Jump to content

Lukko luistaa!?!

Guest GeeTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli jättää useimmiten vaan yhtä rantua kun kenkäsee. Kuuluu vaan vaimeata ujellusta perästä. Viime kesänä toimi vielä hyvin.. oikkuili vaan pari kertaa edellä mainitulla tavalla. Perähän on tää B&W(pultteja en muista?) 3.27 alkuperänen ja aattelin alottaa vian poistamisen öljyjen vaiholla. Ideoita mikä muu vois auttaa jos ei vieläkään lähe toimiin???

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• BlackZ

8

• BB

4

• jouni.r

4

• Senior

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

laita sitten oma lisäaine perään eikä mitään valmiita lukkoperäöljyjä

Kirjoitettu

Talven virittelyt onnistuneet siinä-ja-siinä ja tehot pudonneet vain 9%?

Kirjoitettu

mulla oli samoja oireita ja talven aikana tehtiin lukkoremppa. Oli kuulemma jo aika finaalissa, mutta pystyi vielä korjaamaan.

Vältä sutimista jos vaan toninen rengas pyörii tyhjää! se syö lukon supertehokkaasti lopullisesti paskaksi.

Kirjoitettu

Sudittelut on lopetettu ja vissiin peltisarjat laski tehoja vaan 5% ;D >:( Mitkäs öljyt ja kitka-aine ois parhaita/hyviä... toivottavasti ei löyvy mitää metallisiruja kun ton murikan avaa :'(

Kirjoitettu

Sudittelut on lopetettu ja vissiin peltisarjat laski tehoja vaan 5% ;D >:( Mitkäs öljyt ja kitka-aine ois parhaita/hyviä... toivottavasti ei löyvy mitää metallisiruja kun ton murikan avaa :'(

Joo mullaki kiinnostais tietää mitkä öljyt ja lisäaineet kannattais ostaa 10-pulttiseen lukkoperään, kun ajattelin ens viikolla vaihtaa peräöljyt irokkiin. Hoksasin et niillä on ajettu jo 20tkm... :-[

Ilmeisesti normaalit peräöljyt ja lisäksi joku lisäaine..?

Kirjoitettu

joo mut se lisäainehan lisää luistoa, muuten lukko puree liiankin hyvin.Kyllä ne noissa varaosaliikkeissä esim.USPARTS tietää sen aineen kun GM:n lukkoperään kysyy.

Kirjoitettu

joo mut se lisäainehan lisää luistoa, muuten lukko puree liiankin hyvin.Kyllä ne noissa varaosaliikkeissä esim.USPARTS tietää sen aineen kun GM:n lukkoperään kysyy.

No mut eikös se ole parempi jos lukko pitää paremmin? Mut syökö se perän nopeammin loppuun sitten? Se luistaminenkinhan taas toisaalta syö perää...

Kirjoitettu

Täällähän on aiemmissakin topiceissa väännetty kättä tosta lisäaineesta,katoppa lukkoperäöljyt/lukon pitäminen,taitaa aineita löytyä molempiin tarkotuksiin.Olis aika kettumainen ajella jos olis 100% lukko vrt.kemppi ;D.

Kirjoitettu

Täällähän on aiemmissakin topiceissa väännetty kättä tosta lisäaineesta,katoppa lukkoperäöljyt/lukon pitäminen,taitaa aineita löytyä molempiin tarkotuksiin.Olis aika kettumainen ajella jos olis 100% lukko vrt.kemppi ;D.

Tuskinpa tuo kitkalukko ihan kemppi-lukkoa vastaavaksi muuttuu vaikka lisäaineen jättää poiskin. On kai ne lisäaineet varmaan tarkoitettu lisättäväksi tonne normaali öljyn sekaan...

