohjeessa kaks vaihto ehtoo ja mistä nään että tarviiko tossa mun autossa olla toi vastus paikallaan ? ja sitten pitääkö noi baudit olla 2400 ? ja mitä tonne commi portin asetuksiin windowsissa laitetaan kun sielläkin on se bitti taajuus ?
JoukoY Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 tilasin kanssa tuon usb obdi kaapelin -86 camaroon tpi ja ecm 1227165 laitoin ajurit yms win xpeelle ja win aldl ohjelmasta com 4 näyttää ok ja windows sanoo että toimii oikein. tuossa kaapelissa on tollanen 10 kohm vastus, mutta pitääkö se olla A shorted to B vai 10K resistor Beetween A and B tossa ohjeessa kaks vaihto ehtoo ja mistä nään että tarviiko tossa mun autossa olla toi vastus paikallaan ? ja sitten pitääkö noi baudit olla 2400 ? ja mitä tonne commi portin asetuksiin windowsissa laitetaan kun sielläkin on se bitti taajuus ? Laita "10K resistor Beetween A and B" Ei noihin baudeihin ole yleensä tarvinnu puuttua.
Dustez Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kiitoksia neuvoista. piti viellä jostain syystä muuttaa se baudinopeus 4800 että alko dataa tuleen, mutta kyllä tps ja rpm arvot ainakin vaikutti ihan fiksuilta.
5,7 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 tilasin kanssa tuon usb obdi kaapelin -86 camaroon tpi ja ecm 1227165 laitoin ajurit yms win xpeelle ja win aldl ohjelmasta com 4 näyttää ok ja windows sanoo että toimii oikein. tuossa kaapelissa on tollanen 10 kohm vastus, mutta pitääkö se olla A shorted to B vai 10K resistor Beetween A and B tossa ohjeessa kaks vaihto ehtoo ja mistä nään että tarviiko tossa mun autossa olla toi vastus paikallaan ? ja sitten pitääkö noi baudit olla 2400 ? ja mitä tonne commi portin asetuksiin windowsissa laitetaan kun sielläkin on se bitti taajuus ? missä toi vaihtoehto on en löydä kaapelista enkä koneelta? laitoin erillisen vastuksen johtojen väliin liittimen taakse mutta ei mitää? baudia oon koittanu 2400 ja sitä 4800 ei vaikutusta com portti 3 on ok ei herjaa ja päivitin kaikki serialportin,usb converter ja win 7 mutta ei löydä mitään.. onko nyt jotain jääny välistä suorituksessa? laturi kiinni,virta päälle,kaapeli ensi koneeseen ja sitten autoon, winaldl päälle ja koittanu sitä vastusta ilman ja päälle mutta ei tee mitään ei hae koodeja ym ei näytä mitään arvoja ym?
Fenix Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Pitiks sille ilmoittaa ecm tyyppi numero...teitkö sen ja kokeilit eri portteja?
porkkana Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2011 missä toi vaihtoehto on en löydä kaapelista enkä koneelta? laitoin erillisen vastuksen johtojen väliin liittimen taakse mutta ei mitää? baudia oon koittanu 2400 ja sitä 4800 ei vaikutusta com portti 3 on ok ei herjaa ja päivitin kaikki serialportin,usb converter ja win 7 mutta ei löydä mitään.. onko nyt jotain jääny välistä suorituksessa? laturi kiinni,virta päälle,kaapeli ensi koneeseen ja sitten autoon, winaldl päälle ja koittanu sitä vastusta ilman ja päälle mutta ei tee mitään ei hae koodeja ym ei näytä mitään arvoja ym? Siinä johdossa on luultavasti usb-liittimessä neljä terävää piikkiä joihin pystyy laittamaan ns. jumpperin joka yhdistää ne piikit. Jos tietyt kaksi piikkiä yhdistää niin 10kohmin vastus on päällä. Ainakin omassa se pitää olla kokoajan siinä että boksilta tulee tietovirta tietokoneelle. Omassa ainakin tarvii olla kytkettynä vastus A-B nastojen väliin kokoajan että tietovirtaa tulee koneelle asti joten kytke se päälle ennenkuin pistät autoon virtoja. Sitten jos se ohjelma vaatii com-portin ja johto on usb niin sen com-portin pystyy määrittelemään laitehallinnasta (yleensä 1-4 vaihtoehtoihin ohjelma tukee, voi myöskin laittaa suuremmaksi mutta ohjelma ei välttämättä tue sitä).
Dustez Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 mulla on tollanen: http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=149_129&products_id=883&zenid=d18fe1cc7f5da60a0a8007576a0c0163 ja kytkin vastuksen beetween A and B ohjeen kuvan mukaan, siinä oli myös A to B vaihtoehto mutta mulla toimi nimen omaan tolla beetween B and A, ohjelma mulla oli winaldl ja win xp, mutta toimiiko tuo winaldl win 7 ? mutta winaldl:ssä confugration painiketta aukee valikko mistä valitaan baudit ja commi portti mulla se oli neljä ja ecm numero samaan valikkoon myös, sen jälkeen dataloggerista ruksii kaikki kohat ja start painiketta.
