DaMonsta Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2005 Olen itse huomenna (pe) aamulla dremelöimässä peltiä pois bensapumpun kohdalta ja muutama kysymys heräsi sen jälkeen kun luin Sopan sivuilla olevan ohjeen... Eli kannattaako aukosta tehdä suoraan isompi kuten Sopalla vai tuo "normaali"kokoinen? Onko vaaraa että bensa syttyisi palamaan kun dremelöi? minulla on tankki melkein täysi ja pumppu ei toimi, niin sitä ei saa tyhjennettyäkään... Miten suljen luukun? Eli onko joku tehnyt kyseistä toimenpidettä vai heitänkö ihan mutu-pohjalta noihin vastaukset...?
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Ex ponussa tein.Laitoin kiinni ilmastointi teipillä. Ajatuksena oli ottaa koko luukku pois ja tehdä siihen parisenttiä isompi luukku päälle. Sikafleksi väliin ja ruuveilla kiini tai poppareilla. Kantsii ajatella sellainen riskitekijä,jos joku tuuppaa huolella perään ja tankki penee rikki niin ei tuu pensat ohjaamoon.Ei oo kiva palaa sisälle.Tämä voi olla kaukaa haettua ,mutta kumminkin.Tankin rutistuessa on varmaan pumppu eka osa joka irtoo.
Karppa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Edelleenkin sitä mieltä että tankki pois vaan,eikös Soppakin ollu sitä mieltä että vieläkin harmittaa auton pilkkominen.Mut jokainen tekee niinkun parhaaks näkee...
hannux Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Vaihda alakautta sittenkin! http://netti.nic.fi/~hannux/c/pa-pumppu.htm
pantera Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Tuossa pumpunvaihto tyo hommassa menee noin 2-3 tuntia vaikka tekee sen pihalla tunkin nokassa, eika tartte rkkoo mitaan Ton reijan tekemiseen ja paikkailemiseen menee varmaan yhta kauan
Ilku Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Jos joku tekee sen kahdessa tunnissa, niin ihmettelen. Kyllä siihen koko päivän saa varata.
pantera Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 puolenkymmenta pumppua oon vaihtanu Ulkona tunkin nokassa kolmee tuntia enempaa ei mene, pudottaa akselin alas, iskarin paat irti, catbakki irti catista ja sitte se jo putookin, lievaa taistelua tayttoputkenkans, auton rengas alle kun putoo jos on paljon pensaa ja voila Nosturilla ja ilmakoneilla 2 tuntii kun ottaa ja panee toimeks
Ilku Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 OK. Hyväksytään, jos on kunnon työkalut, eikä mee toimitteluksi.
pantera Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 tohon pumppujuttuun viela etta ikaan mulla ei oo pimenny pumppu F-bodyssa kokonaan vaan on alkanu pitaan helvetillista vonkunaa. -88 pick uppi jatti valille kerran ,ja sain pumpun pyoriin kun veti piuhan akusta suoraan pumpulle niin jakso viela pyoria sen aikaa et paas kotia. Ilmeisesti pumppu vasahti ettei jaksanu pelittaa normaalisti releen kautta, oisko ollu jannitehaviota jonkunverran
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Mulla on sellanen ongelma, että tankki on täynnä bensaa ja pumppu ei toimi, se ei saa virtaa tai jotain mutta on paskana... nyt on osa luukusta jo tehty ja loput menen ihan kohta tekemään... Yleismittarin kävin ostamassa, bensapumpun ja releen... Jos ei noilla lähde toimimaan niin sitten poltan koko roskan... Tai vaihdan johdot... Jos jollain on aikaa ja halua niin voi tulla jeesailemaan, kun en itse tiedä yhtään hölkäsen pöläystä tuosta pumpun vaihdosta tai mittailusta... 0445611998/Tikkurilan lähellä... Ongelmia tuohon alakautta pois ottamiseen on se että uusi putkisto just teetetty joka pitäisi rälläköidä poikki että tankin saa alas ja lisäksi se on täynnä sitä bensaa, joten luulen että helpoin ja halvin on tehdä aukko... Auto siis "kuoli" huolto- ja varaosaliikkeen pihaan kun sen siihen olin ajanut ja sitten olin uudelleen käynnistämässä... sisällä olin n. 15min ennen pihaan ajoa ei ollut mitään ongelmia. Startti pyörittää hyvin, mutta pumpun ääntä ei kuulu. Juha koputti kardaanin päällä olevaa johtoliitintä (aivan oikein luit se EI ole rele) jolloin pumppu heräsi hetkeksi käyntiin, mutta sitten kuoli taas... Otin kyseisen liittimen auki ja rasvasin ja hinkkasin eestaas, mutta edelleenkin pumppu on kuollut... Niin ja silloin, kun pumppu heräsi hetkeksi niin silloin oli toinen rele käytössä... Nyt meen jatkamaan dremelöintiä, mutta todellakin jos on kiinnostusta niin saa tulla vaikka henkiseksi tueksi. Autossa on lisäksi madallussarja ja vahvistimen johtosarja, mitkä odottavat asennusta...
rokzetä Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 kallistun kannattamaan tota luukun tekoa.camarossani on huoltohistoriamappi 6 v ajalta ja bensapumpun vaihtokuitti löytyy joka kesältä,parhaalta 2. miten ne noin heikkoja on.pitää vissiin olla aina vähintään puol tankkia bensaa ettei se mutkissa ja kiihdytyksissä pääse pyörimään kuivana.