Kirjoitettu

Ei kellää sattus olee jotaa linkkii mistä pystys itteää hieman perehdyttäään tohon murikan ja eritoten ton lukon toimintaa? Kiitos jo etukäteen 8)

Kirjoitettu

siinähän ilmeisesti käy niin levylukon siis 10bolt kanssa et kun lukko luistaa ni levyn pinnat pinnottuu (lasittuu) ja sen jälkeen lukko ei pidä millään öljyillä.lisä aineen tarkoitus on lisätä luistoa ja estää pinnoittumista,tietysti kun levyt kuluvat tarpeeksi pito heikkenee myös.

kunnossa oleva levylukko vaatii lisäaineen muuten kurvissa alkaa kuulua sellaista narinaa ja rusketta lukosta.

saa korjata jos olen väärässä,mutta näin minulle joskus selitettiin tämä lisäaine asia.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

siinähän ilmeisesti käy niin levylukon siis 10bolt kanssa et kun lukko luistaa ni levyn pinnat pinnottuu (lasittuu) ja sen jälkeen lukko ei pidä millään öljyillä.lisä aineen tarkoitus on lisätä luistoa ja estää pinnoittumista,tietysti kun levyt kuluvat tarpeeksi pito heikkenee myös.

kunnossa oleva levylukko vaatii lisäaineen muuten kurvissa alkaa kuulua sellaista narinaa ja rusketta lukosta.

saa korjata jos olen väärässä,mutta näin minulle joskus selitettiin tämä lisäaine asia.

Joo näin minäkin kuulin, että ilman lisäainetta alkaa perä pitämään epämääräistä ääntä. Niin miksikäs muuten GM:n 10-pulttisessa perässä ei ole öljyntyhjennys proppua? Aika outoa. Pitää mulla ainakin käyttää takakansi auki että voi öljyt vaihtaa. Ja mikä olisi hyvä öljyjen vaihtoväli perään? Ei kai niitä nyt tarvi kuitenkaan 15tkm:n välein vaihtaa..?

Kirjoitettu

Omat kokemukset onainakin etta se kitkanmuuntolisaaineen lisaaminen vahentaa lukon pitoa.

Joskus kun oon tehny lukkorempan on lukko alkanu "napsua ja paukkua" mutkissa rauhallisesti ajettaessa, tama ei tule heti oljynvaihdon jalkeen vaan ajankanssa ja ongelma haipyy kitkanmuuntolisaainetta lisaamalla, eli lukon pito vahenee.

Taa napsumisjuttu on ilmenny ainoastaan GM omien oljyjen kanssa, nykysin kaytan Valvolinen peraoljyja eika em .juttua ole enaa ilmemnny

Peraoljyt itse vaihdan harrastevehkeisiin joka 3-5v valein ajettiin niilla tai ei koska kosteutta tulee aina, ajovehkeissa 35thm valein ja CrewCabissa jolla vedetaan isoo karrya vaihdan puolisysnteettiset 20thm valein

Oljyn tyhjennys roppua ei oo tullu jenkkiperissa viela vastaan, mahtaako ollakkaan?

Kirjoitettu

Omat kokemukset onainakin etta se kitkanmuuntolisaaineen lisaaminen vahentaa lukon pitoa.

Joskus kun oon tehny lukkorempan on lukko alkanu "napsua ja paukkua" mutkissa rauhallisesti ajettaessa, tama ei tule heti oljynvaihdon jalkeen vaan ajankanssa ja ongelma haipyy kitkanmuuntolisaainetta lisaamalla, eli lukon pito vahenee.

Taa napsumisjuttu on ilmenny ainoastaan GM omien oljyjen kanssa, nykysin kaytan Valvolinen peraoljyja eika em .juttua ole enaa ilmemnny

Peraoljyt itse vaihdan harrastevehkeisiin joka 3-5v valein ajettiin niilla tai ei koska kosteutta tulee aina, ajovehkeissa 35thm valein ja CrewCabissa jolla vedetaan isoo karrya vaihdan puolisysnteettiset 20thm valein

Oljyn tyhjennys roppua ei oo tullu jenkkiperissa viela vastaan, mahtaako ollakkaan?

