Jump to content

Firebird -89 ajonestossako vika?

RedFormula

Recommended Posts

Kirjoitettu

Virrat päälle laitettaessa, SECURITY ja SES valo jäi palamaan, Sekä avainta starttiasentoon käännettäessä syttyi lisäksi BRAKE valo, startti ei pyörittänyt konetta. Sama juttu molemmilla avaimilla. Yleensä avainta käännettäessä, on muutaman sekunnin päästä kuulunut naksaus, joka jälkeen SECURITY on sammunut- nyt naksahti myös, mutta SECURITY jäi palamaan.

Noin 15 min.myöhemmin kokeiltaessa, valot sammuivat normaalisti ja auto käynnistyi  :).

Olisikohan vika VATS: issa vai voiko joku kai vaihdekepin juuressa oleva?? liukukytkin tehdä samaa?

Jos VATS, niin mistä saa hankittua vastuksen ohitukseen? Vastusarvo n. 3740.  Jos taas liukukytkin: niin puretaanko auton sisäkautta irti, vai miten?

Käykö esim. tämmönen vastus?  https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~fi_fi/elfa/init.do?item=60-729-20

Joku muu vika...?

Kirjoitettu

En usko että vika olisi vaihteiston asennon tunnistimessa kun ses jää päälle.

Voihan sitä kokeilla startata myös N silmässä P lisäksi, jos automaatti.

Jotenkin kuullostaisi mun korvaan jonkun sortin sähkö / elektroniikka häiriöltä juuri noiden valojen takia.

Mulla talvikäyttis seisoi kesän ja viime viikolla piti kopauttaa starttia, jotta sai siihen eloa kun solenoidi jumissa.

Ps. mun 3 geneissä ei kuulu naksahdusta...pelkästään varoitus ääni lakkaa soimasta.

Kirjoitettu

En usko että vika olisi vaihteiston asennon tunnistimessa kun ses jää päälle.

Ps. mun 3 geneissä ei kuulu naksahdusta...pelkästään varoitus ääni lakkaa soimasta.

SES sammuu kyllä sitten kun auto käynnistyy, eli palaa vain silloin kun virrat kääntää päälle ja samaan aikaan palaa myös SECURITY. Sitten kun alkoi startata ni sytty lisäksi BRAKE ja startti ei pyörittäny. Kun auto sitten myöhemmin starttasi ja käynnisty, niin ei jäänyt mitään valoja palamaan.  Se summeri mikä huutaa jonkun aikaa virtojen päällelaiton jälkeen, on kai joku turvavyön merkkiääni jos vyö on auki.>jos vyö kiinni ennen starttia, niin ei huuda ainakaan miulla.
Kirjoitettu

Virrat päälle laitettaessa, SECURITY ja SES valo jäi palamaan, Sekä avainta starttiasentoon käännettäessä syttyi lisäksi BRAKE valo, startti ei pyörittänyt konetta. Sama juttu molemmilla avaimilla. Yleensä avainta käännettäessä, on muutaman sekunnin päästä kuulunut naksaus, joka jälkeen SECURITY on sammunut- nyt naksahti myös, mutta SECURITY jäi palamaan.

Noin 15 min.myöhemmin kokeiltaessa, valot sammuivat normaalisti ja auto käynnistyi  :).

Olisikohan vika VATS: issa vai voiko joku kai vaihdekepin juuressa oleva?? liukukytkin tehdä samaa?

Jos VATS, niin mistä saa hankittua vastuksen ohitukseen? Vastusarvo n. 3740.  Jos taas liukukytkin: niin puretaanko auton sisäkautta irti, vai miten?

Käykö esim. tämmönen vastus?   https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~fi_fi/elfa/init.do?item=60-729-20

Joku muu vika...?

Mulla oli muovimuru siinä vaihteen asentotunnistimessa ja sen lisäksi virtalukko pätki. Asentotunnistimen puhdistus (konsolin kansi pois) ja virtalukon vaihto auttoi.
Kirjoitettu

Mulla oli muovimuru siinä vaihteen asentotunnistimessa ja sen lisäksi virtalukko pätki. Asentotunnistimen puhdistus (konsolin kansi pois) ja virtalukon vaihto auttoi.

Hyvä, kiitoksia neuvoista. Pitää tutkia tuo asennontunnistin nyt ensin... Käynnissä ollessaan ei ole ollut mitään pätkimisiä tai mittarien seilaamista.
Kirjoitettu

Hyvä, kiitoksia neuvoista. Pitää tutkia tuo asennontunnistin nyt ensin... Käynnissä ollessaan ei ole ollut mitään pätkimisiä tai mittarien seilaamista.

Ei ollut mullakaan aluksi muuta kuin ettei aina startannut.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...