teme_76 Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kokeillaan onnea tälläkin foorumilla. Vetteporukan piireissä kun noi "tietäjät" tuntuu olevan enemmän taikka vähemmän kortilla... Eli... Rauhallisesti kaasua tarjottaessa kierrokset nousee suht. normaalisti, mut nopeesti kaasua avattaessa miettii ja pätkii ennen ku nostaa kierrokset. Mikä vaivaa, mikä kiusaa??? Sytkä puoli on uusittu ohjausmodulia lukuunottamatta (luulin et olis johtunu kosteudesta syksyllä). Filtterit olis uusittu. Imuvuoto?? TPS?? MAF?? Bensanpaine??
Crisis Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kuulostaa vähä tps:ltä. Kone "yllättyy" ku tulee lisää ilmaa. Kannattaa kaikki anturit mitata. tps ainakin onnistuu helposti.
Guest pile Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 ohjaus moduuli vika mun mielestä puola ei kerkeä varautua kunnolla
Ilku Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2004 Mulla on itseasiassa sama vika päällä. Olen epäillyt tuota MAP -anturia ainakin. Mulla menee kyllä uusiksi kaikki, eli bensapumppu, regu, sytkälelut täydellisenä ja MAP eli jos noilla ei vika lähde, niin sitten en osaa sanoa. Mites on, voiko tuo olla MAP -vika? Eikös MAP poistu käytöstä kovilla kierroksilla kun tulee ylipainetta, siis ahdetussa vehkeessä? Entäs alipainevuoto? Tosin mulla on hajonnut noita moduulejakin. Sen vian näkee jo tyhjäkäynnillä tulpan kipinästä. TPS on mulla varsin uusi. Kerrohan "teme_76" missä oli vika, kun se selviää.
Crisis Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Eiks 3 barisen mapin idea ole just se että se mittaa ylipainetta?? Joten miks se poistuisi käytöstä kun tulee ahtoa?? en tiiä vastausta tuohon mutta epäilen että ei poistu.
teme_76 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 WinALDL:n mukaan TPS ainakin "näyttäis" pelittävän. Ainakin kaikilla kaasun asennoilla jännitettä tuli ja näytti jopa kasvavan lineaarisesti... Eli poljin ylhäällä PC näytti 0.57V ja WOT 4.37V. Eiks ton WOT:n pitäis olla hiukan enemmän? Sytkän ennakkoakin KOITIN tarkistaa, mut akku sano sopimuksen irti ja kinneri ei suostunu enää starttaa. Joten täytyy kipittää patteri kaupoille ja jatkaa pään raapimista. Tietty sen ohjausmodulinkin vois vaihtaa kun ei kai tuo omaisuutta maksa... Mites sen MAF:n pystyy oikein testaa??
Senior Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 MAF näkyy myös WINALDL:llä. Onko Malfunktioneita tahi errorkoodeja ?
teme_76 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Joo siinä taulukossahan se oli, mut kun se akku kypsy... Ja aikasemmissa topiceissa näytti olevan jo siitä selvitystä aika hyvin. Eihän toi huonoa tykkää jos A ja B nastan välillä on se 10K vastus ku starttaa? Ei ECM suostunu lähettää dataa ilman sitä. Ei SES:iä eikä mitään muutakaan "ikävää" softan mukaan. Vain ja ainoastaan nykimistä ja miettimistä. Ehkä hieman epätasanen tyhjäkäynti, mut se on kyl todella vähäistä. Eiks tota TPS:ää pitäis vähän kääntää/säätää? Sais ton jännän tyhjä käynnillä alemmas ja samalla WOT:ssa ylemmäs (näin pikasesti ajateltuna)...
Senior Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Jep. Ei siitä 10 kilon vastuksesta haittaa ole, ainoa mitä se vaikuttaa on tyhjäkäynnin nouseminen n. 1000 rpm tasolle. Onkos EGR-venttiili kunnossa ? Ja PCV ?