Guest camu88 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 ..hmmmm...liittyyköhän tuo "puoli tankkia" tuohon pumpun kestävyyteen? Äkkiä noin arkipäivän pohtimisen tuloksena päätyy siihen että voisi olla tankin konstruktiossakin olla kehittämistä (lue lisää loiskelevyjä), jos pumppu ei kestä hetkeäkään pyörimistä ilman nestettä. Useitten näitteen foorumien mukaan pumpun kestoikä on n. 100 tml. Itse tein sen altapäin vaihdon ja samalla oli hyvä tarkistaa ja laittaa ne perän alueet kuntoon. PS. Oma mielipide.
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Jeps, nyt on luukku tehty ja mitattu, että pumpulle menee virtaa eli pumppu on todellakin kuollut. Pumpulla ajettu vähän yli 113tml. Seuraava ongelma tuli mieleen, että putkissa taitaa olla vielä bensapaineet päällä (älkää kysykö miksi) niin miten ne saa poistettua ennenkuin alan vetää putkia poikki? Kävin ostamassa 8mm (5/16*25,4=7,9375mm) ja 10mm (3/8*25,4=9,525mm) kuulaliitokset putkiin ja mietin että onko ne tarpeeksi sopivat... kun vertaa tuumakokoihin jotka suluissa... Ja jos ei ole sopivat niin mistä saa sopivat tuumakokoiset liittimet lauantaina??
Make Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Seuraava ongelma tuli mieleen, että putkissa taitaa olla vielä bensapaineet päällä (älkää kysykö miksi) niin miten ne saa poistettua ennenkuin alan vetää putkia poikki? hmm... jos pumppu ei pumppaa varmasti (voihan siitä ottaa vaikka liittimenkin irti) ja starttaa niin eikö sieltä putkista paineet katoa välittömästi?
Senior Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Jep. Eikä ne paineet loputtomiin putkistossa pysy.... mutta jos haluat varmistaa paineettomuuden, availe varovasti liittimiä konehuoneessa.
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Juu näin tekee ja nyt on konehuoneesta otettu pari letkua auki, ni tietää et siel ei oo yhtään painetta... Seuraava ongelma tosin tuli jo eteen... (jälleen kerran) eli bensapumpun alhaalla pitävä kierrettävä kaulus ei halua lähteä irti... Onks siihen jotain jippoo? =D Edit: alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku ei tiiä mitä kaikkee voi osille tehä jne ettei hajota mitään tärkeetä... Jos ois joskus tehny jotain bensapumpun vaihdon tapaista ees ni vois ehkä tietääkki jotain...
Senior Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 hannux ja miljoonat muut on tehny. Oletkos lukenu jutut ?
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Sopan jutun luin sivuilta ja kyselin pari juttuu mitkä paino mieltä mut ei oo noita muita tullu vastaan...
Soppa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Sekö bensatankin päällä oleva kaulus on jumissa? Ei taida olla muuta tapaa kuin naputella se auki kiertäen varovasti ruuvarin ja vasaran kanssa.
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Sekö bensatankin päällä oleva kaulus on jumissa? Ei taida olla muuta tapaa kuin naputella se auki kiertäen varovasti ruuvarin ja vasaran kanssa. Juuri se on jumissa... Auttaiskohan joku crc tms? siinähän on kaksi alumiinia vastakkain ja jos ne on hapettunu (kuten on nyt) ni vastus on aika hyvä....
Guest Jukka Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Juuri se on jumissa... Auttaiskohan joku crc tms? siinähän on kaksi alumiinia vastakkain ja jos ne on hapettunu (kuten on nyt) ni vastus on aika hyvä.... Mitään remonttia ei saa edes ajatella ilman että crc:tä tai vastaavaa on likellä!!! Toinen yhtä pakollinen on sitten kuparitahna kasattaessa... Taidan olla ko. kemikaaleja tuottaville yrityksille kannattava asiakas
Senior Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Sopan jutun luin sivuilta ja kyselin pari juttuu mitkä paino mieltä mut ei oo noita muita tullu vastaan... Pälyile hannux:n kotisivut.
DaMonsta Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Pälyile hannux:n kotisivut. Mistäs ne löytyy, kun ei profiiliin oo laitettu kotisivujen osoitetta?
Senior Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Mistäs ne löytyy, kun ei profiiliin oo laitettu kotisivujen osoitetta? Vai et tätä löytänyt : http://netti.nic.fi/~hannux/c/pa-pumppu.htm
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään