Ilku Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Miiten toi lukkoturbiinin stalli oikeesti vaikuttaa matka-ajossa, eli kytkeytyykö lukko lainkaan päälle alle 2000rpm:ssä (eli jos esim. ajelee ylivaihteella 100km/h), jos on 2000rpm:än stalli, vai rytkytteleekö edestakaisin lukkoa? Meinaa olla hieman hankalaa valita toi turbiinin stalli. Pitäis päästä kokeilemaan kaikkia vaihtoehtoja... tuleeko 2000stallilla vielä kuminauhamainen ajosta, vai huomaako stallin nostoa verrattuna vakio lukkoturbiiniin?? Onko mitään hyötyä, jos nostaa stallia vakiosta 2000:een? Kone vetää alhaalta. Entä jos joskus (kun joutuu tekemään) tekee koneremontin ja laittaa jyrkempää nokkaa? Pysyykö kone käynnissä vakiostallilla liikkeelle lähdettäessä? Vaikuttaako Haltech mitään asiaan? Nyt hyviä ja huonoja puolia esiin turbiineista?
F350 Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Pitää olla kyllä tosi kireä kone, jotta se sammuisi vakio turbiinilla liikkeelle lähdettäessä. Sehän tarkoittaisi sitä, että tehoalue olisi niin ylhäällä, että vääntö koneesta esim 1300 kierroksella olisi niin pieni, ettei se jaksaisi saada autoa liikkeelle vaan kone sammuisi. Yleensä kuitenkin kasikoneen vääntö on kohtuullinen pikkukierroksillakin. Korkeampi stallihan laitetaan sen takia että kone olisi "lähempänä" tehoaluetta, kun lähdetään kiihdyttämään=> enemmän tehoa käytettävissä=> nopeampi kiihtyvyys. Yksi vaihtoehto helpottaa kireää nokkaa, on laittaa vuotavat nostajat. Minä laitoin ne edelliseen autoon kireän nokan kanssa ja lähti alhaalta tosi hyvin, vaikka sitten lauloikin ylhäällä.
selli Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Mun tämä uusi nokka on tällainen 224° Intake / 234° Exhaust ja veto alkaa n.2000rpm vakio turbaanilla on ihan siinä ja tässä että pysyy käynnissä vaihde tuvassa.Oma tuleva turbaani on n.2400 stallilla.Se oottaa vielä varastossa asennusta joten en osaa vielä sanoa miltä se ajossa tuntuu.Mut melkeen heti joutuu kyllä turbaanin vaihtaa ku rupee tuota nokkaa vaihtelee.Esim tuo Compin xe268 vielä toimii valmistajan mukaan vakio turbaanilla ja xe274 vaatii jo sit korkeemman stallin. Merkeistä ja malleista itellä ei ole tietoa.Toi oma turbiini on räätälöity tuolla Turun suunnassa Jn-Trading firmassa ja maksoi 280e. Kyseessä ei kuitskaan ole lukkomallinen.
Ilku Posted June 17, 2005 Author Posted June 17, 2005 Lähinnä mietityttää toi lukkoturbiini ja sen stallin nosto ahdetussa vehkeessä?
F350 Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 Mun tämä uusi nokka on tällainen 224° Intake / 234° Exhaust ja veto alkaa n.2000rpm vakio turbaanilla on ihan siinä ja tässä että pysyy käynnissä vaihde tuvassa.. Mulla oli samoilla asteilla oleva laahurinokka 305:ssa vuotavilla nostajilla ja ei mitään ongelmia käynnissäpysymisen kanssa. Ja stalli oli 1300:n tietämillä. Myyjä kyllä väitti ettei pysty käyttämään vakioturbiinin kanssa.
Guest DARK FIREBIRD Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 Nokka lähtee pelittää 2000 ,mutta laitoin stallin 2400. Koska tahdon jotta vaihtaa 6200 ja kun on vaihto tapahtunut päästään just alle huipputehon.Eli välitykset ja vaihto passaa ihanteelliselle alueelle ja lähtö on kanssa oikealla kierroksella.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now