Purtzi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Menee pian hermot tuollaisen ärsyttävän vian kanssa. Ongelmana että auto käynnistyy kylmänä ihan ok, sitten vähän ajan kuluttua alkaa käymään todella huonosti, ei ollenkaan tyhjäkäyntiä ja kaasulla käy todella karkeasti ja paukuttaa putkessa. Kierroksia kyllä ottaa. sitten vaan kun kone väkisin lämpenee niin alkaa toimimaan nätisti. otettu msd 6a-l pois käytöstä vaihdettu msd puola uudet tulpat champion rs14yc6 uusi sytkä moduli uusi veden lämpötila-anturi. autossa on vähän ajettu msd:n opti. otin yhden tulpan pois ja oli aikalailla nokinen. voiko olla että uudet tulpat vaan ei anna kunnon kipinää? vai voiko opti olla sellainen että paranee lämmetessään. Datamasterilla kaikki muuten ok, mutta kun kävi huonosti ja jännitteet heitteli mihin sattui niin dtc 22 tps low vikakoodi tuli. Kuitenkin jännitteet ihan ok ja ilman kaasua näyttää 0% ja pohjassa 100% Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Ongelmana että auto käynnistyy kylmänä ihan ok, sitten vähän ajan kuluttua alkaa käymään todella huonosti, ei ollenkaan tyhjäkäyntiä ja kaasulla käy todella karkeasti ja paukuttaa Voisko luopumassa oleva lambda tehdä tuommoista? Alussa open loop = toimii ja kun lambda lämpiää, niin alkaa toimimaan paremmin. Tämä siis ihan arvalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IrocRocks Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Ääni finaalissa olevalle lambdalle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Voisko luopumassa oleva lambda tehdä tuommoista? Alussa open loop = toimii ja kun lambda lämpiää, niin alkaa toimimaan paremmin. Tämä siis ihan arvalla. silloin kun kone alkaa käymään hyvin lämmetessään niin mielestäni se on vielä hetken aikaa open loop:ssa, täytyy tarkistaa asia uudestaan datamasterilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 silloin kun kone alkaa käymään hyvin lämmetessään niin mielestäni se on vielä hetken aikaa open loop:ssa, täytyy tarkistaa asia uudestaan datamasterilla. Vertaa lambdoja keskenään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 kone menee closed looppiin vasta kun lämpötila on yli 80c. vaihdoin tänään vielä tulpat NGK-TR55:iin ja tuntu että kävi pikkasen paremmin kylmänä. kuitenkin kun kone oli siinä 60 asteen paikkeilla niin sammahteli. kuitenkin jos kone on open loop:ssa niin eihän se silloin lambdoja ota huomioon. lambdat pyörivät siinä samoissa 400-500mV lukemissa kun menivät closed looppiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jos lambdat ei closed loopissa liiku kuin 400-500mV välillä teki kaasulla mitä tahansa niin sökönä ovat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jos lambdat ei closed loopissa liiku kuin 400-500mV välillä teki kaasulla mitä tahansa niin sökönä ovat. sorry, piti sanoa että tyhjäkäynnillä olivat noissa lukemissa. muuten meni 200-850mV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Pitää seilata myös tyhjäkäynnillä ~100-900 väliä, jos eivät seilaa niin rikki ovat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2011 Ja ysikolmoseen sitten nämä: 1993 Oxygen sensor (non-heated) AC-Delco # AFS21 Eikä mitään tarvikekamaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2011 sorry, piti sanoa että tyhjäkäynnillä olivat noissa lukemissa. muuten meni 200-850mV Vaikuttaisi että ovat ihan järkevällä tasolla. Itse epäilisin jotain muuta kuin noita lambdoja jos ongelmat ennen closed looppia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2011 Aloin katsomaan alipaineletkuja sekä pcv venttiiliä, venttiili ok ja otin kaikki muut alipaineet pois paitsi bensapaineensäädön, auto lähti käymään nätisti ja kaasuttelin että moottori lämpesi noin 50c ja hienosti pelitti. ajattelin että mitä helvettiä kaikki taas toimii. Lähdin koeajolle ja pienen ajan kuluttua taas alkoi toimimaan huonosti. Takaisin kääntyessäni kiihdytyksen jälkeen moottori sammui kun päästin kaasusta. Aloin seuraamaan IAC arvoja ja näytti siltä että arvot olivat 60 94 104 130 160 moneen eri otteseen ja nimen omaan sammui kun kiihdyttäessä kävi ylhäällä ja sitten moottori sammui. mahtaakohan tuo tyhjäkäynninsäätömoottori olla finaalissa. ennen en tuollaista huomannut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2011 Aloin katsomaan alipaineletkuja sekä pcv venttiiliä, venttiili ok ja otin kaikki muut alipaineet pois paitsi bensapaineensäädön, auto lähti käymään nätisti ja kaasuttelin että moottori lämpesi noin 50c ja hienosti pelitti. ajattelin että mitä h*lvettiä kaikki taas toimii. Lähdin koeajolle ja pienen ajan kuluttua taas alkoi toimimaan huonosti. Takaisin kääntyessäni kiihdytyksen jälkeen moottori sammui kun päästin kaasusta. Aloin seuraamaan IAC arvoja ja näytti siltä että arvot olivat 60 94 104 130 160 moneen eri otteseen ja nimen omaan sammui kun kiihdyttäessä kävi ylhäällä ja sitten moottori sammui. mahtaakohan tuo tyhjäkäynninsäätömoottori olla finaalissa. ennen en tuollaista huomannut. Voi olla, tai sitten tukossa. Loggaa autoa ku se lampenee ja ku sammuu niin kato koittaako se ajaa IAC kiinni, ja seuraa mita tapahtuu syttyennakon kanssa ku GM ainakin jossain vaiheessa alko tasaamaan tyhjakayntia syttyennakolla (en oo varma noista vanhemmista mutta uudemmissa on 'adaptive idle spark control'). Mietin etta voisko sulla olla kaasulappa liian auki? tai sitten vaan IAC soko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Dodii, nyt toimii TPS ja ja IAC vaihdettu, kehrää kuin kisu. Oli pakko saada kuntoon ennen talvea tai sitä miettis joulusaunassakin että mikä sitä vaivaa. Taidetaan ajella ensi lumiin asti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Iac yltäpäältä karstassa vai liittimet hapettuneet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtzi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Iac yltäpäältä karstassa vai liittimet hapettuneet? itse asiassa iac ei ollut kovin pahan näköinen eikä ole kuulemma kovin vanhakaan, kyllähän sitä kaikenlaista kipuilua voi tulla uudehkookin osaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IrocRocks Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Hienoo et sait pelaamaan Menee talviunetkin mukavammin kun on yksi murhe vähemmän mieles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään