Jump to content

Cooper kuluu keskeltä

Recommended Posts

Kirjoitettu

245-60-16 ja paineet ollu 2.3-2.5. onko painetta liikaa vai liian vähä ??

Kirjoitettu

Jos keskeltä kuluu ni eikös o liian paljo painetta? rengas pullistuu keskeltä...

Jos taas liian vähän ni sillon kuluu laidoistaan

:-[ eikös?

Kirjoitettu

Ei! Näin olen antanut itselleni kertoa...Joku rengas liikkeen kuru joskus kertoi,selitti sen teoriankin mut eipä jääny mieleen. :D

Kirjoitettu

Joo,jos rengas on löysä keskipakovoima heittää keskikohtaa tiehen,näin mulle ja rengasliikkeen heppu esitelmöi,tiiä sitte :-\.

Kirjoitettu

Noin mullekkin sanottu, paine pitää leveen kummin ryhdissään.

Kirjoitettu

Mulle laitettiin taakse 245/50R16 (auton alkup. koko) Cooperit ja asentaja sanoi että 2.5bar on sopiva niille. Tasaisesti ovat kuluneet ainakin tähän asti.

Kirjoitettu

NY puhuu kokemus useista 245/50 16 satseista. Taakse painetta 1.9kg ja eteen 2.1kg. kuluvat suoraan. Kaikki ohjeet antaa 35 psi eli 2.4kg.

Kirjoitettu

2.3-2.5 tienoilla ite pitäny ja kulunu tasasesti.

Niinhän se on että mielipide on kuin persreikä, jokaisella on oma...

Kirjoitettu

Ei ole paine ydinkysymys vaan veto. Yleensä vetävät pyörät kuluu keskeltä olipa paine mikä tahansa. Tämä siis leveissä renkaissa ainakin. Omassa autossakin huima ero. Edessä kuluu tasaisesti ja takana keskellä kuoppa .Ja kaikissa jenkeissähän ei voi vaihtaa vanteita edestä taakse ja päinvastoin koska offset on eri. Jos voisi niin kuluisi tasaisemmin. Tietty voihan sitä vääntää joka vuosi kumit vanteilta. Kyllä renkaissa on sellainen rakenne että paine ja keskipakovoima vaikuttaa erittäin vähän kulutuspinnan muodonmuutokseen. Renkaan sivut kylläkin enemmän reagoi paineeseen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...