Jump to content

startti vittuilee...

remu

Recommended Posts

Kirjoitettu

eli se sanoo klik >:( muutaman kerran ennenkuin alkaa pyörittää! startti on uusi, akku uusi, kaapeli akulta startille uusittu,lisämaadoitus laitettu startin kiinnityspultista runkoon mikä vittu voi vielä vaivata ja lämpö se ei ole koska tekee myös kylmänä saman ongelman. jos täällä arvon raadilla olisi vielä vihjeitä mitä vois tsekata niin kiitokset jo etukäteen!

Kirjoitettu

Olisko startti huonosti kiinnitetty tai valmiiks jo paskana ostettaessa (tehdas korjattu vanha-uusi?)?

Mulla meinaan rupee tuo startti veteleen viimesiään ja joskus aamusesta (kylmänä) vaan naksahdus kuuluu.

Virrat pois päältä ja uudestaan starttaus niin ärjähtää käyntiin.

Veikkaisin kyllä itse että tuo sun starttis on syyllinen :-\ ?

Kirjoitettu

enpä usko että itse startti olis viallinen koska teki vanhalla startilla samaa ja sen takia osteltiin uusi mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Kirjoitettu

eli se sanoo klik >:( muutaman kerran ennenkuin alkaa pyörittää! startti on uusi, akku uusi, kaapeli akulta startille uusittu,lisämaadoitus laitettu startin kiinnityspultista runkoon mikä vittu voi vielä vaivata ja lämpö se ei ole koska tekee myös kylmänä saman ongelman. jos täällä arvon raadilla olisi vielä vihjeitä mitä vois tsekata niin kiitokset jo etukäteen!

Tuosta listasta jäi puuttumaan akun ja korin välisen maadoituksen uusiminen. Jos akun miinuskaapeli on huonossa hapessa, ei juurikaan startin ja korin välinen maadoitus vaikuta mitenkään.

Oman kulkineen starttiongelmat ratkesi vasta kun olin

uusinut akun ja korin, sekä akun ja moottorin välisen maadoituksen.

Samalla loppui myös hillitön laturien palaminen,

"6kpl kahdessa vuodessa", nyt neljättä vuotta sama laturi.

Mun Camarossa oli tuo korin ja akun välinen maajohto noin tulitikun paksuinen, ja kummastakin päästä eristeet sulanneena. Olisikohan se ollu vikana? :D

Kirjoitettu

enpä usko että itse startti olis viallinen koska teki vanhalla startilla samaa ja sen takia osteltiin uusi mutta eihän sitä koskaan tiedä...

vaihdoitko solenoidin samalla?

Kirjoitettu

Niinpäniin! Suurimman osan sähköongelmia aiheuttaa lähes aina huonot maadoitukset!

Aina kannattaa vetää akun miinuksesta eri paksu kaapeli niin moottoriin, kuin auton runkoonkin!

Jos vilkut tai jarruvalot käyttäytyvät oudosti, syynä on useimmiten huono maa.

Viimeksi oli Fordin seokset sekaisin, kun olin laiminlyönyt lambdan erillisen maadoituksen moottorin runkoon.

Kirjoitettu

Viimeksi oli Fordin seokset sekaisin, kun olin laiminlyönyt lambdan erillisen maadoituksen moottorin runkoon.

Eikös Fordilla mene muutenkin maha kuralle kun viereen asettuu pelottava Chevrolet Camaro-superauto ;D

Kirjoitettu

Ennemminkin asentajan maha oli lujilla, mutta tulipahan opiskeltua TBI:n ja saastelaitteiden toiminta.

Kirjoitettu

Vika voi johtua myös ohjauksesta eli mites tuo virtalukko puoli?

Kirjoitettu

Eikös Fordilla mene muutenkin maha kuralle kun viereen asettuu pelottava Chevrolet Camaro-superauto ;D

Meidän Foorti reagoi ainoastaan Ponuun ;D ;D

Kirjoitettu

juu toi virtalukonpohja on vielä tsekkaamatta, täytyy vetää nappistartti kokeeks jos vaik lähtis pelittää sen jälkeen täytyy nostaa kädet pystyyn ja antautua :(

Kirjoitettu

Mulla oli tollainen vika voortissa ja tarkistin samoin ensin virtalukon oli helvetillinen homma -> ja lisäksi turha. :-[

Johdinliitin askilla (ns. P/N-kytkimellä) oli hapettunut. Kannataa siis tsekata toi ekaksi. 8)

Olit toiminut oikein vikaa hakiessa. Tässä on noi yleiset ohjeet muillekkin jos tulee joku vastaava vika:

Mikäli solenoidi vetää (=startti sanoo klik) tarkista kohdassa 3 mainitut palikat, mutta jos kuuluu klik-klik (=ääni muistuttaa Suomi-konepistoolin ääntä) on yleensä maadoitusksessa/johdossa akulta startille vikaa.

1. Kokeile laitaa valot päälle ja starttaa jos valot pimenevät on vika johdoissa tai akussa.

2. Seuraavaksi koestus lamppu tms akun napoihin kiinni ja starttausta jos testi-lamppukin sammuu niin akku vaihtoon.

3 Mikäli 1. testissä valot eivät himmenneet on solenoidi viallinen/startin hiilet eivät yhdistä/startin ankkurista joku käämeistä poikki

Kirjoitettu

Multa löytyy ylimääräinen startti, jos joku tarvitsee (siis käytetty, vain kuoret vaihdettu, eli startissa on osa uutta kuorta, kun laitoin alle vanhan kuoren-->erilainen kiinnitys).

Siitä vain kasaamaan ehjä.

Hp. 30,00€

• 2 months later...
Kirjoitettu

Nyt alkoi mullakin startti temppuilla :)

Tilanne:

N. 2 viikkoa temppuillut niin että solenoidi napsahtaa mutta

startti ei lähde pyörittämään. Akku uusi ja samoin puolvuotta vanha laturi. 2-4 starttausta uudestaan niin lähtee pyörittämään

aluksi vaivalloisesti. Joskus starttaa muutenkin vaikeasti ja tuntuu että sytytyksessä on hämärää (sanoo poks ennen käynnistystä :-[ ). Nyt pari päivää mennyt

ihanasti kun sen parin käynnistysyritys kerran jälkeen solenoidi ei

enää naksukaan, vaan jää "jumiin". Purkkihan on ihanassa paikassa

kun yrittää kepillä tökkiä ??? , pieni kolautus kylkeen niin taas naksuu.

Käyn tänään montulla kattomassa onko piuhoissa kosketus ongelmia vai pittääkö startti vaihtaa.

Vai onko jollain muuta ideaa tuohon problemaan?

Kirjoitettu

Jeps, eli eilen revin sitten startin veke.. .Olipas mukava homma ???

Eipä siinä olisi ihmeempiä ollut jos olisi heti tajunnut miten starttia

kääntelemällä se mahtuu tulemaan hienosti pujottelemalla poijes.

Eikä tarvinnut muuta kuin vauhtipyörän kotelo ottaa irti.

Starttia tarkastellessa huomattiin että yksi ankkuri on palanut.

Ironista kyllä , kun ponu pääsi montun päälle niin ei enää startannut edes starttia koputtelemalla. Se ikäänkuin meinas että

se vaihdetaan sit samantien ;D.

Jaah, onpa taas vitun halpaa lystiä kun pitää vaihtaa koko stnan. startti. 170erkkiä taas ponuun lisää. Johan tuossa hetki sitten myös laturi ja akkukin tuli tiensäpäähän...

Kirjoitettu

Meillä oli "kuivunut" se solenoidi, mutta vaseliini tai

mieluiten kuparitahna pitää sen liikkuvana. Ja kyllä,

oli hankalaa varsinkin takaisinlaittaminen Ponussa.

wtf?! Jaa että rasvaisin solenoidin niinkö ? ;D

Kirjoitettu

wtf?! Jaa että rasvaisin solenoidin niinkö ? ;D

No se solenoidin mäntäosa kun tuppaa kuivana jämähtämään juntturiin. Eli kevyt kerros kuparitahnaa pitää solenoidin vetreänä. 8)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

mulla on sama onkelma omassa ponussa.joskus kun starttaa niin kuuluu klik sit kun koittaa uudestaan niin:klik kerran piti kymmenen kertaa kuunnella sitä klik ääntä ennen kuin lähti käyntiin >:(täytyy tässä joku päivä katella niitä maadoituksia sun muita.ja akku 8v vanha että jos sekin pitäis vaihtaa.

Kirjoitettu

Aika iäkäs akku sulla mikäli ymmärsin oikein :). Sitkeä ku suomen veteraanit.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...