Jump to content

kuinka leveä?

forssi83

Recommended Posts

Kirjoitettu

Niin, kuinka leveä on pontiacin vakio vanne? sopiiko 255/55/16, 245/50/16, tällä hetkellä on takana 245/50/16. Onko nuo 255/55 liian korkeet, millaiset mahtaa olla ajaa, onkos teillä kokemuksia?

Kirjoitettu

Ainakin 4gen autossa vanne on 7.5" leveä..

www.rims-n-tires.com tuolta selviää ihan merkki kohtaisesti

8)

Kirjoitettu

8" leveä pitäis olla 3genien 16 tuumaset. Ainakin Irocit on 8".

Ja varmasti sopii 255/55/16. Liian korkea mun makuun. Mutta kyllä ne vanteelle menee.

Kirjoitettu

Niin, kuinka leveä on pontiacin vakio vanne? sopiiko 255/55/16, 245/50/16, tällä hetkellä on takana 245/50/16. Onko nuo 255/55 liian korkeet, millaiset mahtaa olla ajaa, onkos teillä kokemuksia?

On liian korkea. Näyttää maasturilta. Hommaa 45-profiililla....

Kirjoitettu

On varmaan monissa topicissa ollut, mutta kuinka leveä rengas on maximi tollasessa vakio vanteessa, millasia teillä on? Mielessä ois laittaa mahdollisimman levee jos vaikka sais hankittuu ens kesäks uudet vanteet.

Kirjoitettu

Kokeilin kerran 8" orkkisvanteelle 275-kumia - siis taakse. Näytti hupaisalta makkaralta.... Laita orkkikselle korkeintaan 255:t. Ja profiili max. 45, 50 alkaa olla jo korkeahko.... mutta pääseehän sillä paremmin metsäpoluilla... ;)

Kirjoitettu

just katoin tuolta rengas-onlinesta 275/55 gummeja, mutta taidan tilata nuo fuldan 245/45... paten rengas lupaili 250egee kaks kipaletta

Kirjoitettu

275:n pitää olla korkeintaan 40-profiililla...... >:( ...jollei sit halua ajella metsäpoluilla ja maastossa yleensäkin....

Kirjoitettu

Olen vähän toista mieltä. 45-sarjalainen näyttää kottikärryn renkaalta... jopa 50 -sarjalainen jää pieneksi, jos on perä ryhdissään.

Kirjoitettu

Olen vähän toista mieltä. 45-sarjalainen näyttää kottikärryn renkaalta... jopa 50 -sarjalainen jää pieneksi, jos on perä ryhdissään.

Tai sit auto on liian korkea ;)

Kirjoitettu

joo, tarkoitinkin normaalialustaista autoa. Pudotetut on sitten asia erikseen.

Tässä 55-sarjalainen 275:nen takana (mun mielestä näyttää paremmalta kuin 50-sarjalainen 245:nen):

http://www.nic.fi/~ilku/pics/54.jpg

Kiihtyvyydestä kun on näet vara tinkiä... ;)

Kirjoitettu

kyllähän nuo komialta näyttivät nuo 275:t... :P mistäs sä nuo renkaat oot ostanut ja mitäs ne kustansi? tahtoo ja tollatteet!!

Kirjoitettu

Kuulun ilman muuta vähemmistöön (onneksi en etniseen) , mutta mun mielestä

Ponun kori näyttää sitä kolhommalta, mitä matalempiprofiiliset renkaat siinä on.

Kirjoitettu

Olen Redcatin kanssa samaa mieltä... lokasuojan väliin jää liikaa tilaa.

Täältä Generalit: http://www.rengastienautotarvike.fi/ kysy Koskela tai Haavisto

En muista oliko ne 300,00€/pari viime kesänä. Nythän on varmaan hieman noussut toi hinta.

Hassu rengas vain muuten, kun on hieman pyöreä reunoiltaan, että ei näytä takaa kovin leveiltä verrattuna esim. 255:siin, jotka näyttävät leveemmiltä. Taidan kuitenkin laittaa eteen kans Generalin XP 2000 II:set, jos olisivat vähemmän uraherkät, kuin Cooperit.

Kirjoitettu

Olen Redcatin kanssa samaa mieltä... lokasuojan väliin jää liikaa tilaa.

Taidan kuitenkin laittaa eteen kans Generalin XP 2000 II:set, jos olisivat vähemmän uraherkät, kuin Cooperit.

Kun jää liikaa tilaa lokariin niin siinä kohtaa pitääkin madaltaa... :D

Mulla on edessä Generalin XP2000V4 245/50/16, enkä oo ikinä ymmärtäny kun porukka meinaa vaihtaa eteen jotain rimpula 225-kumeja. Noi Generalin 245:set ei nimittäin vetele mihinkään. Menee tosi nätisti urissakin.

Kirjoitettu

johtunee tosiaan varmaan siitä, että rengas on reunoiltaan pyöreä. Taidan ostaa kans samanlaiset eteen... 8)

Kirjoitettu

Ilku, pullottaakos nuo 275:t tossa vanteella, sullahan on 8" vanne vai onko?

Kirjoitettu

onko kellään kokemuksia bemarin vanteista f-bodyssä? niiissähä on melkein sama jako, ei ole suuri ero, mutta kuiteski...

Kirjoitettu

onko kellään kokemuksia bemarin vanteista f-bodyssä? niiissähä on melkein sama jako, ei ole suuri ero, mutta kuiteski...

ero ei oo suuri, mutta tarpeeksi ;D

Kirjoitettu

Ilku, pullottaakos nuo 275:t tossa vanteella, sullahan on 8" vanne vai onko?

Pullottaa juuri sopivasti mun mielestä. Mulla on tosiaan 8" vanne. Tosin mulla on KONIn säädettävät iskarit jäykimmillään, eli perä on tosi hyvässä ryhdissä. Tämä saatta olla syynä, että noi kummit näyttää hyvältä takana. Eteenkin olisi 55-sarjalainen hyvän korkuinen, mutta sit ajo-ominaisuudet huononee, eli täytyy ostaa 50-sarjalainen 245:nen, mutta pyöreäreunainen, niin ei hairo.

• 2 months later...
Kirjoitettu

Itsellänikin on juuri uusien kumien ostaminen ajankohtainen. Kävin tänään kysymässä tarjouksiakin. Nyt autossa on alla seuraavanlaiset kumit:

Edessä:

225/50 16"

Takana:

245/50 16"

Maavara on tällä hetkellä aavistuksen liian pieni. Pakoputki saattaa toisinaan ottaa pohjasta kiinni. Ajattelinkin että kun renkaat nyt joudun ostamaan olisi samalla erinomainentilaisuus nostaa hieman maavaraa. En missään nimessä halua uhrata auton ajettavuutta ulkonäölle. Sitä paitsi minusta nuo nykyiset kumit näyttävät hieman pieniltä.

Tästä oli myyjänkin kanssa puhetta. Ajattelinkin laittaa eteen 225/60 16" renkaat ja taakse 245/60 16". Tässä nyt tulee kuitenkin se ongelma, että mahtuuko rengas enää pyörimään koteloissaan. Rengasmyyjä oli sitä mieltä ettei taakse ainakaan mahdu tuon kokoinen rengas.

Tuolla on nyt jonkinlainen kuva tuosta autosta ja renkaista:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=PJKuona&image_id=15868962

Miten on, voiko Firebirdiin tuollaisia renkaita taakse laittaa?

Kirjoitettu

mulla oli 285/60-15 renkaat -85:ssa TA :ssa ja mahtui pyörimään. Luulis nuo 245/60 mahtuvan ihan hyvin

Kirjoitettu

mulla oli 285/60-15 renkaat -85:ssa TA :ssa ja mahtui pyörimään. Luulis nuo 245/60 mahtuvan ihan hyvin

Tässä on vain se ero että minun vanteet ovat 16" tuumaiset. Toisaalta itsekin hieman epäilin myyjän sanomisia. Ei kait tuo 1" tuossa niin paljoa tee.

Kirjoitettu

juu, niin on tuuman ero, mutta levydessä oli 40mm . Olihan joku aika sitten myynnissä olevassa camarossa 18" vanteetkin ja mahtu. Mulla on nyt itsellä 245/45-16 alla ja tilaa vaikka kuinka paljon renkaiden ympärillä.

Kirjoitettu

Tuollaisia renkaita katselin eteen:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D38194&dsco=36

ja tuollaisia taakse:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D38193&dsco=36

Onkohan noissa nyt jotain muuta asiaa jota pitäisi ottaa huomioon tilatessa kuin tuo leveys ja ja muut mitat? Onko tuo nopeusluokka jotenkin erityisen tärkeä asia? Itselle nämä rengasasioiden kiemurat ja hienoudet ovat melko outoja ja siksi neuvot olisivat tarpeen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...