Juu mäkin ostin valvolinen lukkoperään tarkoitettua öljyä. Ne olis tarkoitus vaihtaa sisään, väitti täällä ainakin kyseisten öljyjen myyjä että ovat ainakin vähintään yhtä hyvä vaihtoehto kuin se et laitetaan normiöljyt ja siihen lisäks GM:n lisäainepurkki. Oletkos sinäkin käyttänyt nimenomaan sitä valvolinen lukkoperään tarkoitettua öljyä lukkoperässä ja miten on pelannu?

Kirjoitettu

Ongelmia ei oo ilmenny ,

oljy jota kaytan on Valvoline Durablend 80W90 1/2 synt.gear oil.

Tays synteettinen Valvoline ei kay kaytettavaksi kitkalukoissa

Kirjoitettu

Ongelmia ei oo ilmenny ,

oljy jota kaytan on Valvoline Durablend 80W90 1/2 synt.gear oil.

Tays synteettinen Valvoline ei kay kaytettavaksi kitkalukoissa

Muistaakseni ne oli jotku lukkoperään tarkoitetut 75W90? Onko ne sitten täys synteettiset? Ei oo nyt se purkki tässä lähellä mut siinä kyllä luki et lukkoperään tarkoitetut.

Kirjoitettu

jos purkissa lukee "conventional & limited slip differentials" niin on ok,

myyntimiesta ei kannata uskoa, tarkista asia itse

Kirjoitettu

jos purkissa lukee "conventional & limited slip differentials" niin on ok,

myyntimiesta ei kannata uskoa, tarkista asia itse

Juu pitääpäs tarkastaa, mut muistelenpa et just nuo tekstit löytyy. Ja se "myyntimies" on itseki jenkkiauto harrastaja ja myy aina parasta tarkoitukseen, ei kalleinta joten luotin siksi sen arviointikykyyn.

Kirjoitettu

Ehkä vähän tyhmä kysymys :-[ Mutta tässä kun on tullut suditeltua niin suoraan sutiessa jää hyvin kahta rantua, mutta jos meinaa tehdä lähdön risteyksestä vaikkas ny kääntyen oikealle ja samalla sutien niin alkuun sutii molemmilla, mutta siinä käännösvaiheessa kierrokset nousee nopeaan ja ei jää kuin kevyttä rantua toisesta pyörästä... että onko tää ny normaalia vai ei, kun sutii tolleen toispuoleisesti kaarrettaessa eli lukossako vikaa??

Kirjoitettu

Ehkä vähän tyhmä kysymys :-[ Mutta tässä kun on tullut suditeltua niin suoraan sutiessa jää hyvin kahta rantua, mutta jos meinaa tehdä lähdön risteyksestä vaikkas ny kääntyen oikealle ja samalla sutien niin alkuun sutii molemmilla, mutta siinä käännösvaiheessa kierrokset nousee nopeaan ja ei jää kuin kevyttä rantua toisesta pyörästä... että onko tää ny normaalia vai ei, kun sutii tolleen toispuoleisesti kaarrettaessa eli lukossako vikaa??

Kyllähän se niin on,että siinä vaiheessa auto pitäis lähtä lapasesta ;D eli lukko ei pidä.

Kirjoitettu

...joo sitähän minä justiinsa. Öljyt vaihdoin perään ja pistin lisäaineen jo tuossa aiemmin, joten elikkäs lukkoremppaa tiedossa, perrkule.

Kirjoitettu

...joo sitähän minä justiinsa. Öljyt vaihdoin perään ja pistin lisäaineen jo tuossa aiemmin, joten elikkäs lukkoremppaa tiedossa, perrkule.

Samaa vikaa ajoittain itsellä vaikka olen aina löysännyt heti kaasun jos on alkanu vain toisella sutimaan. Tämähän nimittäin syö kuulemma lukon nopeasti huonoksi. Kannattaa silti kokeilla eri öljyillä yms., pito saattaa vielä löytyä jollakin vaihtoehdolla. Tai sitten ilman lisäainetta jos on kitkalukko. Mut kyllähän tuo on todennäköisesti vaan enää "tekohengitystä".

Kirjoitettu

mul tekee samalla tavalla ja se tarkistettiin ei ollu lukossa vikaa et se kai on ton perän ominaisuus :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...