Jump to content

Nopeusmittarin anturin sijainti?


Arska

Recommended Posts

Elikkä onko anturi puolesvälis laatikon vasemmalla kyljellä vai kardaanin lähellä? Mikäs se toinen on?

Camaro käy haltechilla mutta nopeusmittari ei toimi, kuulemma mulla on hall anturi ja pitäisi olla induktiivinen (en ymmärtäny mitään kirjoittamastani :-[). Onkohan toi muuttunu -90? Kai sen vois sitte vaihtaa vanhemmasta olevaan.

Link to comment
Share on other sites

Elikkä onko anturi puolesvälis laatikon vasemmalla kyljellä vai kardaanin lähellä? Mikäs se toinen on?

Camaro käy haltechilla mutta nopeusmittari ei toimi, kuulemma mulla on hall anturi ja pitäisi olla induktiivinen (en ymmärtäny mitään kirjoittamastani :-[). Onkohan toi muuttunu -90? Kai sen vois sitte vaihtaa vanhemmasta olevaan.

 

Tuota, voin olla väärässäkin, mutta HAL-anturi on yleensä anturi joka antaa tiedon liikesuunnasta ja nopeudesta. Esim: Magneeteja napaisuuden mukaan, + - +- tyyliin.

Mitä tiheämmin tulee, sen suurempi nopeus. Suunta siitä mikä on tulojärjestys.

Link to comment
Share on other sites

Anturista on nyt selvinny seuraavaa: -89 tpi:ssä anturi antaa tietoa vss bufferille joka jakaa tiedon mittarille, cruiselle ja boksille.

90- tpi:ssä tieto anturilta menee suoraan boksille josta lähdöt mittarille ja cruiselle. Myös anturi on erilainen, uudemmas ei oo ratasta vaan jonkinlainen magneetti systeemi.

Link to comment
Share on other sites

Mulla -91;sessä on ainakin ratas, anturi lähettää pyöriessään pulsseja boksille, joka sitten käskyttää nopeusmittaria.

Mulla ei nopeusmittari toiminut kun rattaiden hampaat ei osunut toisiinsa, anturin asentoa vähän kikkailemalla lähti pelittään. http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/attachments/anturi.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

nopeusmittari herkes äskön toimimasta.onko  88 camarossa (th700r4) sähkönen anturi ?siis ei mithn vaijeria.

no.tänään anto sit vikakoodinkin(24 vehicle speed sensor) 4 päivän viiveellä ;D.Haynesin kaavion mukaan  vehicle speed sensor

on rattipylvään alla?  :-\ ton askin kylessä olevan lisäkskö?

Link to comment
Share on other sites

no.tänään anto sit vikakoodinkin(24 vehicle speed sensor) 4 päivän viiveellä ;D.Haynesin kaavion mukaan  vehicle speed sensor

on rattipylvään alla?  :-\ ton askin kylessä olevan lisäkskö?

Eiköhän se Camaron nopeus anturi ole pelkästään siellä vaihteistossa niin kun trans ami:ssa.niin edellyttäen että camarossa on sähköinen anturi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...