TAKKU Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Olikos se niin, että oikari lenkin kanssa ei parane startata.
teme_76 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 EGR:n kunnosta ei oo harmainta hajua. PCV oli mulla jossain vaiheessa käsissä, mut en sitäkään sillon tullu sen enempää tutkineeks. Ilonen kolina sieltä kuulu, eli ei se kuula ainakaan jumissa oo. Täytyy hakee se patteri tänään ja laittaa kinneri käyntiin.
teme_76 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Niin ja vielä... Mites/millä jäppiset on mittaillu noita bensanpaineita? Hieno mittapiste näyttää olevan, mut siihen tarviis varmaan jonkun liittimen mikä aukasee sen venttiilin samalla kun sen ruuvaa kiinni??? Vai kuin??
88IROC Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 10 kilon vastus/oikosulkulenkki saa olla kiinni käynnistettäessä. Boxi lähettää tietoa kummassakin tapauksessa. 10 k vastuksella kierrokset nousevat n. 1000 tienoille, mutta Closed Looppiin mennään "väkisin" ilman mitään viiveitä. Oikosulkulenkillä mennään vasta boxille ohjelmoidun ajan jälkeen. Yleensä kuvailemasi viive tulee kun ajelee ilman MAF:ia, mutta silloinkin se ilmenee vain tyhjäkäynnillä painettaessa nopeasti kaasua. Mikäli MAF on entinen menee kone laihalle ja alkaa "yskiä". Tuntuuko kone saavan liikaa vai liian vähän bensaa (=yskii). Onko autossa katti? Saataa olla tukossa jolloin ERG aukeaa väkisin väärään aikaan. Miten auto toimii kun otat sen sytytys-säätö -liittimen irti (ruskea piuha musta liitin siellä lämppärikotelon päällä). Muuttuuko tyhjäkäynti kun tukit sormella PVC-venttiilin päädyn. Ei saisi vaikuttaa. Tallensitko sitä WinALD -dataa tiedostoon? Voisin vilkaista jos lähetät e-mailina. Osoite löytyy tuolta jäsen tiedoista ....
z 28 jari Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Mä väsäsin tohon bensanpaineenmittaamiseen kupariputkesta,60 psi:n mittarista ja ilmastointilaitteen täyttämiseen tarkoitetusta liittimestä.Se putki kannattaa mitoittaa senverran pitkäksi, että pystyy ujuttaman konepellin välistä näkösälle kun käy vedättämässä niin että näkee miten paineet pysyy kuormitettaessa konetta.
Crisis Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 WinALDL:n mukaan TPS ainakin "näyttäis" pelittävän. Ainakin kaikilla kaasun asennoilla jännitettä tuli ja näytti jopa kasvavan lineaarisesti... Eli poljin ylhäällä PC näytti 0.57V ja WOT 4.37V. Eiks ton WOT:n pitäis olla hiukan enemmän? WOT pitäis olla ihan vähä alle 5V.. esim 4.89V tms. Mulla se meni ihan 4.95V saakka.
teme_76 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Tarina jatkuu... Katin luulis olevan ok. Se kun on Carsoundin tuliterä (vaihdoin samalla koko putken siitä taakse päin...). PCV:n otin irti ja se vuoti hieman -> menee vaihtoon. Sytkän ennakkoa kattelin (ruskea piuha irti) ja se oli LUULTAVASTI sen 6astetta. Kun eiks se ISO lovi oo nolla kohta ja siitä "seuraava" 6 astetta??? Siinä kun samalla sitä käyttelin, ni tuntu et kylmänä, sytkänsäätöpiuha irti, et pelitti ihan ok, mut lämpinä ei sitäkään vähää. MAF:sta mulla ei edelleenkään ole tarinaa, kun PC alko kiukuttelee. Ei tuu taas dataa, niin ei tuu. Vika kyllä on luultavasti "kolvin" päässä. Eli täytyy tinata/tarkistaa toi mun kaapeli tänään (mitäs sitä muutakaan duunissa...). Kunhan saa sen taas kuntoon, ni täytyy laittaa dataa talteen. Irocin "selvityksen" mukaan, vika vois olla siinä MAF:ssa. Meinaan kun ongelma on just pahimmillaan tyhjäkäynniltä lähettäessä. Kierroksia kun pitää 2000->3000 ja sitä polkasee, ni ottaa kierroksia ihan kivasti. Jostain muitan lukeneeni/kuulleeni, et jos MAF:n uusii, ni kannattais uusia samalla ne releet. Pitääkö paikkansa kenties?Sytkaennakko.jpg_thumb
Soppa Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 MAF itessään ei välttämättä ole rikki. Itelläni oli toinen rele mennyt, ja sillon tyhjäkäynti ja alakierrosten veto hävisi. Isommilla kierroksilla veti kuten ennen. Vikakoodit mulla ainakin sillon ilmotti, että MAFin kans on häikkää. Vikakoodejako sulle ei tarjonnut? Pelkän releen vaihtaminen riitti ja kone rupes toimimaan, eikä tarvinu maksaa itteään kipiäksi MAF:ista
teme_76 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Joo ei oo vikakoodeja tarjonnu, paitsi tietty sillon ku nykäsin sen sytkänsäätöpiuhan irti. Tyhjäkäynti on ihan ok. Paitsi et EHKÄ hieman epätasanen... Kunhan nyt sais sitä dataa sieltä rakkineesta ulos, ni vois ihmetellä lisää. Täytyy käydä tänää ihmettelemässä lisää ja käydä hakee uus PCV samalla.
