Jump to content

Crank pulley

Timo

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tarttis tietoa, että onko F-body LT-1:ssä kampiakselin dampperi ja hihnapyörä kaksi eri osaa yhteenpultattuna, vai ovatko ne yhtäpuuta.

Kirjoitettu

Tarkennusta. Tiedän että Vettessä dampperi ja hihnapyörä ovat ns. yhtäpuuta ja lisäksi on ns. HUB eli kolmisakarainen osa joka on kampiakselin päässä. Dampperi/hihnapyörä kiinnitetään kolmella pultilla HUB:iin. Näin siis Vettessä. Mutta onko F-body:ssa ensin HUB, sitten dampperi ja vielä hihnapyörä? Eli voiko hihnapyörän pultata irti ja silti dampperi jää paikoilleen?

Kirjoitettu

Voi. Hihnapyörä kiinni (ainakin ns. moniura) kolmella pultilla.

Kirjoitettu

Mikä on HUB

Mikä on Hihnapyörä

Mikä on Dampperi

Mikä on Kampiakseli?????? :o :o

sori?

:-[

Kirjoitettu

Kyllä hihnapyörä ja värinänvaimennin on samassa, ainakin tässä -93 LT1

Kirjoitettu

Eipä näytä tulevan yhteisymmärrystä. Tuo Nupan kuva on Vetten koneesta, mutta olen yhä sitä mieltä että Senior on oikeassa eli hihnapyörän voi irrottaa, irrottamatta dampperia. Vettessä näin ei voi tehdä, sen tiedän 100 varmasti. Tämä juttu juontaa juurensa siitä että näyttää siltä että vauhtiputiikit myy underdrive pulleyn F-bodyyn muttei Vetteen. No tuskimpa sillä olisi niskoja katkonut joten kuopattu on nyt koko ajatus!

Kirjoitettu

Tuo "mun kuva" on 95 Camaron korjaamomanuaalista kylläkin...

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Mielestäni Dampperi on yhtä puuta hihnapyörän kaa.

Eli dampperi hinapyörällä on yhtä puuta ja hupi on erikseen.

Näin ainakin mun 94:ssa

Kirjoitettu

Eipa taida olla yhtapuuta

Mites aiot laittaa ton sulle tulevan underdrive pulleyn paikalleen joka on tossa mun poydalla jos pulley on samaa dampperin kanssa?

Laatikossa lukee: CorvetteLT1/Camaro/Firebird?Impala 1993-1997

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Täytyy tsekata tarkemmin huomenna kun vien mittoja tonne koneistamolle.

Ja pitääpä samalla muistuttaa siitä tasapainoituksesta jotta odotetaan se osa.

Onhan sen sitten oltava vaihdettavissa.

Korjaamo manuaali ei kyllä pura dampperia.

Pitää ottaa ko osa käteen ja kattoa miten se on.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Kuvasta katsottuna ei sitä kyllä ilman rälläkkää näyttäis pystyvän halkaisemaan.

Kuten muistelinkin.Dampperi ja hihnapyörä näyttäis olevan yhtä.

dampperi.JPG}

dampperi.JPG_thumb

Kirjoitettu

Onpas erinäköinen paketti kuin vanhemmissa lohkoissa.... Niissä takuuvarmasti dampperi ja hihnapyörä eri osia. Kolmella pultilla kiinni toisissaan...

Kirjoitettu

Mites aiot laittaa ton sulle tulevan underdrive pulleyn paikalleen joka on tossa mun poydalla jos pulley on samaa dampperin kanssa?

Nyt pitäisi saada kuvia kehiin siitä mallista jossa hihnapyörä ja dampperi OVAT kaksi eri osaa. Mulla on se yksiosainen. Että voisiko sittenkin kaksiosaisen vaihtaa yksiosaisen tilalle.
Kirjoitettu

Irrotin Darkin dampperin.. Hihnapyörä ja värinänvaimennin on samaa puuta. Hubi tulee siihen sitten erikseen.

Voi olla että aftermarket osia saa jossa hihnapyörä on irroitettavissa dampperista.

Kirjoitettu

Näyttäis tulevan toi hihnapyörä näin.

Olekkos laskenu ja mitannu paljonko eroa milleissä ja rosenteissa.
Kirjoitettu

Onpas erinäköinen paketti kuin vanhemmissa lohkoissa.... Niissä takuuvarmasti dampperi ja hihnapyörä eri osia. Kolmella pultilla kiinni toisissaan...

Ethän vaan sekottanu Hub:ia dampperiin?
Kirjoitettu

Lukeeko tosiaan noin. Voisko tästä läjästä saada kuvaa tänne. Mistä kaupasta tämä satsi on tilattu.
Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Olekkos laskenu ja mitannu paljonko eroa milleissä ja rosenteissa.

En ole kerinnyt.Arviolta siis silmämääräisesti kehä on noin 3-4cm

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Lukeeko tosiaan noin. Voisko tästä läjästä saada kuvaa tänne. Mistä kaupasta tämä satsi on tilattu.

Tosta läjästä kuva hieman ylempänä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...