Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ponu nyki, kävi epätasaisesti ja kuulosti enemmänkin V7:lta kuin 8:lta.

Valoihin tullessa ja pysähtyessä meinaa aina sammua ja välillä sammuukin. Ennen lähti käyntiin kylmänä kuin napista, lämpösenä piti antaa vähän tennaria. Nyt ei lähde kylmänäkään jos ei anna tennaria.

 

Vaihdoin tulpat ja tulpan piuhat (9h meni, kaks poikkes rytäkässä)

8)

Nykinä ja äänet korjaantu, kaasukin tuli kierrosherkemmäksi.

Mutta edelleen meinaa sammuilla pysähtyessä ja ei käynnisty ilman kaasua.

SES heittää koodia 32:

"EGR open command did not change the fuel mixture when the command was given during off idle operation. EGR opening should cause the mixture to be slightly richer because of the low oxygen content of exhaust gas"

 

Eli osaako joku tulkita tosta, että onko vika EGR:ssä ja mitä sille vois tehdä? Viidenpennin tempusta olen kuullut, mutta en löydä kuvaa mihin se pennonen tungetaan?

 

piti vielä sanoa että katti on poistettu, jos sillä mitään merkitystä on tähän..

Guest turbomies
Posted

Samat oireet ja sama vikakoodi oli joskus mullakin, yks imusarjan vakuumiletku oli irti... eli katteleppas ne letkut vielä.

Posted

Ei tunnu millään löytyvän, tosin oon huono löytään mitään, edes naisia :P

 

  • 3 weeks later...
Posted

Mul ainaki on egr paskana :'(ja korjaus tulee maksaan

Posted

mut eik se tietokone rupee herjaa joitain muita koodeja? ???

Posted

Mulla oli imusarjan alla melkeen poikki sulanu alipaine letku, korjasin sen ja enää ei tuu SES32 herjaa motarilla.

Toi pitkä kova letku oli sulanu EGR:n juuren kohdalta "poikki" http://www.komppi.com/fbodystuff/PontiacFB/maforegr/EGR_01100010.jpg

 

Kaikki viat on entisellään, mutta ton korjauksen jälkeen auto rupes käynnistymään ilman kaasun polkemista kylmänä ja kuumana. Hetken tosin joutuu sahaamaan. Ennen joskus hyvinä aikoina lähti kylmänä ku nappia painamalla, lämpösenä joutu kyllä sillonkin polkee kaasua että sai käyntiin.

 

Posted

Taytyy toivoa et mullaki olis se letku van karsiny :P

Posted

Taytyy toivoa et mullaki olis se letku van karsiny :P

 

Oletko tarkistanut ?

 

Posted

Pieni korjaus edelliseen viestiini, SES koodi tuli sittenkin taas motarilla, kun ajelin tovin cruise päällä. Käynnistymisetkään ei oikeen pelaa niin hienosti kun annoin ymmärtää. Ja gaso haisee aina käynnistettäessä.

 

Posted

Lohtua EGR:ään.

Meidän perheautossa tulee kans lähes aina maantiellä 80/100 kmh ajellessa SES päälle vähäksi aikaa, sittenn sammuu taas.

Siis tasakaasulla 1300-1600rpm cruise päällä.

En aina viitsi kysyä eed koodia, se on kumminkin se 32.

Auto on Camaro -88-305TBI

Posted

Mulla oli jatkuvasti tota samaa probleemaa omas autos.. en sitten jaksanu perehtyä kun kerran vaihdoin ecun haltechiin.. :D

Eipähän enään vilkuttele.

ritari ässä
Posted

Samoin täällä.

Omassa 4 genissä ses syttyy yleensä parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen.

Ilman pidempiä motarisiirtymiä ei tätä ongelmaa ikinä.

Edellisessä 3 gen trans amissa sama ongelma.

Mistäköhän mahtaa johtua?

Posted

Ses valon "32, egr system" aiheuttaa yleensä rikkinäinen egr solenoidi tai venttiili tai vuotava alipaineletku.

 

Posted

Samoin täällä.

Omassa 4 genissä ses syttyy yleensä parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen.

Ilman pidempiä motarisiirtymiä ei tätä ongelmaa ikinä.

Edellisessä 3 gen trans amissa sama ongelma.

Mistäköhän mahtaa johtua?

Johtuu siitä että silloin ecu tajuaa että egr järjestelmä ei toimi.

Ilmeisesti egr pitäis olla eniten päällä juuri noissa olosuhteissa.

  • 2 weeks later...
Posted

Ses valon "32, egr system" aiheuttaa yleensä rikkinäinen egr solenoidi tai venttiili tai vuotava alipaineletku.

 

Näin on,meikäläisellä SES valo tuli just tosta solenoidille menevästä vuotavasta alipaineletkusta.Uus letku tilalle,eikä oo sen jälkeen vilkutellu.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...