Guest mustalintu Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2004 mistähän vois kiikastaa, kun lukko toisinaan pitää mut yleensä ei(ainakaan kovin hyvin)? perä on Borg Warner 3.27 välityksellä
Soppa Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2004 Öljyt kannattaa ainakin vaihtaa. Samalla voi katsoa, missä kunnossa kitkapinnat on.
Ilku Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Mulla oli sama homma... lukko ei pitänyt, kun alussa muutaman metrin. Perä ja välitys on mulla sama, eli 9 -pulttinen BorgWarner. Suojasen Timo kiristi perän. En tiedä kyllä miten.
Ilku Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Niin ja vielä... perässähän on kartiolukko.
Soppa Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Niin ja vielä... perässähän on kartiolukko. Heh, no sitten ei taida kitkapintojen kattelu auttaa. Omastakin peräöljyn vaihto on vielä tekemättä...
Crisis Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Mulla autto vetarin laakerin vaihto. Mut tässä tapauksessa se ei taida pätee kerta ilmeisemmin perä ei kolua. Kun laakeri oli väljä se edesautto perän luistoa.. Sillon ku perä luistaa sulla niin kuuluuko ilkeetä ritinää?? eli siis hampaat hyppii???
Guest mustalintu Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Perästä ei kuulu kyllä mitään "sivuääniä" - ei rutinaa eikä kolinaa ja öljytkin olen vaihtanut tunnollisesti. Mutta mitähän toi perän kiristys mahtaa käytännössä tarkottaa?
Guest pile Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 oletko laittanut lukkoperäöljyn lisäaineet myös jos et niin ei välttämäti toimi
HRA33 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Mitä öljyä kuuluu laittaa lukolliseen "positraction" perään ja paljonko sitä sinne menee?
Guest pile Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 mormaali peräöljy ja pikkupullo lukon lisäainetta saa muunmuassa gm:n jälleen myyjiltä b&w perään ei suositella muuta kuin alkuperäistä lisäainetta kun tuo kartiolukko ottaa helposti itseensä vääristä liemistä
Ilku Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Jaa-a. En tiedä muuta kuin sen, että Suojasen Timppa Kitinojalta sanoi, että: "kiristi" perän. En sitten kysynyt tarkemmin... maksoin vain kiltisti, kun lukko piti. Olin siis jälleen tyytyväinen.
Crisis Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Mä laitoin perään parasta (mun mielestä) Eli castroil:n lukkoperä -öljyä. Tehty nimenomaan siihen käyttöön mihin se oli menossa (eli rälläämiseen) Pullo maksaa noin 20e litra ja sitä meni noin 1½l koko hommaan. Tossa pullossa tulee kätevä kaatokaula mukana että ei tarvi ku irroittaa proppu perästä ja kaataa. Tietysti auto pitää nostaa ylös että akselin ylöpuolelle tulee vähä tilaa.
Guest pile Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 kartiolukko vaatii oman lisäaineensa käyttäkää pojaat sitä niin lukot pelaa
Crisis Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Lisäaine lukkoperäöljyn liskäs?? Mä ymmärsin että lisäainetta käytetään jos laittaa normaalia peräöljyä. Tossa mitä ite laitoin pitäis olla se lisäaine jo seassa. Kalliimmaksi olis tullu tässä päässä ostaa oljyt ja lisäaineet erikseen.
Guest pile Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 kalliimmaksi tai ei vaihtoehto on lukon luistaminen
Crisis Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Ei mulla luista ku tiukoissa käännöksissä. Suoralla a loivissa mutkissa pitää aina. Tosin viimeks ku valutin öljyt pois ku vaihoin vetarin laakerin oli öljyn seassa vetta prkl. Johtuen siitä että vetarin tiiviste oli rikki.
Senior Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2004 Samoilla linjoilla Crisiksen kanssa : kunnon lukkoperäöljy ei lisäaineita kaipaa !
Guest pile Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 no se öljyistä käyttäkää mitä haluatte. jämerää vain kun kuuntelee ympätiltä keskusteluja niin lähes kaikilla on jotain ongelmaa perien kanssa eikä niitä eres ole voimalla kutiteltu.
Senior Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Voipi olla, että noissa ongelmaperissä on käytetty tavallista öljyä ilman lisäaineita. Silloin alkaa ongelmat... Mutta jos alusta lähtien on käyttänyt kunnon lukkoperäöljyä, ei pitäisi olla hätää.
Guest pile Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2004 niin ei pitäisi. ja kun lukkojakin on moneen eri lähtöön niin on myös öljyjä. toiset on tarkoitettu toisiin ja toiset toisiin. muistakaa että b&w lukko on erityyppinen kuin yleensä kun puhutaan lukoista.
Crisis Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Jep niin on.. Oonko ihan hakusella kun puhutaan b&w lukosta tarkotetaan kartiolukkoa. Elikkä siis kun renkaiden välinen momenttiero kasvaa tarpeeks kytkeytyy lukko päälle 100 %:sesti. Jos ei ole tarvittavaa momenttieroa pyörii vain toinen puoli. Tämä esimerkiksi mutkassa pienellä kaasulla. Toinen esimerkki voisi olla ääriliukkaat kelit jossa rengaspito no niin pieni että tarvittavaa vääntömomentin eroa ei synny renkaiden välille.. Oonko taas ihan hukassa vai periaatteessa oikeilla jäljillä?? Tästä syystä esim mulla kun oli vetarin laakeri täysin palasina lukolla oli ongelmia pysyä kiinni. vetari pääsi falskaamaan ulos ja sisään. Ja silloin kun tulee tulanne jossa lukko meinaa ottaa kiinni (tiukka käännos, liikaa kaasua) kuuluu vaan rutinaa ku hampaat hyppii pois lukituksesta (monenttiero pienenee sivuluisussa). Olis hyvä jos joku todellakin peränsä tunteva voisi kertoo totuuden.
Guest pile Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2004 en tarkkaan tierä mikä on kartiolukon kytkeytymiskynnys mutta jos yhtään olen perillä niin kun kartiolukko ottaa kiinni niin se on ja pysyy niin kauvan lukossa kun on vetoa tarkentakaa ja antakaa lisää tietoa
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään