Shadowcast Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Tää tuntuu olevan jokakesäinen juttu Eli akku (tai oikeastaan akut; mulla niitä on jo kolme) ei ota virtaa vastaan ku lataukseen pistää. Millanen akku mun kannattaa ostaa? Onko sillä väliä monen ampeeritunnin akun ostaa, ja mitkä ne ah-luvut muuten on? Mites ne hyytelöakut ja Optima-akut joista joskus on ollu jotain juttua?
Soppa Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Mulla teki kans akku joskus samaa, että ei tuntunut ottavan latausta vastaan kun yrittää normilaturilla. Sitten kokeilin Optimate-laturilla, jotain automatiikkaa pitäisi olla tuossa laturissa, ja hyvin rupesi lataamaan...
Shadowcast Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 No mulla on kyl joku halpa laturi mallia Biltema
T0ni Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Laitoin ittelle 60 amppeerisen akun starttiteho tais olla 400..Tehonakin voi hommata. Ostin tosin ihan tavallisen akun enkä mitään sivunapa-akkua niihin kun saa semmosen plugin millä saa muutettua sen ihan normiks. Tommoselle hintaa 35€, plugit 5 egee ja on kestänyt jo 3v. Hyytelöakku maksaakin jo aikas pirusti ja on hyvä mutta en näe kyllä mitään järkeä ostaa autoon tuommosta. Sivunapa maksaa jotain 100+€ paikkeilla muistaakseni.. jos haluaa pysyä jenkkimallisis. Nämä on nyt sitten vain meikäläisen höpinöitä viisaammat sanokoot oman mielipiteensä
Senior Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 No mulla on kyl joku halpa laturi mallia Biltema Hittojako sellaisen hommasit ?
Shadowcast Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Hittojako sellaisen hommasit ? Piti saada laturi ja olin Biltemassa Mutta siis 60 ampeerinen riittää? Onko niitä isompia, ja mikä hyöty niissä on? Ja starttitehokin on jokin luku? Mistä sen näkee, jokuj lyhenne akun kyljessä? Ei oo perillä näistä asioista, auttakee nyt ettei joka kesä tarvii uutta akkua ostaa
F350 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 75A Varta ja ei tartte muutamaan vuoteen akun kanssa temppuilla. Akunkenkien vaihto ei ole kovin suuri operaatio. 60 amppeerinen on pikkusen pieni, akuissa kun yleensä menee starttausvirta käsikädessä koon kanssa. "Starttiteho" on se virta minkä akku pystyy starttaustilanteessa antamaan, ja on satoja amppeereita. Käytännössähän startti kytkee akun lähes suoraan maihin ja mitä suurempi on akun maksimivirranantokyky, sitä enempi startista saadaan tehoa ulos=> moottori pyörii rivakammin, tuolla vartalla muistaakseni 400-500 A. Optimalla on yksi parhaista noin 800A, mutta sen hinta on huima.
Ilku Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Tuntuu kyllä, että nykyakut on ihan p*skoja, ainakin normaalihintaiset.
Guest pena Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Mulla on punanen optima,ennen oli boschin silveri.Tolla optimalla ja tehostartilla menee just lämpösenä ympäri boschilla ei mennyt,vaikka oli uusi.Nyt tulee taas uusi startti,pitäisi riittää 18:1 puristeiseen asti.
4gen Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Ostin tosin ihan tavallisen akun enkä mitään sivunapa-akkua niihin kun saa semmosen plugin millä saa muutettua sen ihan normiks. Tommoselle hintaa 35€, plugit 5 egee ja on kestänyt jo 3v. Mistäs noita plugeja saa? Olisko ihan varaosaliikkeissä?
T0ni Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 4gen Mulla taitaa olla noita plugeja vielä hyllys Tarkistettu. Oli heti 2kpl ja hinta 4.50 kpl
Shadowcast Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Jos se on normaali akku jonka plugilla saa sivunapa-akuksi niin miksi siihen semmoset tarvitsee? Ja mikä muuten on sivunapa.akku? Normaali akku jossa on navat sivulla? Miksi ne on sivulla, liian lyhyet akkukaapelit? Mulla ainakin kaapelit mahtuu hyvin kiinni eikä tee tiukkaa..
T0ni Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Alkuperäisessä akussa on ruuvikiinnikkeiset kaapelit ei normaaleita kenkiä niin kuin riisikupeis.. tietenkin voi olla että on muutettu. Sivunapa-akussa ei ole päällä napoja vaan sivussa semmoset pultin reijät joihin piuhat tulee kii.
4gen Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Eli onko nuo plugit nyt sellaiset, että ne laitetaan alkuperäisiin johtoihin kiinni ja sitten käy normaaliin akkuun? Normaaleja akunkenkiä en tarvitse. Jos noilla plugeilla selviää ilman muutoksia niin sitten kiinnostaa.
pantera Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Mulla on ainakin semmosia akkukenkia joka kay normaaliin din "tappi" napaan ja kengan toisessapaassa on 3/8 sisakierre tolle sivunapa piuhalle
Teac Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2005 Akusta kannattaa tosiaan katsoa, että kylmäkäynnistysvirta on ainakin 450A (riippuu hieman startista ja sen kunnosta). Muistan joskus ostaneeni letukkaan ihan tavallisen lyijyakun ja silloin tuli ongelmia; startti nappasi kaikki virran (akun napajännite tippui) ja virta ei enää riittänyt kunnolla edes sytytykseen. Lähti tosi huonosti käymään ja yleensä vasta siinä vaiheessa kun lopetti starttaamisen (saatiin aikaiseksi kunnon kipinä pyttyyn). Samaisessa hässäkässä meni joskus pöntötkin ensin startattiin putket täyteen valmista seosta ja sitten kun saatiin lämpöä putkeen niin.... FAM. Sen jälkeen tulee tosi hyvät saundit koneesta, mutta ehkä siihen on jokin vaivattomampi ja halvempikin konsti Sitä Boshin Silveriä ei sitten parane päästää tyhjäksi; varauskyky melkein puoliintuu joka tyhjentymis kerralla eli 60Ah:n akusta tulee 30Ah (nimimerkillä kokemusta on ). Muuten ihan hyvä vaihtoehto.
Shadowcast Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2005 Tommonen tuli hankittua. Vähän isompi kuin vanha, vähän joutu johtoja nykimään et sai paikalleen. Akussa lukee Varta E12 12V 74Ah 680A. Meinaaks toi 680A sitä starttivirtaa?battery.jpg_thumb
Teac Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kyllä, kylmäkäynnistysvirta 680A. Pitäis riittämän
F350 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Tommonen tuli hankittua. Vähän isompi kuin vanha, vähän joutu johtoja nykimään et sai paikalleen. Akussa lukee Varta E12 12V 74Ah 680A. Meinaaks toi 680A sitä starttivirtaa? Juuri tuollaista tarkoitin, akun takia ei nyt pitäis tulla ongelmia muutamaan vuoteen. Pelkkiä hyviä kokemuksia tuosta akusta, kestää hyvin pitkään seisottamistakin, on mulla myös veneessä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään