Jump to content

Targa-pussi

Ilku

Recommended Posts

Kirjoitettu

Millainen targapussin tulee olla vm -87 loppuvuodesta tehdyssä GTA:ssa alkujansa? Onko pussissa joku logo, että sen erottaa, vai käykö kaikki targapussit keskenään kaikille targa-paloille. Mulla kun ei ole tuota RPO -koodia enää tallella.

Voisin ostaa, jos jollain olisi kyseinen pussi täydellisillä remeleillä myytävänä. Edellytys on, että pussi on hyväkuntoinen.

Kirjoitettu

Vielä aiheeseen liittyen. Onkohan autossani ollut alunperin tuo Targa ja kaikki ns. "herkut" katossa, vai onko otettu optiona tehtaalta? Lisäksi tuo taustapeili ihmetyttää... onko jollain autossaan samanlainen peili? http://www.nic.fi/~ilku/gta5.html

Ymmärtääkseni 350:llä koneella ei ainakaan Suomeen ole Targaa saanut. Autoni onkin tuontiauto. RPO-koodejakaan en ole autosta löytänyt, kun lappu on irronut/revitty irti keskikonsolista jo aikoja sitten.

Se mikä oikeasti ihmetyttää... autossa ei ole edes paikkaa takaluukussa targapussille, eli kiinnikkeet puuttuvat kokonaan. Olisko '87 loppuvuodesta saanut vielä optiona targaa ja targapalojen kuljetusta ei ole vielä tällöin huomioitu?

Kirjoitettu

Mulla on täysin samanlainen "automaatti" taustapeili ja tuo kattokonsoli. Myös vm. on 87 ja targa. Ja 350 koneella. Mutta ei oo GTA vaan Iroc.

Kirjoitettu

OK, eli 350:senäkin on targoja saanut, muttei Suomesta. Eli onko autosi kans tuontiauto alunperin?

Ja entä löytyykö tavaratilastasi kiinnikkeet targapussin nyöreille? Mulla kun sielä ei ole mitään.

Kirjoitettu

Löytyy targapussi ja kiinnikkeet. Auto on käsittääkseni Suomiauto. Rekisteröity ensimmäisen kerran liikenteeseen 88. Eli rek.otteessa vuosimalliksi on merkitty 88. Ensimmäinen omistaja on myynyt auton eteenpäin jo heti 89 ??? Mikä ihmisiä vaivaa...

Mikäs muuten olis varma merkki tuontiautolle? Onko semmoista?

Kirjoitettu

Mulla on ainakin omassa rekisteriotteessa ihan selvästi kohdassa huomautuksia tai erikoisehtoja Tampereen katsastuskonttorin maininta puuttuvista laitteista vuodelta 1987 (auto-84), sekä mulla on maininta myös edellisestä rekisteritunnuksesta.

Kirjoitettu

Jep sama homma... maininta edellisestä rekisteritunnuksesta ja lisäehdoista löytyy multakin. Ja pyöreät sivuvilkut puuttuu kokonaan. Ja vielä pellin alla on saksalainen peltilipare, jossa lukee saksalaisen maahantuojan nimi, eli mun auto on tuotu saksan kautta. Yksi kaveri meinasi, että sen on tuonut joku Nato-mies. Munkin auto on otettu -88 liikenteeseen.

Olen vain joskus saanut tietooni, että GM:n kautta ei saanut 350:stä targana lainkaan, vaan vain 305:lla koneella oleviin. Pitääkö paikkansa?

Mulla ei tosiaan ole noita kiinnikkeitä targapussille. No tehdään sitte itse. :)

Kirjoitettu

> onko jollain autossaan samanlainen peili?

Koeajoin joskus 350 GTA:n vm. -87 ja siinä oli mielestäni samanlainen peili ja kattokonsoli. Oli tosin kovakattoinen ja muuttoauto.

> Mikäs muuten olis varma merkki tuontiautolle? Onko semmoista?

Mailimittari?

Kotikutoiset valoviritykset tai ei suomivaloja ollenkaan?

Rekisteröintivuosi eri kuin valmistusvuosi?

Niin ja juuri tuo maininta edellisestä rek.tunnuksesta..

Kirjoitettu

> Mikäs muuten olis varma merkki tuontiautolle? Onko semmoista?

Mailimittari?

Kotikutoiset valoviritykset tai ei suomivaloja ollenkaan?

Rekisteröintivuosi eri kuin valmistusvuosi?

Niin ja juuri tuo maininta edellisestä rek.tunnuksesta..

-Mailimittari kyllä löytyy

-Valovirityksistä sen verran että nännivilkut kyljissä, valonpesurit on tehty ja takasivuvalot pois käytöstä

-Rekisteröintivuosi on eri kuin valmistumisvuosi mutta ei oo mainintaa edellisestä rek.tunnuksesta...

Taitaapi se olla tuontiauto sittenkin, vaikka oikeastaan ihan sama. Suomessa se on ollut kuitenkin jo vuonna 88.

Kirjoitettu
Olen vain joskus saanut tietooni, että GM:n kautta ei saanut 350:stä targana lainkaan, vaan vain 305:lla koneella oleviin. Pitääkö paikkansa?

Thirdgen.org:ssa sanotaan vuosimallista 1990 näin:

"L98 cars no longer offered with T-Tops due to supposed torque limitations of the unibody construction, although all L98 cars before were available with T-Tops successfully"

Eli ennen vuotta -90 olisi saanut myös 350:stä targana..

Kirjoitettu

Tänään tullu tuo lehti...

Hah, sori, taisin äkkiä vastata väärään kysymykseen :D

Kirjoitettu

Mullakin -89 350 GTA Targalla. Tuotu kans Suomeen myöhemmin, tuulilasissa oli New Yorkin osavaltion autovero tms. tarra.

Kirjoitettu

Heh... no meidänkin Firebird on tuotu New Yorkista joskus -91. Tarra lasissa myös, tiedä vaikka olisivat törmänneet (lähes) toisiinsa... :P

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

En ole varma, saattaa olla urbaanilegendaa, mutta jenkeissä nämä targakattoiset olisi kuulemma jossain vaiheessa luokiteltu avoiksi, ja johonkin aikaan paikalliset pykälät olisi sanoneet näistä avomalleistaista että moottorin kuutiotilavuus ei saisi jonkun vuosimallin jälkeen ylittää 5,0 litraa, eli tuota 305:sta.

Korjatkaa ihmeessämikäli tämä tieto on väärä tässä asiassa... :o

Kirjoitettu

Näinpä. oheisesta linkistä

http://www.gtasourcepage.com/modelfeatures.html

löytyy ainakin seuraavanlainen teksti : Beginning in 1991, no Firebird with the L98 motor could be equipped with the T-Top roof (except for the 1992 Formula with the 16' x 8" PW7 diamond-spoke wheels........?), so only the 5.0L GTAs could have them installed.

Kirjoitettu

Mitähän tuosta Spinnerin targapussista pyydettiin?

Kirjoitettu

En tiedä onko toi totta mutta mulla lukee selvällä suomenkielellä vaihtoehtoisesti IRROITETTAVA KATTO :D 8)Siis rekisteriotteessa :) :D

Kirjoitettu

En ole varma, saattaa olla urbaanilegendaa, mutta jenkeissä nämä targakattoiset olisi kuulemma jossain vaiheessa luokiteltu avoiksi, ja johonkin aikaan paikalliset pykälät olisi sanoneet näistä avomalleistaista että moottorin kuutiotilavuus ei saisi jonkun vuosimallin jälkeen ylittää 5,0 litraa, eli tuota 305:sta.

Korjatkaa ihmeessämikäli tämä tieto on väärä tässä asiassa... :o

Urbaania legendaa tuossa taitaa olla se etta (viralliset) pykalat olisivat sanoneet noin. Ei mitkaan pykalat mitaan sanoneet, vaan Pontiac itse. ;)

8)

Kirjoitettu

HRA33... kiitos!

maksoin omastani aika lailla vähemmän, mutta hinnoissa ovat nuokin pussit.

Ja vaatihan tuo hieman huutokauppahenkisyyttä tuola E-Bayssa. Vielä kun se pussukka tulee Suomeen, niin hyvä! :)

• 7 years later...
Kirjoitettu

Ei kellään oli kaavoja tuollaisiin. Tietääkseni itseltä ne puuttuu ja ajattelin harjoitella tollasen vm.-36 singerin käyttöä :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...