Jump to content

4 Genin automaatti, toiminta yms?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli tätä mun 4genin tomaattia ohjaa ilmeisesti toi tietzikka?

Ja mitäs nää 1,2,3 meinaa? onks ne pakkovaihteita vai mitä?

Ohjekirja antaa niin epämääräisen kuvauksen laatikon toiminnasta..

Voinko esim heitää 1seltä kakkoselle vauhdissa? eli leikkiä manuaalia :D

Kirjoitettu

Ok, no nyt pitää lähtee testaa 8)

Hieman pitää varmaa kaasua kuitenki löysätä ku vaihtaa, ei taida olla vakiona täyskaasu vaihdon mahdollisuutta.. :-\

Kirjoitettu

Täyskaasulla se vaihtaa automaattisestikin.....

Joo,hoksasin just itekki :-[

Mites seniori meinaa ratkaista ton ajovalojen korkeuden säätölaite jutun? ku sulla just saman vuoden auto ku mulla.

Ite odottelen aken päätöstä yhä.. :(

Kirjoitettu

Korkeussäädössä kävi tuuri : ei edes kyselty. ;) Johtunee siitä, että rek. otteessa oli käyttöönotto 1995 ( ei päivämäärää ) ja säätöpykälä koskee niitä ajoneuvoja, jotka on otettu käyttöön 14.6.1995 tai myöhemmin.

Kirjoitettu

Mulla ei kans ole tota päivämäärää, vain vuosi 1995.. hmm pitää ruveta raatailee katsastus sedän kans.. >:(

Kirjoitettu

Ite odottelen aken päätöstä yhä.. :(

Mites sulla menee noin kauan veropäätöksen kanssa...? :o

Minullekin tuli viime viikolla veropäätös :)

Kirjoitettu

Mulle ainakin tullista sanottiin, että jos käyttöönottopäivä ei käy ilmi niin sitten se laitetaan käyttöönottovuoden loppuun. Itse sain kuitenkin oman -94:sen Carfaxilla todistettua, että on käyttöönotettu itseasiassa 12/93...

Kirjoitettu

Mites sulla menee noin kauan veropäätöksen kanssa...? :o

Minullekin tuli viime viikolla veropäätös :)

Veropäätös on tullu jo ajat sitten. Tarkotin et poikkeuslupa päätös venyy!! siis noista valoista :)

Kirjoitettu

Mulle ainakin tullista sanottiin, että jos käyttöönottopäivä ei käy ilmi niin sitten se laitetaan käyttöönottovuoden loppuun. Itse sain kuitenkin oman -94:sen Carfaxilla todistettua, että on käyttöönotettu itseasiassa 12/93...

Carfax löytää kyl tiedot munkin autosta vaan ku se maksaa ja mulla ei ole tota luottokorttia :'( :'( :(

Kirjoitettu

Eli tätä mun 4genin tomaattia ohjaa ilmeisesti toi tietzikka?

Ja mitäs nää 1,2,3 meinaa? onks ne pakkovaihteita vai mitä?

Ohjekirja antaa niin epämääräisen kuvauksen laatikon toiminnasta..

Voinko esim heitää 1seltä kakkoselle vauhdissa? eli leikkiä manuaalia :D

Jep. Tietokoneohjattu laatikkohan se on.

1 = pelkka ykkonen kaytossa

2 = pelkka kakkonen kaytossa

3 = kaytossa 1-, 2-, seka 3-vaihteet

Voithan leikkia manuaalia silla, mutta paljon nopeammin se vaihtaa kun annat olla 3:lla tai D:lla. Ja ainakin alaspain vaihtaminen ei kuulemma tee kovin hyvaa laatikon elinialle.

8)

Kirjoitettu

Jep. Tietokoneohjattu laatikkohan se on.

1 = pelkka ykkonen kaytossa

2 = pelkka kakkonen kaytossa

3 = kaytossa 1-, 2-, seka 3-vaihteet

Voithan leikkia manuaalia silla, mutta paljon nopeammin se vaihtaa kun annat olla 3:lla tai D:lla. Ja ainakin alaspain vaihtaminen ei kuulemma tee kovin hyvaa laatikon elinialle.

8)

eikös 2 = lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle ja ei vaihda kolmoselle?

Kirjoitettu

eikös 2 = lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle ja ei vaihda kolmoselle?

Vanhemmissa laatikoissa ehka, mutta ei ainakaan 4L60E:ssa.

Kirjoitettu

roger that 8)

Kirjoitettu

Kyllä vieläkin lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle (LT1), eikös tuo tullu jo jossain kertaalleen esille? :)

Kirjoitettu

Kyllä vieläkin lähtee ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle (LT1), eikös tuo tullu jo jossain kertaalleen esille? :)

Kyllahan tuosta juttua on ollut. Kumma vain kun itse olen omistanut kolme F-bodya ja yhden Suburbanin k.o. laatikolla ja kaikissa toiminta oli juuri tuo minka kerroin.

Ehka ne Euroopan versiot ovat sitten erilaisia... Mene ja tieda.

Kirjoitettu

Enpäs ole vielä kokeillut tuota ameriikan versiota, miten "pakkokakkonen" pelaa. Kerron huomenna.

Kokeiltu on : jos lähtee kakkosella, tapahtuu vaihdot 1 -> 2.

Kirjoitettu

Tomaatti 2:lla, liikkeelle ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle, ainaski miun Kalivornia versiossa.

Alunperin laatikkoa ei saanu 1:lle eikä sitä ollu merkattu keskikonsoliinkaan, oil estetty ohiajomelutestien takia. Vaihekepin juuresta pieni muovineliö veke ja sitt oli ykkönen.

-Mika-

Kirjoitettu

Juuri huomasin sellasen yksityiskohdan, että ei saa siirrettyä OD:ltä D:lle painamatta nappia.

D->2 ja 2->1 menevät kyllä vetämällä.

Kirjoitettu

Joo... :-[

Tutkailin tuossa vahan juttuja ja otanpa sen verran noita kokemuksiani takaisin, etta homma taitaakin olla siten, etta 98+ autoissa tuo kakkosvaihde toimii kuten tuossa edella mainitsin.

Eli vanhalla muisti patkii, mutta onneksi netti on taynna hyvaa infoa asioiden varmistamiseksi... ;D

8)

Kirjoitettu

Vahvistan että -98 (LS1) orggis suomiautossa kakkosasennossa lähtee liikkeelle ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle. Kickdown ei kuitenkaan toimi samoin kuten D ja OD asennossa. Esim D asennossa laatikko pykältää vielä ykköselle 55km/h vauhdista jos lämän lyö tiskiin. Kakkosasennossa vaihtaa ykköselle vain pysähdyttäessä.

Eli titetokoneen ohjelmointi on erilainen kuin jenkkiversiossa. Sen sain tänään karvaasti todeta kun HPTuners ohjelmointisofta ei tunnistanutkaan tallennettua bin tiedostoa :(

Kirjoitettu

No sillalailla. Eli kyseessa lienee siis pelkka ameriikanihme 98+ autoissa. Tai sitten omastani on laatikko soko... Kuten oli sitten kai myos Firebirdissani. :-\ ;D

8)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...