Jump to content

PCV

Guest black

Recommended Posts

Kirjoitettu

positive crankcase ventilation(pcv).ajattelin tehdä homman tällä kertaa vähän eritavalla eli unohtaa moroson ja KN:n venakoppatötteröt.näin joskus systeemin jossa letku oli johdettu venttiilikopasta toiseen,mutta en nyt muista oliko välillä huohottaja vai pelkkä letku.

mulla nyt vaan olis sopivia sinisiä ja punasia lentokone hydrauliikka ja paineilma liittimiä ja teräspunosletkua joista voisi tehdä em.mainitun järjestelmän.kommentteja/neuvoja.

Kirjoitettu

kylla breatheri pitaa olla, muuten tiivisteet sanoo poks

laiita ejektori systeemi kuten esim. dragstereissa , tuuletus takaiskuventtiileilla suoraan kollektoriin

Kirjoitettu

Tommosta ejektorihommaa mäkin oon suunnitellut,tekee periaatteessa hiukan alipainetta koneeseen .

Kirjoitettu

PCV imee :)

Minkälaisen öljynerottelusysteemin ajattelit tehdä ?

Laitatko kaasarin läppien ja putsarin väliin ? .. ei ime liian kovaa ja tuu öljyä mukaan. Jos suoraan imusarjaan niin silloin sitä pitää kuristaa.

Kirjoitettu

Mä laittelin letkun PCV venttiililtä ilmanputsariin eli läppien yläpuolelle. toisessa kopassa on sitten tavallinen breatheri.

Kirjoitettu

pvc poistaa ohivuodoista tulleita palamisen jälkikaasuja.

Eli toimiva imusysteemi pidentää öljyn käyttöikää (parantaa vanhan öljyn voitelua kun huononeminen hidastuu) (poistaa kampikammiosta rikkiä yms. jotka aiheuttavat mm. korroosiota ja laakereiden syöpymistä.)

varmaan kopat oli yhdistetty ja viety kollektoriin.

melkein joutuis putkistosta mittaamaan vastapaineet ennen kuin laitat sinne letkun.

Imee kuulemma huonosti jos on koko ajan joku puol baaria vastapainetta.

Summitilta lötyy kollektoriin mikillä liimattavia takaisku venttiileitä ko. tarkoitukseen.

tuskinpa sulla on niin kauan vermeet nipussa että venttiilit kerkee karstoittumaan takapuolelta? =)

mulla oli muuten tehtaan jäljiltä saman lailla '98 astrassa huohotus kuin heikki mainitsi.

Kirjoitettu

Ite vetäsin suoraan plenumiin huohotusletkun, mutta en ole vielä konetta käynnistänyt. Onko väliä, onko huohotin ennen vai jälkeen läppärunkoa?

Kirjoitettu

Minulla on toisessa kopassa hengittäjä ja toisessa ventiilillä varustettu letku joka on kytketty imusarjaan siihen kaasarin takana olevaan reikään.Onko tänä sitten vääräpaikka sitä en tiedä.Mikäs vaikutus voisi olla jos sen kytkisi putsariin?

Kirjoitettu

jos tuo letku viedään läppien alapuolelle on se aina täydessä alipaineessa eli imee kohtuu kovasti kun taas putsariin vietynä alipaine ei ole lähellekään niin kova eikä näinollen myöskään imu. Liian kovalla imulla voi käsittääkseni tulla liikaakin tavaraa sielä venapasta ;)

Kirjoitettu

Läppärungon jälkeen on huomattavasti kovempi alipaine, mitä vaikuttaa, en osaa sanoa.

Kirjoitettu

pojat on vierailulla täällä alle kahekskytluvun osastolla =)

Kirjoitettu

kylla breatheri pitaa olla, muuten tiivisteet sanoo poks

laiita ejektori systeemi kuten esim. dragstereissa , tuuletus takaiskuventtiileilla suoraan kollektoriin

Älä perkule laita kollektoriin, paitsi jos ajat kadulla putket auki (tuskin). Noilla takaiskuventtiileillä on taipumus hajoilla ja sit alkaa pakopaineet pyrkiä takas koneeseen päin...

Mieluummin vaikka imupuolelle. Helpoin tapa, luonnollisesti, on tehdä se lyömällä letkut läpivienneillä ilmanputsariin alapuolelle. Sieltä huohotusjärjestelmä saa pienen alipaineen, niin ei tarvi erillistä pumppua rakennella.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...