5,7 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 mulla ei ole siinä kaapelissa vaihtoehtoa vastukselle mutta lisäsin johtoihin katkaisimella mutta ei vaikutusta. ecm nro on boksissa 01227165 eli varmaan tuo valikon lähin sopiva kaikkia vaihtoehtoja confugration kohdassa mutta jätin ne näin ecm 1227165 ja metric,baud 2400,com 3 ok. koitin kytkeä vastusta ennen virtaa ja jälkeen ja ennen ohjelman avausta ja jälkeen ei vaikutusta kun laittaa dataloggeriin pelkästään errorcodes ja lähtee hakemaan(ei mitään väliä mikä baud tai onko vastus tai ei) sammuu ses valo n.1min päästä sekunniksi ja saman toisen kerran sitten min päästä vilkahtaa kaksi kertaa aika nopealla välillä? ainut mitä sain tapahtumaan mitään muuta ei näy eikä kuulu..
5,7 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2011 mulla on tollanen: http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=149_129&products_id=883&zenid=d18fe1cc7f5da60a0a8007576a0c0163 ja kytkin vastuksen beetween A and B ohjeen kuvan mukaan, siinä oli myös A to B vaihtoehto mutta mulla toimi nimen omaan tolla beetween B and A, ohjelma mulla oli winaldl ja win xp, mutta toimiiko tuo winaldl win 7 ? mutta winaldl:ssä confugration painiketta aukee valikko mistä valitaan baudit ja commi portti mulla se oli neljä ja ecm numero samaan valikkoon myös, sen jälkeen dataloggerista ruksii kaikki kohat ja start painiketta. tuota ei tullu kyllä kattoneeksi laitoin mailia ei ainakaan sivuilla lue kun 95/98,2000&xp
NymiS Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2011 Kylllä winALDL toimii win7:ssa, googlella löytää tietoa enemmän aiheesta. Pitää erikseen configuroida win7:sta että ohjelma ajetaan winXP tilassa, logi ei ainakaan toimi jos tuota ei tee.
Dustez Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2011 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2011 Kylllä winALDL toimii win7:ssa, googlella löytää tietoa enemmän aiheesta. Pitää erikseen configuroida win7:sta että ohjelma ajetaan winXP tilassa, logi ei ainakaan toimi jos tuota ei tee. Ok, muistelin lukeneeni että saa toimiin seiskalla kun kikkailee jotain, itte pelasin varman päälle ja leikin xpeellä ku se on niin yksinkertanen
5,7 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2011 Kylllä winALDL toimii win7:ssa, googlella löytää tietoa enemmän aiheesta. Pitää erikseen configuroida win7:sta että ohjelma ajetaan winXP tilassa, logi ei ainakaan toimi jos tuota ei tee. kerro tyhmälle kuinka tuo tehdään naksahdus kerrallaan!?
NymiS Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2011 Tässä suomenkieliseen windows7:kaan ohje. Mene resurssienhallinnassa winALDL:n asennus kansioon c:/program files/winaldl Etsi sieltä winALDL.exe(sovellus) Klikkaa hiiren oikealla napilla winALDL.exe(sovellus) Valitse esille tulevasta valikosta "Ominaisuudet" Valitse Ominaisuuksista välilehti "Yhteensopivuus" Laita rasti kohtaan "suorita ohjelma yhteensopivuustilassa" Valitse listasta windows xp servicepack 3
5,7 Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2011 kiitos neuvoista sain muutettua sen mutta hieman erilailla . käynnistä tietokone programfiles(x86) winaldl winaldl sovellus oikealla napilla->yhteensopivuusongelmien vianmääritys ja ohjattua toimintoa eteenpäin lopputulos:ongelma tunnistettu ja määritettu sopivuus xp tilassa (servicepak 2) toivotaan että homma toimis nyt tosin enää ei anna edes valolla mitään koodia ulos taitaa olla loppu toi mun boksi mutta tilasin uuden eiköhän se sillä..
5,7 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2013 nyt on taas koiteltu saada dataa kaikella tavalla on vanha 32bittinen xp johon ostettu varma piuha joka lukee kummatkin pinnit mutta ei saa dataa pihalle.. com4 toimii, baud 2400. rawdata sivun mw2 kohtaan tuli 225 lukema muistaakseni kerran mutta poistui äkisti uutta on se että piuha kiinni ohjelma auki ja auton virrat päällä kun kytken kaapelista 10kohmin vastuksen rupeaa releet naksumaan ja iac aloittaa kuuluvan värinän/surinan ja valo vilkuttaa tuttua 12? dataa ei silti saa ulos
5,7 Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2013 uusin tulos vastus mukana saatu mw2 vaakariville 4 lukemaa kaikki pyöri 253-256 välillä tosin ei yhtään mitään tietoa miksi koska samaa ei saatu uudelleen enää. nyt ainakin tieto että kaapeli toimii ja jonkinmoinen yhteys saavutettu! puola on ruvennut naksumaan selvästi ja käteen tuntuu pauke kun dataa pitäisi tulla onko kenelläkään ollut vastaavaa? olisko kenelläkään selvennystä mitä nuo kaikki rawdata sivun lyhenteet tarkoittaa? esim justiin tuo mw2 jne.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään