Jump to content

Perä?

Guest Hene

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tietäiskö kukaan mikä perä on yleensä vakiona -87 Iroc Camarossa kun on vähän kiusallista kun molemmat pyörät ei aina välillä jauha?! Ja missä sieltä murikasta löytyy joku koodi mistä sen voi tarkastaa???

Kirjoitettu

Eipä ne aina molemmat renkaat jauhakaan jos on kitkalukkoperä. Varsinkaan jos on kulunut perä ja esim. kanttaa niin lujasti, ettei toisella renkaalla ole painoa juuri ollenkaan ja toisella vastaavasti painoa sen toisenkin renkaan edestä. Kannattaa kokeilla vaihtaa öljyt, sekin on monia auttanut ja lukko on alkanut taas pitämään. Ja jos ei mikään muu auta niin kempillä saa tehtyä pitävän perälukon... ;)

Kirjoitettu

Yhden perämurikan pultin alla on peltilevy, jossa lukee "Limited slip", jos on lukkoperä. (Ja jos peltilevy ei ole aikojen saatossa kadonnut)

Kirjoitettu

Ja perään on stanssattu numerosarja, minkä perusteella saa selville perän tyypin ja välityksen, se löytyy (ruosteen alta) oikelta puolelta vetarin "suojaputkesta" ja on etupuolella putkea, No jopas on hankala yrittää kertoa missä se on. Sitten vaan netistä tai korjausoppaasta hakemaan perän tyyppi.

Kirjoitettu

Tietäiskö kukaan mikä perä on yleensä vakiona -87 Iroc Camarossa kun on vähän kiusallista kun molemmat pyörät ei aina välillä jauha?! Ja missä sieltä murikasta löytyy joku koodi mistä sen voi tarkastaa???

Jos sulla on takana levyjarrut, niin perä on B&W.

Tuo ylläoleva tekstini ei siis pidä paikkaansa alkuunkaan.

Kirjoitettu

Jos sulla on takana levyjarrut, niin perä on B&W.

Ja kartiolukko.

Kirjoitettu

Joo kyllä löytyy levyjarrut takaakin! Missäköhän hinnoissa pyörii tollasen uuden perän hinnat jos se nyt on ottanu niin paljon damagee et se pitää vaihtaa???

Kirjoitettu

Ainakin mulla on kymppipulttises levyt, mut onko valmistusvuodella tekemistä ton kans.

Kirjoitettu

Vuonna -87:

305TPI+TH700 perävaihtoehdot oli 2.73 ja 3.23. 3.23 perän sai ainoastaan Iroc-Zetaan, Formulaan, Trans Amiin ja GTA:han. Kummatki perät 10-pulttisia.

305TPI+T5 perävaihtoehdot oli 3.08 ja 3.45. Näistä 3.08 oli 10-pulttinen ja 3.45 B&W.

350TPI ja perä oli aina 3.27 B&W

Vuonna -88:

305TPI+TH700 sama juttu ku -87

305TPI+T5 sama juttu ku -87

350TPI niin nyt oli vaihtoehtoina 2.77 ja 3.27. Kummatki oli B&W.

Vuonna -89:

Sama juttu ku -87 ja 88.

Vuonna -90:

Borg&Warner periä ei enää laitettu. Kaikki oli tästä lähin 10-pulttisia. Manuaaleissa 3.08 tai 3.42 ja automaateissa 2.73. 5.7TPI oli aina 3.23.

Eli kaiken helpoiten, jos peränä 2.73, 3.08 tai 3.23, niin sit on 10-pulttinen. Jos 2.77, 3.27 tai 3.45, niin B&W. ::)

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Hmm..

Mulla pitäisi siis olla tuon kaavan mukaan 10 pulttinen perä ja helppo korjata. Miksiköhän sitten joka paikassa tarjotaan vaan, että pitää ottaa kokonaan uus perä GM:ltä 2000€

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Hmm..

Mulla pitäisi siis olla tuon kaavan mukaan 10 pulttinen perä ja helppo korjata. Miksiköhän sitten joka paikassa tarjotaan vaan, että pitää ottaa kokonaan uus perä GM:ltä 2000€

Tossahan se syykin jo selvis... kun se on 10-pulttinen, niin ei pidä. :-X

Kun B&W on kunnossa, niin aivan sama miten lähtee ja raitaa jää molemmista pyöristä yhtä paljon. Eiköhän toi B&W ole kaikin tiukin perä. Ihmettelevät sitä aina tuola katsastuksessa rullien päällä... ;D

Kirjoitettu

Mikä syy 10-pulttinen on siihen ettei pidä?Ei mulla ole ainaskaan vielä ollut ongelmia.

Kirjoitettu

kitkalukossa tulee ongelmia iän myötä.. Toisille tulee toisille ei.. Huonot öljyt edesauttaa tätä paljon.

Kirjoitettu

Mikä syy 10-pulttinen on siihen ettei pidä?Ei mulla ole ainaskaan vielä ollut ongelmia.

Mä heitin ton vain vitsinä... kait se 10-pulttinenkin pitää, jos on kunnossa. ;)

• 9 months later...
Kirjoitettu

kertokaa mistä saan selville onko perässäni välitykset 2.77 vai 3.27?? ::) niin ja auto on -89 formula

ja miten iso ero on... kiihtyvyydessä/ huippunopeudessa :)

Kirjoitettu

kertokaa mistä saan selville onko perässäni välitykset 2.77 vai 3.27?? ::) niin ja auto on -89 formula

ja miten iso ero on... kiihtyvyydessä/ huippunopeudessa :)

RPO-koodeista, hanskalokerossa pitäis olla lista. Otat kaikki koodit ylös ja syötät ne tältäkin boordilta löytyvään dekooderin. Jos sieltä löytyy joku "performance axle ratio" tyyppinen nimitys jollekin koodille, niin bingo! Sulla on 3.27.

Huipuissa tuskin on eroa nimekskään, kiihtyvyydessä voi jotain eroa olla, tuskin kauheen suurta kuiteskaan...

Kirjoitettu

RPO-koodeista, hanskalokerossa pitäis olla lista. Otat kaikki koodit ylös ja syötät ne tältäkin boordilta löytyvään dekooderin. Jos sieltä löytyy joku "performance axle ratio" tyyppinen nimitys jollekin koodille, niin bingo! Sulla on 3.27.

Huipuissa tuskin on eroa nimekskään, kiihtyvyydessä voi jotain eroa olla, tuskin kauheen suurta kuiteskaan...

Mutta entäs jos perä on vaihdettu?

Sitten tälleen. Perä ylös ja merkki kardaaniin ja pyörään. Sitten pyöritään pyöriä yksi kierros kardaanista käsin ja lasketaan montako kierrosta kardaani menee. Siitä sitten katsotaan kumpi oli. Kohtuu helppo ja nopea toimenpide. Auton alle menemissä taitaa kestää eniten aikaa. ;D

Kirjoitettu

voi rähmä huomasin tossa että mun autoon on vaihettu perän välitys...kun tossa irocissa on 3.23 vakio välitys niin rupesin miettii mistä johtuu tasan 10 kilsan mittari virhe alakanttiin eli mittari nopeutta 80kmh ja oikeeta 70kmh...

auto kulkee ykkösellä 30 kmh 3500 rpm...ja renkaat sun muut on vakio kamaa.

mikähän välitys sinne on laitettu ?

kyllä ton 2.73 ja 3.23 eron huomaa toi harvempi kiertää varmaan 1500 satasen vauhdis ? ja tiheempi 2000 paikkeilla..

Kirjoitettu

on muuten mukava ettiä sitte perä hiluja jos lukko on selvä :) uusia osia ei saa mistään eli uudemman f-bodyn 10pulttisen koko akseli tai käytetyn b&w jos löydät nii siitä saa osia..

Kirjoitettu

kyllä ton 2.73 ja 3.23 eron huomaa toi harvempi kiertää varmaan 1500 satasen vauhdis ? ja tiheempi 2000 paikkeilla..

3.27 kiertää satasen vauhdissa jotain 1700-1800, mun muistin mukaan.

Kirjoitettu

Eikös se välitys oo 3.23 eikä 3.27? En oo varma, mutta mulla on omassa kuitenki tuo 3.2? ja satasen vauhdissa kiekkoja taitaa olla siellä 2000 tuntumassa tai vähä alle...

Kirjoitettu

Joo niinpä tuo ainakin mulla kiersi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...