Jump to content

Moottorin normaalit lämpötilat

Recommended Posts

Kirjoitettu

Paljonko teillä on yleensä lämpötila mittarissa, kun ajatte kaupungilla ja sitten tyhjäkäynnillä..? :-[

Kirjoitettu

Noin 195 ºF eli 90 ºC. Box'issa on lastu, joka starttaa flektin normaalia aikaisemin.

Kirjoitettu

mulla käy mittarin mukaan jossain n.235-240F ennen ku flekti lähtee pyörimään.

Kirjoitettu

mulla käy mittarin mukaan jossain n.235-240F ennen ku flekti lähtee pyörimään.

Noin minullakin ennen lastun vaihtoa.

Kirjoitettu

Mulla on ajossa n. 205F ja sitten tyhjäkäynnillä nousee n. 220F... mutta kun pitemmän ajon jälkeen sammuttaa auton niin lämmöt nousee sinne 220F:ään ennenkuin alkaa laskea...

Mietin että jos vaihtaisin kansipahvin vaihdon yhteydessä vähän viileämmän termarin...

Kirjoitettu

Pelkkä termari ei tuohon vaikuta koska termari on tuossa lämmössä jo kokoajan auki ja flektien käynnisymislämpötila on se mikä tuon yläkohdan määrää. Eli kuten senioiri jo sanoikin boxi ohjaa niitä flektejä ja käynnistää ne... paitsi jo kyseessä on kaasarikone viskoflektillä tai kuten mulla omalla sähköfektipatentilla. Mulla alavesiletkussa on lämpökytkin (mikä sitten oikea nimi lieneekään) joka antaa herätteen flektien releille kun koneelle menee riittävän kuumaa vettä.

TPI koneessa taitaa olla vielä niin että 1 flekti lähtee aikaisemmin päälle ja toista sitten ohjataan repsikan kannessa olevan anturin kannsa erikseen.

Kirjoitettu

Osaiskos joku btw selittää, miten tuo kaasarikoneen flekti toimii?! ::)

Pyörii nimittäin koko ajan kun kone on käynnissä, en ole kyllä sen kummemmin tutkinut että muuttuuko nopeus koneen lämmetessä.

Kirjoitettu

Visko toimii siten että kylmänä se luistaa mutta kun syyläristä tulee lämpöä siihen alkaa se ottaa enemmän kiinni näinollen pyörimään enemmän. Tuon takia siinä on ne jäähdytysrivan näköiset siinä päässä.

Kirjoitettu

Minullakin eilen alkoi lämmöt nousta kaupungilla ajessa siihen 190 F ja 260 F puoliväliin ja ajaessa pitkää matkaa lämmöt putoaa yllättävän alas :)

Kirjoitettu

n.95-105C kaupungisa, maantiellä paljo vähemmän :)

sama homma. cruisingeissa nousi päälle sadan, kun tuli ajeltua hiljalleen pitkin katuja...mutta ostin zantasmolta fan switchin, joka muuttanee asiaa parempaan.

Kirjoitettu

Jeah, piti aluks laittaa se itelle, mutta mulla tulee loppupeleis niin vähän kaupunki/ruuhka-ajoa, että ei jaksanu...

Kirjoitettu

Itellä kun on lähes aina ilmastointi päällä, niin se pyörittää flektiä kokoajan

Kirjoitettu

No mutta sulla onkin tommonen hienostoväen auto...

PS. Nyt kun ilmastointi koristaa varastoa, niin sen toisen flektin vois varmaan kytkeä jotenkin fiksusti nappulan taakse yms. fiksua... hmmm...

Kirjoitettu

Talvellakin.... ? :-[

Kirjoitettu

Talvellakin.... ? :-[

Kaikkeen sinäki takerrut ;D

No ei oo päällä talvella, kun ei ajeta talvella.

Nii ja Zantasmolle: Sinä asutki varmaan jossai mettän perällä minne ei tuu vettä eikä sähköä, niin ethän sä osais olla jos autossakaan olis mitään mukavuuksia

Kirjoitettu

mulla ei ole ku yks vispilä ja sitä ohjaa vissiin kannessa oleva anturi boksin kautta.

Kirjoitettu

No,ite laitoin handyman virityksen ton ahtimen asennuksen jälkeen,kun välijäähy vei viimisenkin jäähytyksen syyläriltä.Eli repsikan puolen kannesta anturista piuha irti ja katkasijan kautta maihin,jännä juttu vaan että virrat päällä pyörii pelkkä repsikan puolen flekti mutta auto käynnissä pyörii molemmat :o.

Kirjoitettu

Onkos tuo fan switch päteväkin..? Paljos sellainen maksaa noin..?

Kirjoitettu

Mulla on omassa 75 asteen termostaatti ja sen lisäksi ylävesiletkussa anturi, joka käynnistää flektin jo 80 asteessa. Sen lisäksi on vielä kytkin ohjaamossa jolla saa flektin pyörimään milloin haluaa. Joten pysyy kone välillä vähän turhankin viileänä! Lämmöt ei ole koskaan noussu missään ajossa yli ensimmäisen neljänneksen, oliko se nyt sitten se 180 fahrenheitin kohta... Jos oikein muistan niin kone käy yleensä noin 60-70 asteen lämpötilassa olipa se sitten matka- tai kaupunkiajoa.

Kirjoitettu

eikös moottori ole kuitenki suuniteltu käymään optimaalisesti

tietyssä lämpötilassa, eli se ei sais olla liian kylmäkään ::)

Kirjoitettu

eikös moottori ole kuitenki suuniteltu käymään optimaalisesti

tietyssä lämpötilassa, eli se ei sais olla liian kylmäkään ::)

ei se kyllä tällä kaasujalalla pääse koskaan kylmäksi 8)

Kirjoitettu

Ei ainakaan äsken ollut kylmänä, kun kävin hiukkasen kaasuttelemassa ;D ;D 8)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...