Jump to content

Tehdaskorjattujen moottoreiden saatavuus

Recommended Posts

Kirjoitettu

Asia ei minulle ole tällä hetkellä mitenkään hirvittävän ajankohtainen, mutta kun se mieleeni tuli niin ajattelin kysyä pois. Olen suunnitellut että kunhan tuon taloudellisen puolen saa kuntoon voisi jostain ostaa sopivaan hintaan jonkinnäköisen projektin. Olen suunnitellut myös hankkivani tälläiseen projektiin sitten heti kerralla ehjän ja toimivan moottorin. Varmasti toimiva moottori on tietysti tehdaskorjattu, jolle saa vielä jonkin näköisen takuun.

Netistä en yhtäkkiä löytänyt oikeastaan mitään paikkaa mistä saisi tehdaskorjattuja moottoreita. Minulla on kuitenkin sellainen muistikuva, että näitä joskus olisi jossakin kaupiteltu (olisiko ollut V8-lehti). Joskus tuli nimittäin tehdaskorjattua moottoria suunniteltua tuohon Oldsiin joka tallissa odottelee parempia aikoja, mutta se homma jäi sitten muhimaan. Miten se mahtaa olla näiden Pontiacien moottoreiden kanssa, saako niitä tehdaskorjattuina ja jos saa niin mihin hintaan?

Kirjoitettu

Jeps, tuo vain näyttäisi olevan tuolla amerikan mantereella. Hintaa ja toimitushankaluutta tulee varmasti lisää.

Ei täältä kotosuomesta mitään firmaa löytyisi mikä noita tekee tai välittää?

Kirjoitettu

Toki välittäjiä löytyy, mm. RP tai pantera.

Tuskin kukaan noita Suomessa tehdaskorjaa ;D

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Lentorahtina jotain 1500-1800€ lisää.Lähettäjän arvio rahdista.

US-Parts myy jotain mutta hintaa en tiedä :(

Veisin moottorin täällä suomessa korjaamoon joka osaa asiansa.Tulee varmaan edullisemmaksi.

Kirjoitettu

Veisin moottorin täällä suomessa korjaamoon joka osaa asiansa.Tulee varmaan edullisemmaksi.

Tuo voisi olla ehkä se järkevin ja taloudellisin vaihtoehto. Pitää vain olla varma korjaamon ammattitaidosta. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin korjata kone itse alusta loppuun, mutta siinäkin on omat riskinsä.

Kaveri korjasi tuossa pari-kolme vuotta takaperin oman Oldsinsa koneen. Laittoi kaikki sisuskalut uusiksi taisi vielä porauttaakin sitä konetta, joka tapauksessa hän teki sen "viimeisen päälle". Rahaa paloi reilusti toistakymmentä tuhatta (muistaakseni). Aikoinaan päässäni ynnäilin että samalla rahalla olisi jo saanut sen tehdaskorjatun koneen.

Pahinta tuossa kaverin remontissa oli se, että vain parin viikon päästä koneen kasaamisesta ja paikoileen saamisesta koko kone levysi käsiin. Yksi kampiakseleista oli ilmeisesti ollut jotenkin sopimaton ja se oli sitten hajottanut koko koneen. Ensin koneesta oli alkanut kuulua jotain ihme kolinaa joka oli vain pahentunut lopulta oli kuulunut paukahdus ja öljyt olivat tulleet pihalle.

Kun tuota konetta sitten tutkittiin ja purettiin oli näky melkoinen. Öljypohja oli mutkilla ja siinä oli yksi iso reikä. Metallisilppua ja moskaa oli joka kolossa. Yksi mäntä oli tuhannen **llun päreinä, kyseisen männän sylinteri todella pahasti naarmuilla ja muutenkin koko kone aivan pilalla. Lohko ja kannet taisivat olla ainoat osat joista olisi vielä tekemällä voinut jotain saada aikaiseksi.

Kaikki tämä tuho oli seurausta vain siitä että yksi osa oli ilmeisesti ollut hieman epäyhteensopiva. Tämän kokemuksen varjossa olen itse todennut, että jos ja kun joskus moottori remonttia teen, jätän sen suosiolla ammattilaisten käsiin tai ostan vaikka hieman kalliimmalla suoraan tehdaskorjatun koneen.

Kirjoitettu

Mutta ei sitten Heinolaan.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

No ei sitten varmaan!

Kirjoitettu

Mikä ihme siellä Heinolassa oikein on kun sitä noin kovasti karttaa pitää? :o Onko joku saanut siellä koneensa pilalle vai mistä on kysymys?

Kirjoitettu

Mikä ihme siellä Heinolassa oikein on kun sitä noin kovasti karttaa pitää? :o Onko joku saanut siellä koneensa pilalle vai mistä on kysymys?

Siellä on se "mestarikorjaaja". Hajottaa mitä vain...

Katsoppa vaikka Darkin kirjotuksia.

Kirjoitettu

Siellä on se "mestarikorjaaja". Hajottaa mitä vain...

Katsoppa vaikka Darkin kirjotuksia.

Jep. Huomattavasti taitavampia kuin minä tuossa hajoitusosaamisessa. Ja taisihan JR:lläkin olla jotain kommentoitavaa Heinolan suunnasta... :(

Kirjoitettu

Jotain joo ... :(

Viimeisin huomio liittyi Tähän ECM:n vaihtoon.

Sain kuin sainkin ehjän ECM:n tilalle, mutta rommikapula olikin 305 koneesta kun piti tietty olla 350:sta.

Näinpä siirryin kotipolttosen käyttöön.

Kirjoitettu

Eikä myöskään kouvolan moottorikoneistamoon, tai sanooko moottorimurskaamoon. Siellä ei tule ja kun epäonnistuneita remontteja.

Kirjoitettu

Entäs Goodwrench korvausmoottorit? Uusia ja suht halpoja, ainakin Jenkeissä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...