Jump to content

Rekisterikilpi


Teac

Recommended Posts

Onko jollakin jotain faktaa siitä kuinka tuon etukilven kiinnityksen/näkyvyyden kanssa ihan oikeasti on. Itselläni on -91 TransAm, jossa kilpi on kiinnitetty auton alle. Auto on katsastettu niin että kilpi on ollut siellä eikä siitä tullut sanomista.

Mutta mitäs sitten sanotaan kun seriffit tulee naukumaan, että se pitäisi siirtää kun ei linnupöntöt näe sitä???

Ekilpi1.jpg}

Ekilpi1.jpg_thumb

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mika

    15

  • Senior

    12

  • z-man

    7

  • Nupa

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sehän on ihan hyvä paikka tuolla alla - sieltä se ei vaan minnekkään näy.... ja sehän lienee kuitenkin kiinnityspaikan kriteeri - no, faktatietoa ei ole. Taitaa olla pitkälti katsastusmiehestä kiinni hyväksyykö vai ei.

 

Mullakin näyttää olleen joskus kilpi kiinni tuolla alla (kilven reiät jäljellä) vanhemmassa -89 keulassa... vaan eipä ole enää :(

Tossa uudemmassa keulassa alakiinnitys voisi olla perusteltua, kun keula on muodoiltaan sellainen ettei 'vapaata' paikkaa muualta oikein löydy.

Link to comment
Share on other sites

Onko jollakin jotain faktaa siitä kuinka tuon etukilven kiinnityksen/näkyvyyden kanssa ihan oikeasti on. Itselläni on -91 TransAm, jossa kilpi on kiinnitetty auton alle. Auto on katsastettu niin että kilpi on ollut siellä eikä siitä tullut sanomista.

Mutta mitäs sitten sanotaan kun seriffit tulee naukumaan, että se pitäisi siirtää kun ei linnupöntöt näe sitä???

 

Just äsken tapasin Banditin ( Camaro Z28 -96 ), jolla kilpi oli kiinnitetty kuskinpuolelle auton alle ( siis keulan...). Muita vaatimuksia ei katsastussedillä ollunna kuin se, että kilven on näyttävä 22 asteen kulmassa yläviistosta ( etäisyydestä ei ollu puhetta...)

Link to comment
Share on other sites

no onhan nää "muutama" birdi/camaro kuitenkin aika paljon pienempi ryhmä kesäisellä maantiellä kuin moottoripyöräilijät . voisivat vapauttaa koko etukilvestä autot joissa sille ei järkevää paikkaa ole.

Link to comment
Share on other sites

Poliisit ja katsastus sedät on ollut hyvinkin tuimana tuon kilven kanssa ainakin Tampereen päässä.

 

Vuosi sitten poliisi setä sanoi että jos se kilpi ei sinne eteen ilmesty niin revitään se takanakin oleva kilpi sitten pois ja koitappa sillä sitten ajaa :'(

 

On muutaman kerran tullut nähtyä myös muistaakseni uudempi jaguaari missä on se kilpi pistetty konepeltiin kiinni...

en voi sanoo muuta kuin että on helvetin ruma.

Link to comment
Share on other sites

AKEn sivuilta lainattua:

 

"

34 § (24.8.2000/764)

Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö

 

1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. «Rekisterikilpi» tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

 

2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.

 

3. Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluvat rekisterikilvet eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain- tai numeroyhdistelmiä, jotka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallisuustunnusta.

 

4. Rekisterikilvet on pidettävä sellaisessa kunnossa, että rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa.

 

5. Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen käytettävän auton rekisterikilvet on kiinnitettävä erilliseen, niitä ympäröivään keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jonka leveys on 20 mm.

"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Taivuin nyt sitten vihdoinkin katsastusmiehen ylivoimaiseen vaikutus valtaan ja tuuppasin sen rekkarin nyt sitten sinne mihinkä "se kuuluu" >:(

 

Mahdollisimman vähän yritin tuhoa tehdä.

 

eipä tarvitse enään siitäkään katsareiden itkeä.

 

EDIT.

Nuo vilkku / parkit revitään irti sitten ihan kohta irti.

Eivät jää asuun siihen.

rekisteri_karry.JPG}

rekisteri_karry.JPG_thumb

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Syytä rajaviranomaisia >:(

 

Tarinan kertominen jääköön pimentoon :-\

Noi kilvet voi vaihtaa esim vanhan aikaisiin jos eu kilville ei ole järkipaikkaa.

 

Esim kun rekisteröin vasta sen 87:n niin otin siihen vahat kilvet koska eu kilvet ei käyneet.

 

Tohon 4 yritän hakea erikoislupaa jollekin järkevälle kilvelle.Kunhan kerkeen.

Ainakin noi eu kilvet lähtee mäkeen.

Link to comment
Share on other sites

Mun autossa on EU-kilvet.

 

Viikko sitten kävin tilaamassa katsastusasemalla vanhan malliset kilvet. Eipä siinä oikeastaan mitään tarvinnut perustella, tuota mahtumista ja etukilven rikkoutumista hieman.

 

Kilpiä odotellessa, sanoivat tulevan reilussa viikossa.

Link to comment
Share on other sites

Taivuin nyt sitten vihdoinkin katsastusmiehen ylivoimaiseen vaikutus valtaan ja tuuppasin sen rekkarin nyt sitten sinne mihinkä "se kuuluu" >:(

 

Mahdollisimman vähän yritin tuhoa tehdä.

 

eipä tarvitse enään siitäkään katsareiden itkeä.

 

EDIT.

Nuo vilkku / parkit revitään irti sitten ihan kohta irti.

Eivät jää asuun siihen.

 

ei perkele minkä näkönen :'(

Link to comment
Share on other sites

Taivuin nyt sitten vihdoinkin katsastusmiehen ylivoimaiseen vaikutus valtaan ja tuuppasin sen rekkarin nyt sitten sinne mihinkä "se kuuluu" >:(

 

Mahdollisimman vähän yritin tuhoa tehdä.

 

eipä tarvitse enään siitäkään katsareiden itkeä.

 

EDIT.

Nuo vilkku / parkit revitään irti sitten ihan kohta irti.

Eivät jää asuun siihen.

 

Oli muuten paremman näköinen silloin kun sulla oli se nippuside kiinnitys. Kyllä rekisterikilpi näyttää parhaimmalta silloin kun se on keskellä autoa, eikä sivussa.

 

Ja kiinnityksestä: Eikö sitä voi kiinnittää jollain tukivarsilla niin että ne ruuvit tulisi sinne keulan sisäpuolelle (tai piiloon)?

Link to comment
Share on other sites

Keulan alle vaan ihan eteen jollakin saranoilla tms, kuten pile tais mainita. taitaa olla käytännöllisin tapa. Eikä tarvi turmella keulaa. Toivottavasti et Knight poraillu keulaas mitään :'(

 

Pari pikku reikää tuli tehtyä rekisterikilvelle.

Korjaillaan reiät sitten ennen kuin menee uuteen maaliin joskus 200 vuoden päästä.

 

Nuo vilkku-parkit on kakspuoli teipillä kiinni enkä niille mitään reikiä ruvennu koheltaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...