teme_76 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Alkohan sieltä taas dataa tulla kun vähän "korjailin" kaapelia. Eli... Käytin konetta 1800prm tienoilla ja sit se yks kaks päätti et hän sammuu. No ei se loppu pelissä sammunu kuitenkaan (nostin kaasun ylös). Dataa ihmetellä näyttäis siltä et EGR aukes (Time 113.1s, EGR 0->100) just sillon. Voiskos olla mahdollista et toi EGR aiheuttaa kiusaa nyt???Dataa.txt
TAKKU Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2004 Kuulostaa ihan samanlaiselta toi ongelma mikä mun kärryssä on. Juur noi sekin tekee. * ** *** **** **************************************************** ***************************************************** **************************************************** **** *** ** *
teme_76 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Joo-o. Eilen taas ihmettelin rakkinetta pitkästä aikaa ja huomasin et sieltähän puuttuu litra kaupalla vettä koneesta. Ja kun missään ei oo lammikoita ja pakokaasu on epäilyttävän "kostea", ni tuli mieleen jos se vaikka vuotais vettä palotilaan... Se ainakin näin äkkiä ajateltuna vois aiheuttaa tota kiusaa. Mistäs noi on yleensä vuotanu? Kansipahvi? Imukansi? Hyvää kikkaa paljastaa toi vika ilman koko koneen purkamista?
ari gta Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Soppa,you saved my day! vtu.olen jo vaihtanut maffin.juuri samoilla oireilla pommini on oireillut pari vuotta.välillä tyhjäkäy nti häviää ja kompjuutteri ilmoittaa maf sensori koodin.
88IROC Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Yleensä imukannesta. Rauta-kannet eivät halkeile / mene vinoon yhtä helposti kun alumiiniset kun kone pääsee kiehahtamaan. Lisäksi kansipahvin mennessä alkaa yleensä tulla painetta jäähdytys systeemiin (=kuplia paisunta säiliöön). Mikäli öljyn määrä alkaa nousta tikussa on myös syytä huolestua pahvin tilasta. Imukannen tiivisteiden pettäessä imusarjassa on havaittavissa pakkasnesteen imelä haju mikäli suuttimet eivät vuoda ihan sikana.
Crisis Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Toi kuva mikä on piirretty sytkäennakosta, mun käsityksen mukaan näyttää 4* ennakkoa. Se syvä lovi olis mun mielestä 0* ja siitä seuraava huippu on 2*,monttu 4*, huippu 6* ja viimeinen monttu 8*.
Spitfire Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Eikö tuo TPS-anturi ole ronkelimpi tuossa "ei kaasu"-tilasta kuin WOT:ista? Jostain olin näin lukevani. TBI myllystä säädin TPS ei kaasulla pienemmälle, joten myös WOT:n voltit tippuu hieman. Tässä muuten ohjeet TPS:n ja IAC:n säätöön: http://www.a1netti.com/hande/index.html Rentouttavia hetkiä .
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään